Beste Tweakers,
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe notebook uitkiezen maar kan maar niet kiezen tussen een twee-tal modellen. Het moet sowieso het nieuwste model van Lenovo gaan worden, alleen uit welke serie?
Beide modellen voldoen aan mijn eisenpakket alleen heeft de een een net wat vollere uitrusting op cruciale plaatsen en het ander notebook is wellicht wat mobieler.
Ik twijfel tussen een Thinkpad X1 Carbon Touch (http://shop.lenovo.com/nl...x-series/x1-carbon-touch/) en de eveneens nieuwe W540 serie (nieuws: Lenovo geeft ThinkPads een Haswell-update)
Voordelen X1:
- 14"
- Ultrabook, dus erg dun en licht
"Nadelen"
- 3e gen Intel CPU (i7-3667U) ipv 4e gen Intel Haswell
- 1600 x 900 res
Leuke gimmick:
- Multitouch
Voordelen W540
- 2880 x 1620 resolutie
- Intel Haswell CPU (i7-4700MQ)
- Mogelijkheid tot vaste docking station
"Nadelen"
- 2.4kg
Gimmick:
- NVIDIA GT740m
Overeenkomsten:
- SSD van min 240Gb in beide
- LTE/4G support middels Open SIM (wellicht een uitbreiding, los aan te schaffen
)
en het standaard riedeltje als BT en dergelijke
Hamvraag is dus, wegen de voordelen van de X1 op tegen de monster specs van de W540? Ik zit elke dag in de trein naar het werk waar ik wil werken.
Is dan het gewicht van de X1 een echte pro versus de specs van de W540?
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe notebook uitkiezen maar kan maar niet kiezen tussen een twee-tal modellen. Het moet sowieso het nieuwste model van Lenovo gaan worden, alleen uit welke serie?
Beide modellen voldoen aan mijn eisenpakket alleen heeft de een een net wat vollere uitrusting op cruciale plaatsen en het ander notebook is wellicht wat mobieler.
Ik twijfel tussen een Thinkpad X1 Carbon Touch (http://shop.lenovo.com/nl...x-series/x1-carbon-touch/) en de eveneens nieuwe W540 serie (nieuws: Lenovo geeft ThinkPads een Haswell-update)
Voordelen X1:
- 14"
- Ultrabook, dus erg dun en licht
"Nadelen"
- 3e gen Intel CPU (i7-3667U) ipv 4e gen Intel Haswell
- 1600 x 900 res
Leuke gimmick:
- Multitouch
Voordelen W540
- 2880 x 1620 resolutie
- Intel Haswell CPU (i7-4700MQ)
- Mogelijkheid tot vaste docking station
"Nadelen"
- 2.4kg
Gimmick:
- NVIDIA GT740m
Overeenkomsten:
- SSD van min 240Gb in beide
- LTE/4G support middels Open SIM (wellicht een uitbreiding, los aan te schaffen
en het standaard riedeltje als BT en dergelijke
Hamvraag is dus, wegen de voordelen van de X1 op tegen de monster specs van de W540? Ik zit elke dag in de trein naar het werk waar ik wil werken.
Is dan het gewicht van de X1 een echte pro versus de specs van de W540?