dhcp forward?routing table?

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
Apparatuur
-Fritzbox 7360 xs4all met iTv (192.168.178.1)

-Draytem Vigor 2920 (192.168.1.1)
Deze verdeelt het internet via 2 wan poorten over 2 modems 1 hiervan is dus de fritz

-Server (192.168.1.2)

Situatie : --->Fritz--> ingang WAN1 van Draytek --> server zit op poort 1 van draytek

op mijn wifi wil ik mijn server bereikbaar hebben. log ik in op de wifi van de draytek is dit geen probleem
maar log ik in op de fritz is mijn server niet meer bereikbaar, dit is logisch want de gateway gaat niet terug kijken, maar alleen vooruit naar het internet toe.

kan ik de fritz ook zo instellen dat hij dhcp adressen uitdeelt met als gateway 192.168.1.1 zodat de laptop die inlogt op de fritz de draytek als gateway ziet. en die zorgt er dan voor de rest.
kan dit via een routing table? of een dhcp relay?

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Je kunt beter gewoon de wifi van die fritz uitzetten en alleen via je draytek wifi'en.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
Snap ik, maar de kastjes zitten op een verschillende verdieping in huis, dus met het ook op bereik, wil ik ze graag allebei aanhouden

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, je probeert nu een host achter een NAT-router te bereiken. Typisch gezien gaat dat niet cq is 't geen goed idee.

Sowieso heb je NAT-achter-NAT nu, wat ook al niet ideaal is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:03:

.....

Sowieso heb je NAT-achter-NAT nu, wat ook al niet ideaal is.
En wat is daar op tegen, dat NAT achter NAT?

Maar het klopt, je kan niet "terug kijken" in je netwerk. Enig oplossing is, een losse AP nemen, en in de Draytek doen (en die dan dicht bij de Fritz zetten, en de WiFi van de Fritz uitzetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 20:35 ]

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

En wat is daar op tegen, dat NAT achter NAT?

Maar het klopt, je kan niet "terug kijken" in je netwerk. Enig oplossing is, een losse AP nemen, en in de Draytek doen (en die dan dicht bij de Fritz zetten, en de WiFi van de Fritz uitzetten.
En als je nou simpelweg je Draytek gewoon puur instelt als Accesspoint? Of is er een reden dat je gescheiden netwerken wilt?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Kan de Fritzbox routeren? Je zult toch echt een static moeten aanmaken waarbij je in de Fritzbox aangeeft dat de 192.168.1.0/24 achter 192.178.1.ip-van-je-wan-poort zit. Daarbij ga ik er vanuit dat Fritz een 192.168.178 aan de WAN poort van de Vigor uitdeelt.

Maar waarom sluit je de Fritz niet gewoon aan op de LAN-poort en zet je deze in bridge-mode zoals ook al eerder is aangegeven? Hoe vaak ligt je internet eruit!?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Pagina: 1