Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB naar PCI/PCI-E (Geen pci naar usb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg mij toch eens af of deze dingen te verkrijgen zijn in nederland. Ze bestaan wel. Ik heb al eens gevraagd aan verschillende computer winkels, maar die vertelde mij dat ze er niet aan kunnen komen.

Zijn er tweakers die zulke dingen hebben of wel eens gezien hebt?

Er is eigenlijk verder niets over te vinden hier op tweakers.

Voorbeeld:
Zoiets zou het moeten zijn, maar dan op een usb poort.

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/011/732/497/497732011_474.jpg

Dit bedrijf maakt ze.
Je kunt ze ook op een PCI Express card installeren.

http://arstech.com/install/ecom-prodshow/xprs_pci_x3.html

Remco

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Ze zullen vast wel bestaan, maar ze hebben bijna geen toegevoegde waarde.

Even uitgaande van dat eerste voorbeeld. USB2 heeft een bandbreedte van 35MB/s, een oud PCI slot heeft een bandbreedte van 533MB/s. Dat is nogal een verschil. Zelfde voor USB3 (400 MB/s) en PCI-e (voor een 16 lane slot: v2.x: 8 GB/s ) Dat verschil is dermate groot dat je verder dan een simpele geluidskaart of netwerkkaart niet gaat komen, zelfs als het technisch al op te lossen valt.

PCI kaart met een draadje naar een externe PCI kaart kan werken, technisch lastig ivm timing en storingen op de hoge snelheden, maar dan is de vraag waarom je dat zou willen en je het niet in een PC zou willen steken. Zelfde voor PCI notebook oplossingen? waarom geen notebook variant aanschaffen van de PCI kaart die je aan wilt sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een Creative SB Live. En die speelt midi's heel mooi af. Er is wel een Creative X-fi. Deze heb ik ook, alleen heb ik daar slechte ervaringen mee. Ook heeft deze de midi synthesisers niet. Een desktop creative geluidskaart heeft dat wel, ook zou ik een ouderwetse FM soundchip willen gebruiken voor midi files.

Ik vind de standard midi synthesiser in windows niet echt mooi klinken, maar dat is voornamelijk ook smaakverschil.

Ik heb op mijn slaapkamer geen aardstroom, dus een pc durf ik niet permanent aan te sluiten.