Hoioi
Voor mijn game-itx build zit ik te twijfelen tussen een Asus 81I plus en een Asrock b85m ITX.
Ik ga er 8gb 1600 ram, HDD/SSD, 4670k(hogere restwaarde dan non-k) en een 6850 (die vervangen wordt door een zuinige Maxwell a 175/200 watt) stoppen, alles wordt van prik voorzien door een seasonic g450 geplaatst in een node 304.
Dit is mijn aankooplijstje, de rest heb ik al.
Kort samengevat zijn dit de voor en nadelen voor mij (overige meuk als extra sata 6gb/s poorten van de b85 chipset heb ik niet nodig, want er komt toch maar 1 ssd en 1 hdd in)
Pluspunten Asus:
-3 jaar garantie (hoewel lastig te claimen als je verkoper failliet gaat, want asus geeft geen carry-in zoals mijn p8p67 bewezen heeft)
-Optimale plaatsing socket (centraal dus tower koeler is eenvoudig mogelijk)
Pluspunten Asrock:
-Overklokken (dan heb ik de mogelijkheid om de 4670k de sporen te geven, maar dat ben ik niet echt van plan, want ik heb een performance per watt fetish, maar kijken wat er met stock voltage bijkan is natuurlijk leuk
)
-PCIE 3.0
Minpunten Asus
-PCIE 2.0
-Niet overklokbaar
Minpunten Asrock:
-2 jaar garantie
-Sub-optimale plaatsing socket, maar beter dan alle andere merken muv Asus (tower koeler waarschijnlijk mogelijk)
Nadeel beiden:
Niet compatibel met Broadwell.
Kan iemand me helpen bij het maken van mijn keuze?
P.s. overige aanmerkingen op het systeem zijn ook welkom.
Voor mijn game-itx build zit ik te twijfelen tussen een Asus 81I plus en een Asrock b85m ITX.
Ik ga er 8gb 1600 ram, HDD/SSD, 4670k(hogere restwaarde dan non-k) en een 6850 (die vervangen wordt door een zuinige Maxwell a 175/200 watt) stoppen, alles wordt van prik voorzien door een seasonic g450 geplaatst in een node 304.
Dit is mijn aankooplijstje, de rest heb ik al.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 198,90 | € 198,90 |
| 1 | Asus H81I-PLUS | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Seasonic G-Serie 450Watt | € 75,- | € 75,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 433,45 | |
Kort samengevat zijn dit de voor en nadelen voor mij (overige meuk als extra sata 6gb/s poorten van de b85 chipset heb ik niet nodig, want er komt toch maar 1 ssd en 1 hdd in)
Pluspunten Asus:
-3 jaar garantie (hoewel lastig te claimen als je verkoper failliet gaat, want asus geeft geen carry-in zoals mijn p8p67 bewezen heeft)
-Optimale plaatsing socket (centraal dus tower koeler is eenvoudig mogelijk)
Pluspunten Asrock:
-Overklokken (dan heb ik de mogelijkheid om de 4670k de sporen te geven, maar dat ben ik niet echt van plan, want ik heb een performance per watt fetish, maar kijken wat er met stock voltage bijkan is natuurlijk leuk
-PCIE 3.0
Minpunten Asus
-PCIE 2.0
-Niet overklokbaar
Minpunten Asrock:
-2 jaar garantie
-Sub-optimale plaatsing socket, maar beter dan alle andere merken muv Asus (tower koeler waarschijnlijk mogelijk)
Nadeel beiden:
Niet compatibel met Broadwell.
Kan iemand me helpen bij het maken van mijn keuze?
P.s. overige aanmerkingen op het systeem zijn ook welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 09-10-2013 15:13 ]