Overleden harde schijf.

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 22:56
Op mijn "ex" sportvereniging hebben ze een oudere computer waar eigenlijk alle fotos worden opgeslagen. Echter hebben ze nu een probleem, de computer werkte niet meer.

De computer is direct naar mijn ouders huis gebracht met de vraag of ik er naar kon kijken. Via Windows is de HDD nog wel benaderbaar maar er zijn veel bestanden (foto's) corrupt.

Eerst even via HDtune getest en daar waren BAD sectors, daarna even de WD diagnostic tool erover heen laten lopen en ja, ook BAD sectors.

Het probleem van de harde schijf is dat er "waardevolle" foto's op staan, niet van 10000 euro maar emotionele waarde. De thumbnails zien er netjes uit en zonder misvormingen, maar eenmaal geopend is de foto niet meer herkenbaar, gekleurde strepen, etc, etc.

Wat heb ik reeds gedaan:
- Eerst even alles gekopieerd naar een eigen schijf.
- VHD gemaakt van de schijf & een kloon gemaakt naar een "echte" harde schijf
- Via getdataback geprobeerd te zoeken naar images, maar vind niks (ook recuva vind niks)
- Meerdere tools geprobeerd om te kijken of deze de images konden repareren en dat werkte niet.
- Windows check for errors & repair
- via Partedmagic is het mogelijk om de HDD te benaderen maar ook hier zijn de plaatjes beschadigd.

Normaal zou ik ze vertellen van goh, HDD is kapot een nieuwe is nodig. Maar ze willen graag de foto's terug omdat er emotionele plaatjes opstaan.

Heeft iemand nog een idee wat te doen?

PS, heb een indentieke schijf welke ik kan opofferen in mijn eigen PC
Het gaat om een WD6402AAEX (640GB)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:40
http://www.techradar.com/...ir-corrupt-images-1117764

Hier staan wat tips die je mogelijk van dienst kunnen zijn.

Good luck!

• da_PSI
brtk schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:00:
http://www.techradar.com/...ir-corrupt-images-1117764

Hier staan wat tips die je mogelijk van dienst kunnen zijn.

Good luck!
Heb de tools daarvan gebruikt, en hebben helaas geen van alle geholpen :-(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo te zien heb je al behoorlijk wat opties doorlopen en zal het erg lastig worden om de fotoos terug te halen. Mosterd na de maaltijd maar praat ze in ieder geval een fatsoenlijk backup plan aan als ze dit soort ellende willen voorkomen.

Misschien kan inderdaad een image recovery tool er nog iets mee maar ook dat had je al geprobeert.

https://discord.com/invite/tweakers

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:40
Dan is mijn donkerbruine vermoeden dat het niet meer te redden valt..... vervelende is dat je geen bestanden kwijt bent (per ongeluk gewist ofzo), maar dat ze verminkt zijn en er dus waarschijnlijk beeldinformatie verloren is gegaan.

• da_PSI
Ik had ook al zo'n vermoeden, maar wou het toch nog even zeker weten....., ben nu nog met 1 tool bezig, maar deze is al ruim een dag bezig... Mocht ik meer weten, dan laat ik het weten.

:+ Met mijn stomme kop als opmerking gemaakt dat het beter was geweest als ze alles per ongeluk geformatteerd hebben...

[ Voor 25% gewijzigd door da_PSI op 09-10-2013 14:13 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

RIP ouwe bromtol en sterkte a/d nabestaanden :+

d:)b :henk d:)b

• da_PSI
Wat mij eigenlijk opvalt is dat de thumbnails goed zijn en als je de foto opend ook.. Maar na een seconde zitten de strepen erin...

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:21 ]

Pagina: 1