Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:05
Mede GoTers.

Ik hoop dat ik het in hyet juiste stukje forum zet,

Enige tijd geleden heb ik voor mijn poes een huisdierenverzekering afgesloten.

Door totale nalatigheid van mij, dat geef ik direct toe, is het mij recentelijk pas opgevallen dat het bedrijf twee in plaats van een incasso uitvoerd per maand op mijn rekening.

Na enig navraag blijkt het te gaan om een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering te gaan.
Deze heb ik nooit bij dit bedrijf aangevraagd, en heb ik lopen bij mijn inboedelverzekering.

Echter, willen zij deze verzekering pas gaan opzeggen als IK bewijs dat ik al die tijd al een andere WA verzekering had lopen ... Dat vind ik een zeer vreemde gang van zaken.
Het lijkt mij logischer dat ZIJ bewijzen dat ik een dergelijke verzekering heb aangevraagd ... Toch?

Zij hebben geen zaak met mijn overige verzekering(en) en ik zie het niet zitten om mijn polissen te versturen als bewijsvoering ...

Kunnen zij mij hiertoe verplichten? Of kan ik ze verplichten tot inzage van mijn aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik denk dat ze vooral bewijs willen zien dat het ECHT perongelijk is aangevraagd. maar nu je er geen gebruik van maakt dit wilt annuleren en het geld terug wilt krijgen over die periode.
Maar gewoon opzeggen moeten ze gewoon doen!. Een WA verzekering is helemaal niet wettelijk verplicht en geld alleen bij motorvoertuigen. (auto/motor etc) zover mij bekend is.
Als jij je geld terug wilt kunnen ze het denk ik verplichten (zelf bescherming aan hun kant). daarbij kan jij ze denk ik ook verplichten tot inzage van jouw aanvraag.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

en heb ik lopen bij mijn inboedelverzekering.
Dan is het toch heel snel op te lossen door daar een scan van op te sturen? Waarom niet?

Dat jij graag bewijs wilt zien is niet raar natuurlijk, zouden ze moeten kunnen leveren. (Waarom heb jij eigenlijk geen afschrift bewaard van de aanmelding? Voortaan dergelijke stukken uitprinten en liefst ook print to pdf doen)

Maar even pragmatisch: zij hebben je geld al, jij wilt iets van hen (je geld terug). En de verzekeraar heeft je de afgelopen maanden wel een dienst verleend: namelijk risicodragen. Als je een ongeluk had veroorzaakt had je ze wel gevraagd om ff te dokken. Dat ze dus een bewijs vragen vind ik niet raar. Anonimiseer zo je wilt alles dat ze niet aan gaat (andere verzekeringen, bedragen, etc).

En ga over een maandje nadenken of je wel bij een verzekeraar wilt zitten die zijn administratie niet op orde heeft. Behalve natuurlijk als je per ongeluk toch een vinkje te veel had neergezet, of als in de kleine lettertjes zou staan dat een poezenverzekering niet zonder WA a bedrag X per maand kan worden afgesloten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
F_J_K schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:45:
[...]
(Waarom heb jij eigenlijk geen afschrift bewaard van de aanmelding? Voortaan dergelijke stukken uitprinten en liefst ook print to pdf doen)
Hoe kan ik papieren hebben van een WA verzekering die nooit is aangevraagd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
F_J_K schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:45:
[...]
Dan is het toch heel snel op te lossen door daar een scan van op te sturen? Waarom niet?
Dat is mijn privé informatie, ik zie geen enkele reden om deze zomaar prijs te geven aan een concurerende instantie ... Met welke reden?

Zij moeten IMO bewijzen dat ik een verzekering heb aangevraagd, Dat zullen ze niet kunnen, en daarom is al het geincasseerde geld onterecht geincasseerd, en daarom wil ik het logischerwijs terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Deze heb ik nooit bij dit bedrijf aangevraagd, en heb ik lopen bij mijn inboedelverzekering.
Kun jij dit aantonen, danwel kan het bedrijf aantonen dat jij dit wel hebt gedaan? Op welke wijze is de verzekering tot stand gekomen; heb je deze afgesloten via internet? Zo ja, staat er iets vermeld in de bevestiging? Hoe lang loopt de verzekering al?

Indien jij de betreffende verzekering nooit hebt afgesloten, kan de verzekeraar -in beginsel- ook geen betaling vorderen. De overeenkomst is dan niet tot stand gekomen en derhalve kan jij het geld terugvordering op grond van onverschuldigde betaling ex. art. 6:203 BW.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gezien de verhalen die je wel eens hoort omtrent incassopraktijken vind ik dit wel een nette oplossing. Als jij kan aantonen dat je al een WA verzekering hebt en daarom deze nooit aan had willen vragen schelden ze de schuld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
-Tom schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Kun jij dit aantonen, danwel kan het bedrijf aantonen dat jij dit wel hebt gedaan? Op welke wijze is de verzekering tot stand gekomen; heb je deze afgesloten via internet? Zo ja, staat er iets vermeld in de bevestiging? Hoe lang loopt de verzekering al?

Indien jij de betreffende verzekering nooit hebt afgesloten, kan de verzekeraar -in beginsel- ook geen betaling vorderen. De overeenkomst is dan niet tot stand gekomen en derhalve kan jij het geld terugvordering op grond van onverschuldigde betaling ex. art. 6:203 BW.
Ik kan niet aantonen dat ik het niet heb gedaan...
Online is er een huisdierenverzekering aangevraagd. verder niets.
Mijn provider destijds heeft mijn mailbox gesloten, en ik heb daar geen digitale bevestiging van.
De polis loopt nu 2 jaar, maar ik heb alleen polisbladen voor de huisdierenverzekering, geen voor de WA verzekering, ook dit kan ik niet bewijzen (want ik zou het zomaar weggegooid kunnen hebben)

Ofterwijl; iets niet hebben (gehad) is niet te bewijzen, zij moeten dus met de bewijzen komen, namelijk mijn aanvraag. Of zie ik het nou echt zo fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeg het maar: wil je gelijk krijgen of wil je het probleem oplossen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Ik zal je zo'n zelfde verhaal vertellen.
Wij kochten een huis en gingen vanuit ons ouderlijk huis daar wonen.
Van te voren hadden we de verzekering geregeld en alles ook goed ingevult.
Later kwamen we erachter dat de verzekering op het huis van mijn ouders stond ipv ons nieuwe huis.
Waarschijnlijk omdat dat het verzendadres nog was.
Maar dat daargelaten.

De verzekering wilde een kopie van mijn ouders verzekering hebben om te zien dat het klopte dat zij al een verzekering hadden. Dit hebben we uiteindelijk ook opgestuurd om het zo snel mogelijk op te lossen.

Je kunt zoals Gambieter zegt wel moeilijk gaan doen, maar je hebt er bewijs van. Dus stuur dat dan ook gewoon op. Scheelt je een hoop getouwtrek en je bent er waarschijnlijk zonder problemen en kosten vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Zilverdael80 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Ik kan niet aantonen dat ik het niet heb gedaan...
Online is er een huisdierenverzekering aangevraagd. verder niets.
Mijn provider destijds heeft mijn mailbox gesloten, en ik heb daar geen digitale bevestiging van.
De polis loopt nu 2 jaar, maar ik heb alleen polisbladen voor de huisdierenverzekering, geen voor de WA verzekering, ook dit kan ik niet bewijzen (want ik zou het zomaar weggegooid kunnen hebben)

Ofterwijl; iets niet hebben (gehad) is niet te bewijzen, zij moeten dus met de bewijzen komen, namelijk mijn aanvraag. Of zie ik het nou echt zo fout?
Aan de vordering van de verzekeraar, hoort een (verzekerings)overeenkomst ten grondslag te liggen. Bestaat deze overeenkomst niet, dan mogen ze logischerwijs het bedrag niet vorderen. Bestaat er twijfel over het al dan niet bestaan van een vordering, dan kun je simpelweg van de verzekeraar eisen dat ze dit aantonen.

Weigeren ze dit, omdat ze weten dat een groot deel van de consumenten zich er toch bij neer zal leggen, dan storneer je de laatste betalen. Dit kan - uit mijn hoofd - tot 55 dagen na de transactie. Je zal derhalve waarschijnlijk twee maandtermijnen terug kunnen vorderen. Op dat moment gaan de alarmbellen rinkelen bij de verzekeraar. Waarschijnlijk dreigen ze met het inschakelen van een incassobureau - maar dat maakt niet uit. Ook een incassobureau dient te beschikken over de bescheiden waaruit blijkt dat de verzekeraar een vordering heeft op jou.

Waar wel problemen mee kunnen ontstaan is het zogenaamde 'gerechtvaardigde vertrouwen' van de verzekeraar. Jij hebt blijkbaar twee jaar stilgezeten; er kan daarmee een schijn ontstaan dat jij de betreffende verzekering wel hebt gewild. In hoeverre dit wordt aangenomen nu er enerzijds sprake is van een professionele partij, en anderzijds sprake van een consument, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat het genuanceerder ligt dan dat.

Het storneren kun je sowieso doen om de aandacht te krijgen van de verzekeraar. Dat willen nog wel eens lastige organisaties zijn zolang er nog naar hun hand wordt gespeeld. :)

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Als de TS die scan niet wilt opsturen dan zal hij naar de rechter moeten stappen he ...
Feit dat hij al 2 jaar betaald voor iets dat hij niet wilde maakt zijn verhaal er niet sterker op - wel integendeel.

Trouwens zo vreemd dat ze dat nu vragen is dat nu ook weer niet, voor de hospitalisatie van mijn vriendin vraagt de maatschappij ook een attest van een nog lopende verzekering - om zo zonder wachttijd te kunnen inschuiven.
Ik zou ook niet direct weten wat voor privacy informatie te grabbel wordt gegooid ... spannend, ze gaan weten bij welke concurrent je nu een verzekering hebt lopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:21
Ja, maar dit is een heel andere situatie. Verzekering zegt dat hij een verzekering bij hun heeft afgesloten, hij zegt van niet. Dat is toch aan de verzekeraar om te bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
rik86 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:37:
Ja, maar dit is een heel andere situatie. Verzekering zegt dat hij een verzekering bij hun heeft afgesloten, hij zegt van niet. Dat is toch aan de verzekeraar om te bewijzen?
In principe wel.

In de praktijk is het blijkbaar een kwestie van even laten zien dat er al die tijd al een andere verzekering was en het probleem is opgelost. Kleine moeite lijkt me, en ik elk geval een stuk minder moeite dan er een principekwestie van maken. Maar goed, niets staat TS in de weg om er een zaak van te maken, laat die maatschappij maar aantonen dat die verzekering inderdaad is afgesloten. Hou ons wel op de hoogte, dit topic kan nog wel een paar jaar mee...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik aangeef dat ze mij moeten laten zien dat ik een verzekering bij ze heb afgesloten, en dat ik niet akkoord ga met bewijsvoering van mijn kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zilverdael80 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:45:
Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik aangeef dat ze mij moeten laten zien dat ik een verzekering bij ze heb afgesloten, en dat ik niet akkoord ga met bewijsvoering van mijn kant uit.
Je hebt als het goed is bij het afsluiten gewoon een polisblad gehad waarop staat welke polissen je hebt afgesloten en voor welke periode.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:49:
[...]

Je hebt als het goed is bij het afsluiten gewoon een polisblad gehad waarop staat welke polissen je hebt afgesloten en voor welke periode.
Tenzij je niks hebt afgesloten, dan heb je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:56:
Tenzij je niks hebt afgesloten, dan heb je niks.
De eerste regel relevante tekst uit de OP:
Enige tijd geleden heb ik voor mijn poes een huisdierenverzekering afgesloten.
Hij heeft één module afgesloten (huisdier) en daarbij blijkbaar ongevraagd een tweede (WA). Er móet een polisblad gestuurd zijn, en ik vermoed dat beide modules daarop worden genoemd.

Dát is het antwoord op TS's:
dat ze mij moeten laten zien dat ik een verzekering bij ze heb afgesloten
Dat hebben ze gedaan, toen ze na het afsluiten een polis hebben opgestuurd.

TS hoeft maar een kopie van één A4'tje op te sturen (van de separate, eerder afgesloten WA-verzekering) en de zaak is afgedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 09-10-2013 17:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Als je het kan aantonen dat je al een WA verzekering had lopen bij een andere maatschappij, zou ik dat zeker doen. Eventueel kan je bepaalde dingen blurren als je vindt dat dat ze niets aan gaat.

Heb je echt zin om er veel tijd en energie in te steken om je gelijk te krijgen. Dat zal je vast wel hebben, maar op deze manier heb je waarschijnlijk veel sneller je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Heb vandaag een antwoord gekregen op het mailtje,

Dat antwoord stond als bijschrijving op mijn bankrekening, alle teveel betaalde premis sinds, wat ik kan nagaan Januari.

Het is dus een duidelijke zaak geweest, deze polis heb ik niet afgesloten, en op deze manier heeft men bewust of onbewust extra geld verdiend aan mij.

Het is nu voor mij in ieder geval allemaal netjes rechtgetrokken en daarmee afgehandeld.
Pagina: 1