Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PowerPoint] erg traag

Pagina: 1
Acties:

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
goedemiddag,

ik zit met een probleem wat ik na veel zoek- en probeerwerk nu toch maar hier wil voor leggen. ik heb een collega die recent waarbij op zijn laptop PowerPoint zeer traag reageert. het openen van een presentatie in powerpoint gaat nog goed maar wanneer er wijzigingen aangebracht worden schiet het CPU gebruik omhoog richting de 50% en duurt het lang voordat letters verschijnen. soms zelfs zo lang dat powerpoint niet meer reageert voor enkele seconden.

eerst even wat systeeminfo:
Dell Lattitude laptop E6520, core i5 cpu en 4gb geheugen. specs moeten ruim voldoende zijn om normaal met powerpoint te kunnen werken.
Windows 7 64bit enterprise SP1 (in domein) voorzien van Office 2010 SP1.

tijdens het typen schiet het CPU gebruik omhoog tot boven de 50% en lijkt het alsof de computer blijft hikken. bij normaal typgedrag komen de letters pas na 2 woorden in beeld en blijft daarna weer hangen tot het volgende stukje invoer verwerkt word.

Wat we tot nog toe geprobeerd hebben om dit probleem op te lossen is hetvolgende:
* laptop opnieuw geinstalleerd (dmv image/wds): na installatie lijkt het probleem opgelost echter binnen korte tijd komt het toch weer terug.
* lokaal profiel vervangen op de laptop
* SP2 geinstalleerd, geen effect op snelheid
* nieuwe user aangemaakt en mee getest, zelfde resultaat
* uitschakelen spellingscontrole tijdens het typen, ook geen resultaat.
* windows search indexer leek in eerste instantie voor veel HDD activiteit te zorgen. deze tijdelijk uitgeschakeld en het leek er op dat dit werkte, echter na 30 minuten kwam het probleem al weer terug.
Er zijn nog meer collega's bezig geweest met dit probleem dus kan zijn dat ik dingen gemist heb die al wel geprobeerd zijn.

de gebruiker werkt erg veel met powerpoint, vandaar dat hij ook veel last van dit probleem heeft. ik ben echter een beetje door mijn ideeën en mogelijkheden heen vandaar dat ik nu hier om hulp vraag.

ik twijfel een beetje of het aan het bestand zelf zou liggen, aangezien de gebruiker een template met bedrijfshuisstijl gebruikt, maar dan zouden andere gebruikers hier ook last van moeten hebben (hij is 1 van de ca 200 users met dit probleem).

ik heb een voorbeeld PPTX bestand welke vertraging geeft, maar ik kan niet vinden hoe hier een bijlage toe te voegen.

ik ben benieuwd of er hier iemand is die een soortgelijk probleem eerder heeft meegemaakt.

//DoingK

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik twijfel een beetje of het aan het bestand zelf zou liggen, aangezien de gebruiker een template met bedrijfshuisstijl gebruikt, maar dan zouden andere gebruikers hier ook last van moeten hebben (hij is 1 van de ca 200 users met dit probleem).

ik heb een voorbeeld PPTX bestand welke vertraging geeft, maar ik kan niet vinden hoe hier een bijlage toe te voegen.
Een bijlage 'voeg je toe' door ergens op eigen hostingruimte te plaatsen en de URL te geven.

Begrijp ik goed dat het enkel fout gaat met specifieke eigengemaakte PPTX'en en niet met een willekeurig bestand dat van het web is geplukt? Dan zou ik het daar in zoeken. Bijvoorbeeld verwijzingen naar voor hem niet-toegankelijke locaties. (Heb je er ook last van als je de UTP-kabel lostrekt?)

http://social.technet.mic...officesetupdeployprevious (en andere topics) geeft overigens wat tips zoals Aero uitschakelen voor PPT of de preview-grootte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DoingK

DoingK

Topicstarter
ik zal even kijken of ik een voorbeeld online kan plaatsen. het gaat echter niet om enkele documenten, maar om alle presentaties waarmee op die laptop gewerkt word. of het nou gaat om een nieuw bestand uit een template of een geheel leeg nieuw bestand maakt ook niet uit.

daarbij is hij ook de enige die er last van heeft, geen enkele andere gebruiker heeft dit probleem. het lastige is dan ook dat bij het voorbeeld wat ik heb, ook ikzelf last heb van vertraging terwijl ik hier bij andere documenten geen last van heb.

het lijken dus 2 verschillende problemen te zijn, maar zeker weten doe ik dat nog niet.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

Het klinkt alsof je nu het moment hebt bereikt waarop het goedkoper is om de laptop te vervangen dan nog verder te zoeken imho.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DoingK schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:31:
of het nou gaat om een nieuw bestand uit een template of een geheel leeg nieuw bestand maakt ook niet uit.

daarbij is hij ook de enige die er last van heeft, geen enkele andere gebruiker heeft dit probleem. het lastige is dan ook dat bij het voorbeeld wat ik heb, ook ikzelf last heb van vertraging terwijl ik hier bij andere documenten geen last van heb.

het lijken dus 2 verschillende problemen te zijn, maar zeker weten doe ik dat nog niet.
In alle gevallen blijkbaar documenten gemaakt door jullie? Je wilt m.i. juist een bij anderen goed werkend bestand van buiten proberen (die zeker geen sjabloonproblemen heeft). En de wifi uitzetten en UTP eruit.

Dan weet je tenminste of het een probleem is met de bestanden (incl sjablonen) of met Powerpoint. Als dat tweede: geen verandering na aanpassingen zoals bijv in mijn link?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DoingK

DoingK

Topicstarter
zojuist een test laten uitvoeren met een bestand van buiten, en dat werkt inderdaad zonder problemen. we gaan nu eerst een onderzoekje instellen naar onze templates.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
PowerPoint van de windows updates deinstalleren? Misschien ligt het probleem wel in een van de updates. Werkt hij tevens vanuit een netwerk map?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Pagina: 1