Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn upc mediabox aansluit op mijn Marantz 1504 zodat ik als ik wil TV kan kijken zonder dat ik de marantz aan moet zetten. Want als ik de HDMI kabel van de mediabox naar de Marantz aansluit en dan naar mijn TV dan moet de marants toch aangezet worden als ik TV wil kijken Eigenlijk wil ik de Marantz zelf inschakelen als ik dat zou willen.
Ondersteund alles HDMI CEC? http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/
Want wat ik hieruit maak wil je dus dat alles automatisch aan gaat als je de tv aan doet?
EDIT: Begreep het verkeerd! Had een beetje moeite met het lezen van OP
Want wat ik hieruit maak wil je dus dat alles automatisch aan gaat als je de tv aan doet?
EDIT: Begreep het verkeerd! Had een beetje moeite met het lezen van OP
[ Voor 20% gewijzigd door Chris van der G op 09-10-2013 12:01 ]
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Ik heb mijn UPC Mediabox meteen retour gedaan, dus ik weet niet 100% zeker of ik het goed had gezien maar naar mijn weten zit er achterop de box gewoon meerdere audio uitgangen. Zowel analoog als digitaal. Één van die twee kan je simpelweg op je Marantz aansluiten. Beeld en geluid stuur je dan apart. Wat overigens dan wel weer kan leiden tot problemen met de lip-synch. Lijkt me dat deze manier van aansluiten ook wel in de handleiding staat aangezien niet iedereen een receiver met HDMI heeft (wat jij dus ook in principe wilt doen).
Wat je ook nog kan doen is alles met HDMI aansluiten en dan met de HDMI Passthrough in Standby werken. Al staat de receiver dan nog steeds niet uit en verbruikt in deze mode constant enkele Watts.
Edit:
Even gekeken en het staat inderdaad in de handleiding, pagina 5. De UPC box (de gewone) beschikt over één paar analoge uitgangen waar de NR15014 drie ingangen van heeft. En dan heb je ook nog de Digitale Coax waar de Marantz er eentje van heeft. De laatste is overigens wel beter aangezien je dan met bepaalde zenders Dolby Digital 5.1 hebt en dat heb je met analoog niet.
Wat je ook nog kan doen is alles met HDMI aansluiten en dan met de HDMI Passthrough in Standby werken. Al staat de receiver dan nog steeds niet uit en verbruikt in deze mode constant enkele Watts.
Edit:
Even gekeken en het staat inderdaad in de handleiding, pagina 5. De UPC box (de gewone) beschikt over één paar analoge uitgangen waar de NR15014 drie ingangen van heeft. En dan heb je ook nog de Digitale Coax waar de Marantz er eentje van heeft. De laatste is overigens wel beter aangezien je dan met bepaalde zenders Dolby Digital 5.1 hebt en dat heb je met analoog niet.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Vanwege de lip-sync (door beeld vertraging in de TV) kan je het beste de mediabox direct op de TV aansluiten en dan het geluid van de TV weer naar je maranz versterker.
De TV zorgt er namelijk voor dat het geluid precies evenveel vertraagd wordt als het beeld zodat het weer klopt.
De TV zorgt er namelijk voor dat het geluid precies evenveel vertraagd wordt als het beeld zodat het weer klopt.
Eigenlijk wil ik de TV gewoon bedienen maar als er iets leuks is dat ik dan de Marantz kan aanzetten zodat het geluid dan via de aangesloten boxen gaat.
Dank je Ploink . Dus alles wat nu van de mediabox op de TV aangesloten zit zo laten en dan van de TV terug naar je Marantz. moet dat dan met een HDMI of kan dat ook via de digitale audio out van de TV?
tyrosjack,
Gebruik de "Wijzig-knop" als je iets toe wilt voegen aan een oude post, je kickt het topic nu drie keer omhoog.
Betreffende je vragen:
Vanaf de bron naar de receiver is het beste. Op die manier ben je zeker dat zowel DTS 5.1 als Dolby Digital 5.1 aan zullen komen. Lang niet elke TV kan namelijk Dolby 5.1 doorsturen via de Audio Out, DTS is al helemaal een zeldzaamheid. Nadeel van de synch die je dan hebt kan je oplossen met de receiver.
Als je TV en Marantz beide HDMI 1.4 met HDMI ARC ondersteunen kan het met één HDMI-kabel, echter is er maar één poort op een receiver ARC en dat is de HDMI Out. Waarmee jij dus niet uit gaat komen omdat je dan als stap één de UPC rechtstreeks op de receiver aan moet sluiten en dat wil je niet.
Gebruik de "Wijzig-knop" als je iets toe wilt voegen aan een oude post, je kickt het topic nu drie keer omhoog.
Betreffende je vragen:
Vanaf de bron naar de receiver is het beste. Op die manier ben je zeker dat zowel DTS 5.1 als Dolby Digital 5.1 aan zullen komen. Lang niet elke TV kan namelijk Dolby 5.1 doorsturen via de Audio Out, DTS is al helemaal een zeldzaamheid. Nadeel van de synch die je dan hebt kan je oplossen met de receiver.
Als je TV en Marantz beide HDMI 1.4 met HDMI ARC ondersteunen kan het met één HDMI-kabel, echter is er maar één poort op een receiver ARC en dat is de HDMI Out. Waarmee jij dus niet uit gaat komen omdat je dan als stap één de UPC rechtstreeks op de receiver aan moet sluiten en dat wil je niet.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Volgens mij is er nog een optie om de boel aan te sluiten en in te stellen.
Wanneer je de UPC box met een HDMI-kabel aansluit op je Marantz receiver moet je in bij de HDMI-instellingen van de Marantz instellen dat deze in stand-by gaat op één specifieke bron, namelijk "CBL/SAT" (want daar heb je neem ik aan je UPC box op aangesloten). Standaard staat dit volgens mij op "laatste" waardoor het soms wel en soms niet werkt.
Wanneer je dit goed instelt gaat de Marantz in stand-by op de "CBL/SAT"-bron en zorgt HDMI passthrough er voor dat je gewoon tv kan kijk terwijl de receiver uit staat. Mocht je de behoefte hebben om het geluid via de speakers te horen, zet je gewoon de Marantz aan.
Heb het zelf zo ingesteld en dit werkt prima.
Wanneer je de UPC box met een HDMI-kabel aansluit op je Marantz receiver moet je in bij de HDMI-instellingen van de Marantz instellen dat deze in stand-by gaat op één specifieke bron, namelijk "CBL/SAT" (want daar heb je neem ik aan je UPC box op aangesloten). Standaard staat dit volgens mij op "laatste" waardoor het soms wel en soms niet werkt.
Wanneer je dit goed instelt gaat de Marantz in stand-by op de "CBL/SAT"-bron en zorgt HDMI passthrough er voor dat je gewoon tv kan kijk terwijl de receiver uit staat. Mocht je de behoefte hebben om het geluid via de speakers te horen, zet je gewoon de Marantz aan.
Heb het zelf zo ingesteld en dit werkt prima.
Bedankt voor jullie snelle reacties,
Juist dat is eigenlijk mijn bedoeling, Dus moet dit bij instellingen CBL/SAT in te stellen zijn ?
Juist dat is eigenlijk mijn bedoeling, Dus moet dit bij instellingen CBL/SAT in te stellen zijn ?
Yep, moet lukken. Heb online ff de handleiding bekeken van de 1504. Check blz. 99. Je moet eerste "HDMI-bediening" op "aan" zetten. En bij "Bron doorgeven" voor "CBL/SAT" kiezen.
Heb ook begrepen dat de receiver op "standby" mode moet staan. Betekent als de stroom er af zou zijn is er geen signaal naar de TV.
Is inderdaad wel afhankelijk van welke standby-mode je gebruikt. Wanneer de stroom van de receiver is of je gebruikt de laagste standby-stand, werkt het niet.
Bij mijn SR6007 brand het standby-lampje oranje. Dan gebruikt de receiver iets meer stroom maar is de receiver wel het prettigst in het gebruik.
Bij mijn SR6007 brand het standby-lampje oranje. Dan gebruikt de receiver iets meer stroom maar is de receiver wel het prettigst in het gebruik.
Pagina: 1