Digitale TV zenders ontvangen via de ether, zonder digitenne

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo Tweakers,

Is er een product waarmee je zonder de digitenne spullen toch de free to air NL1 t/m3 kunt ontvangen?
Op mijn laptop:"Acer Aspire 6920G" (oud beestje) kan dit namelijk wel. Plug een ouderwetse radio antenne in mijn laptop en voila, NL 1-3.

Nu wil ik het zelfde bereiken op mijn TV (Panasonic TX-P42V10) , puur en alleen voor de free to air NL 1-3 en zonder de KPN meuk. Travo / Antenne / cam module setup.

Kijk, een cam module is nog wel prima, maar ik stoor me aan die travo die je nodig hebt voor de antenne... dat is voor zendvermogen retour aan kpn. Dat hoeft van mij niet. Enkel ontvangen, verder niets.

Wie oh wie kent hier producten voor?

Mvg,

:)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10
Heb de specs van die TV opgezocht en er zit een DVB-T tuner in dus een antenne er aan en scannen maar.

Ding is geschikt maar dat je zoiets niet even in je specs nagekeken hebt of je handleiding.

[ Voor 31% gewijzigd door aart44 op 09-10-2013 11:37 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 22:53
aart44 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:35:
Heb de specs van die TV opgezocht en er zit een DVB-T tuner in dus een antenne er aan en scannen maar.

Ding is geschikt maar dat je zoiets niet even in je specs nagekeken hebt of je handleiding.
:Y dat inderdaad. Zolang het FTA's zijn hoef je niet te decoderen, en heb je aan alleen een antenne genoeg.

iRacing Profiel

• gubyan
Zou je denken, maar heb dat geprobeerd en ... geen zenders gevonden.
Misschien moet ik even contact zoeken met Panasonic zelf. Kunnen zij de do's en donts aangeven.

@aart44, heb de handleiding wel gelezen. Maar ik herlees dat stuk nog eens. Mijn intepretatie was DVB-T in combinatie met common interface slot. Maarrr we gaan het zien. Zodra ik iets weet van Panasonic, dan post ik het hier nog even.

• aart44
Je moet er een antenne aanhangen en nu komt het de 5Volt in je TV aanzetten om de antenne voeding te geven kan dat niet bij je TV dan een "Power inserter" kopen die 5v geeft dan kijken waar je signaal krijgt en scannen.
Maar voordat je een paar euro uitgeeft voor een power inserter kijk eerst maar goed of je die optie hebt en kunt aanzetten.

Panasonic heb je helemaal niet nodig er zit een DVB-T tuner in die TV.

• gubyan
Grrr, geen 5 volt mogelijkheid dus altijd een antenne met een travootje.
To be continued

• gubyan
Waarschijnlijk wordt het dus zoiets:

http://www.ekabels.nl/dig...tenne-voor-binnen-wit.asp

@aart44 Toen ik aan het zoeken was zag ik ook dat er power inserters van meer dan 5v waren, levert dit meer signaal op of brand je dan meteen je DVB-T door? Weet jij hoe dit werkt?

Mvg,

gubyan

edit:

p.s. Welke antenne zou jij adviseren? Binnen en buiten modellen, welk merk of welke eigenschappen kan ik het beste op letten?

[ Voor 16% gewijzigd door gubyan op 14-10-2013 10:54 ]

• gubyan
aart44 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:35:
Je moet er een antenne aanhangen en nu komt het de 5Volt in je TV aanzetten om de antenne voeding te geven kan dat niet bij je TV dan een "Power inserter" kopen die 5v geeft dan kijken waar je signaal krijgt en scannen.
Maar voordat je een paar euro uitgeeft voor een power inserter kijk eerst maar goed of je die optie hebt en kunt aanzetten.

Panasonic heb je helemaal niet nodig er zit een DVB-T tuner in die TV.
Zie de twee berichten hierboven. ^
Bedankt voor je antwoorden alvast en het meedenken.

• aart44
Volgens mij kun je als je geen antenne hebt het beste even zoeken op Marktplaats op "Digitenne insteekkaart" dan heb je een setje met Funke antenne en power inserter en ook een conax ci module die heb je niet nodig.
Als het setje compleet is heb je alles in één keer.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 14:19
Als je dicht genoeg bij een mast woont, dan heb je geen power inserter nodig. Ik heb geen spanning op mijn antenne nodig. (Op een hoge locatie in het centrum van Eindhoven.)

• gubyan
Thanks @aart44

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:20
Niet te moeilijk doen, ik heb deze gekocht, kost 1 euro en 34 cent inclusief postzegels vanuit Hong Kong.
http://www.ebay.de/itm/17..._trksid=p3984.m1497.l2649
Die prik je achter in je tv en klaar.
Pagina: 1