Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
Ik zit heftig te twijfelen tussen 3 smartphones en kom maar niet tot het doorhakken van de knoop. Daarom vraag ik hulp hier. Ik weet dat het forum sticky zegt dat deze threads niet welkom zijn. Toch hoop ik dat deze mag blijven staan. (Bij videokaarten wordt wel advies gegeven. Dus waarom niet hier.)

Ik twijfel tussen een Xiaomi Mi-2S, Xiaomi Mi-2A en de Samsung Galaxy S4 mini.

Mijn huidige smartphone is de Samsung Galaxy SIII mini. De SIII is mij te groot in de broekzak. Omdat ik een SIII mini had, keek ik als eerste naar de S4 mini. De Mi-S2 geeft meer hardware voor minder geld, wat aantrekkelijk is. Maar heeft geen NFC, iets wat mij leuk lijkt uit te proberen (SSID tags). De Mi-2A heeft wel weer NFC, maar is weer flink langzamer dan de Mi-2S. De Samsung wint op het vlak dat het zo klein en licht is, wat de Mi-2S en Mi-2A minder zijn. Bovendien heeft de mini alle sensoren van vandaag de dag, ook IR (om de smartphone als afstandsbediening te laten functioneren). Alleen de notificatieled niet, wat ik jammer vind. Ik heb niet zoveel op met de "bloatware" van Samsung en juist de MIUI (Android versie van Xiaomi) lijkt mij zeer prettig.

Hoe kan het beste van deze werelden combineren?

Geld is niet een belangrijk argument. Ik vind een S4 te groot. Graag wil ik zoveel van de sensoren die vandaag de dag bestaan beschikbaar hebben. Ik ben geen heavy gamer, vooral "office" doe ik op phone (mail, agenda, Whatsapp, takenlijst, ...). Muziek en films gebruik ik de phone ook voor. MIUI lijkt mij een prettige OS.

Mag ik deze vraag stellen hier? Alvast bedankt voor antwoorden. En sorry als dit niet gewenst is.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Eigenlijk hoort het in het mobiele aankoopadviesforum, dus een modje zal m daar wel heen verplaatsen..

Voor wat betreft je vraag: qua specificaties is de mi2s de beste.
Deze heeft alleen zo als je zelf al aangeeft geen NFC. Zover ik weet de S4 mini ook niet.
Voor de taken die jij noemt is het ook de vraag of je die betere prestaties ook wel echt nodig hebt.

De meest veilige optie is de S4 mini, omdat je die niet hoeft te importeren, en dus geen kans op extra kosten hebt. Maar aangezien geld geen rol speelt zou dat de keus niet hoeven te beïnvloeden. Met verzending via DHL is je pakketje er ook vrij snel, dis ook dat moet geen belemmering zijn.

Houdt er wel rekening mee dat de standaard MIUI ROM geen nederlands ondersteunt, en je daarvoor dus moet verdiepen in het flashen van roms. Bij de S4 mini zou je dat ook kunnen doen om de bloatware weg te kunnen halen.

Mijn eindconclusie zou zijn om de S4 mini te laten liggen, en de mi-2A als 'beste uit de test' te laten komen..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
dutchgio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:15:
Eigenlijk hoort het in het mobiele aankoopadviesforum, dus een modje zal m daar wel heen verplaatsen..
Ik was niet op de hoogte van deze subforum. Ik zou 'm daar hebben geplaatst.
Bedankt.
dutchgio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:15:Houdt er wel rekening mee dat de standaard MIUI ROM geen nederlands ondersteunt, en je daarvoor dus moet verdiepen in het flashen van roms. Bij de S4 mini zou je dat ook kunnen doen om de bloatware weg te kunnen halen.
Het is dus mogelijk om MIUI op een S4 mini te draaien? Hoe begin ik?