Toon posts:

Welk materiaal voor window?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil graag een Window maken voor me pc maar welk materiaal heb ik daar voor nodig?(het gereedschap en degelijk heb ik)

Ik heb hier nog een oude ikea kast met doorzichtige schuif deuren van plastic, kan ik die zomaar gebruiken?

Ik wil daar 2 fans in gaan monteren, eentje voor me videokaart en de ander naar het moederbord/geheugen gericht. Omdat me kast een beetje warm wordt sinds ik een videokaart erin heb hangen.

De temp zijn niet echt schikbarend maar als je ff 30 min een spel zit te spelen zoals Sniper Elite V2 dan heb ik een sauna onder me buraeu, de pc heeft voldoende ventilatie ruimte.

De temp van de kast is gemiddeld 35 graden, en die zou ik rond de 30 graden(of nog minder) willen hebben onder vol load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

onder full load is 35 graden helemal niet zo warm dat is nog redelijk koel voor een computer :) ik zelf zit namelijk rond de 55 tot 65 graden als ik een potje crysis 3 doe maarja het is wat je zelf wilt ;)

OT:
het materiaal wat meestal word gebruikt is plexiglass ik zou zelf een plaat wan 4mm dun aanraden dit ivm met dat het wat steviger is en makkelijker te bewerken (naar mijn ervaring) van de ikea kast heb ik geen idee of dat plexiglas is maar misschien even uitzoeken en als het ervan is zou ik blij zijn want plexiglas is een dure grap ^.^

[ Voor 11% gewijzigd door Ryada op 09-10-2013 13:01 ]

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Hoi Michael,

Het materiaal wat gebruikt wordt voor windows te maken in een PC is plexiglas, dit is vrij eenvoudig te bewerken en je kunt er alle kanten mee uit. Het zagen of gewoon met de hand doen en als je elektrisch gereedschap gebruikt zoals een decoupeerzaag, gebruik dan een zaagje met hele fijne tandjes (metaal zaag bijvoorbeeld). Ook niet op volle toeren gaan zagen want dan smelt het plexiglas.

Plexiglas kun je gewoon bij je bouwmarkt krijgen en is in verschillende diktes te verkrijgen. 3 of 5 millimeter is voldoende. Als laatste tip is het handig om voordat je er mee aan de slag gaat over de gehele plaat schilderstape aan te brengen. Hierop kan je makkelijker tekenen, het beschermt je plaat nog extra en laat ook geen plak achter als je het eraf haalt.

Je geeft aan dat je temperatuur in je kast 35 graden wordt, opzich is dit nog niet zo heel hoog, maar wat zijn de temperaturen van de onderdelen zelf? Wat voor behuizing heb je? En wat voor ventilatoren? De temperatuur kun je namelijk al heel erg beinvloeden door op de juiste manier met ventilatoren om te gaan (invoer en uitvoer etc). Zelf vind ik het altijd erg zonde om ventilatoren op een window te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oulewappeur schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:00:
Hoi Michael,

Het materiaal wat gebruikt wordt voor windows te maken in een PC is plexiglas, dit is vrij eenvoudig te bewerken en je kunt er alle kanten mee uit. Het zagen of gewoon met de hand doen en als je elektrisch gereedschap gebruikt zoals een decoupeerzaag, gebruik dan een zaagje met hele fijne tandjes (metaal zaag bijvoorbeeld). Ook niet op volle toeren gaan zagen want dan smelt het plexiglas.

Plexiglas kun je gewoon bij je bouwmarkt krijgen en is in verschillende diktes te verkrijgen. 3 of 5 millimeter is voldoende. Als laatste tip is het handig om voordat je er mee aan de slag gaat over de gehele plaat schilderstape aan te brengen. Hierop kan je makkelijker tekenen, het beschermt je plaat nog extra en laat ook geen plak achter als je het eraf haalt.

Je geeft aan dat je temperatuur in je kast 35 graden wordt, opzich is dit nog niet zo heel hoog, maar wat zijn de temperaturen van de onderdelen zelf? Wat voor behuizing heb je? En wat voor ventilatoren? De temperatuur kun je namelijk al heel erg beinvloeden door op de juiste manier met ventilatoren om te gaan (invoer en uitvoer etc). Zelf vind ik het altijd erg zonde om ventilatoren op een window te bevestigen.
Ik heb 2 ventilatoren intake en outake,
En de het is een oude Fujitsu Siemens Scaleo Li kast van 2008 ongeveer, deze kast is beter dan waar de pc eerst in zat.

de temp zijn:

Core 1 37 graden --------------\ deze twee wil ik ook het liefs onder de 33 graden hebben
Core 2 39 graden --------------/

TMPIN1 39 graden ------------\ deze twee mogen wel allebij onder de 30 graden.
TMPIN2 38 graden ------------/

Videokaart max 63 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

De temperatuur van je processor is prima. En als je videokaart onder load maximaal 63 graden wordt dan zie ik hier ook geen problemen in.

Je geeft aan twee intake, twee outtake, dan neem ik aan vooraan onderin intake en achterin outtake? dat zit dan ook wel goed. Ik zie de noodzaak niet zozeer voor fans in je window.

Wil je echt betere temps dan zal een andere behuizing een goede oplossing zijn. Voor een paar tientjes heb je al een prima kast waar je echt veel meer mogelijkheden mee hebt qua koeling dan een standaard kast van iets als Fujitsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Voor een window:
Boodschappenlijstje:
- Doorzichtig plexiglas (is plastic)
- Dremel/decoupeerzaag met ijzerzaag
- Vijl
- Afplaktape
- Potlood
- moertjes en boutjes
- Gatzaag (voor je fans)
- Boor

1) Plak de zijkant van je case af met afplaktape
2) Teken je window (liefst zo recht mogelijk)
3) Boor een gaatje aan de rand van je window, waar je zaagje door moet passen
4) Zaag met de ijzerzaag, niet te snel en niet te traag
5) Vijl je randjes af (hou de afplaktape er nog op)
6) Boor wat gaatjes voor schroeven door je zijpaneel te halen
7) Zet je plexiplaat er achter die al op maat is gezaagd (mag ook met ijzerzaag o.i.d.)
8) Teken de gaatjes af, en boor die gaatjes door je plexi
9) Schroef je plaat vast met boutjes en moeren

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Pagina: 1