Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Help! Zelfgebouwde pc helemaal leeggooien na mess-up

Pagina: 1
Acties:

• Woutz112
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 11:06
Beste tweakers,

Ik heb 2 dagen geleden mijn eerste zelfgebouwde gaming pc aangezet. Alles werkte super, ook na het installeren van windows. Toen ik echter wilde zorgden dat programfiles e.d. van mijn ssd naar hdd werden verplaatst heb ik zitten rommelen in het register-editor. Ik heb een aantal 'C:' naar E: veranderd en gereboot.
Blijkbaar een grote fout want niks werkt meer zoals het moet. Ik krijg na het inloggen met alles een foutmelding dat de folder niet bestaat of dat windows het bestand niet kan vinden. Dit is zelfs het geval met het zoeken naar 'regedit' zodat ik de wijzigingen niet kan terug veranderen. Ook kan ik niet in computer management komen om mijn schijven te formatteren.

Ik wil graag weer bij 0 beginnen. Dus een lege ssd en lege hdd en het opnieuw installeren van windows 7.

Ik hoor zeer graag jullie reacties.
Groetjes Wouter.

[ Voor 4% gewijzigd door Woutz112 op 09-10-2013 09:17 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

windows cd erin, boot menu cd-rom kiezen. Beide schijven formatteren en meteen op je SSD plaatsen?

Formerly known as Ragdoll

• Woutz112
InFamous schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:17:
windows cd erin, boot menu cd-rom kiezen. Beide schijven formatteren en meteen op je SSD plaatsen?
Ik heb net aan mijn post toegevoegd dat ik dus ook mijn computermanagement niet inkom om mijn schijven te formatteren. Mijn windows staat al op de SSD, maar de eerste installaties en downloads die ik heb gedaan zijn ook op de SSD opgeslagen, vandaar dat ik dat wilde overzetten naar de HDD (waarna de ellende begon).

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Woutz112 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Ik heb net aan mijn post toegevoegd dat ik dus ook mijn computermanagement niet inkom om mijn schijven te formatteren. Mijn windows staat al op de SSD, maar de eerste installaties en downloads die ik heb gedaan zijn ook op de SSD opgeslagen, vandaar dat ik dat wilde overzetten naar de HDD (waarna de ellende begon).
Sorry even uit nieuwschierigheid hoor, maar waarom zou je uberhaupt je Windows installatie niet op je SSD maar op je normale HHD willen plaatsen? Daarnaast is het niet echt handig om handmatig die folders te gaan verslepen en dingen aan te passen in de registry. Je kan dan beter direct bij de installatie van Windows zorgen dat je de goede HDD selecteert.

Edit

Je praat trouwens in je openingspost over het feit dat je alles op je HDD wil plaatsen en in bovenstaande reactie staan er weer dingen op de SSD. Kan je even duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat er gewenst is?

[ Voor 12% gewijzigd door rickjehh op 09-10-2013 09:23 ]

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je niet in het bootmenu/bios kan komen. Dat wordt aangesproken voordat windows uberhaupt opstart, dus dan zit er ergens anders ook een fout.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Woutz112 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Je hebt niks in computer management te zoeken, gewoon bootten vanaf CD, hier kan je een nieuwe windows installatie doen. Daar kan je ook beide schijven formatteren.

Formerly known as Ragdoll

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:23
- Alle harddisks ontkoppelen
- Sluit alleen je SSD aan
- Start Windows installatie vanaf CDROM of USB
- Installeer Windows op je SSD
- Sluit andere weer harddisks aan

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
LEZEN!!! |:( ragdoll-csr zei het hierboven al!

Ram tijdens het opstarten van je computer ( bios scherm ) op de knop voor het boot menu.
Kies voor CD indien je een CD hebt of USB als je van USB laadt.

volg de instructies op het scherm. formateer je HDD's zoals je hier kunt zien:
Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/pcsupport/1/0/y/9/-/-/format-c-from-windows-disc.jpg

Als dit je niet lukt laat dan AUB iemand anders dit doen die er wel bekend mee is.

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 09-10-2013 09:30 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• rickjehh
Quadradial schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:29:
Ram tijdens het opstarten van je computer ( bios scherm ) op de knop voor het boot menu.
Kies voor CD indien je een CD hebt of USB als je van USB laadt.

volg de instructies op het scherm. formateer je HDD's zoals je hier kunt zien:
[afbeelding]

Als dit je niet lukt laat dan AUB iemand anders dit doen die er wel bekend mee is.
Precies dit. Hoe heb je trouwens zelf een pc in elkaar kunnen zetten als je niet weet hoe je Windows correct installeert?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

rickjehh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Precies dit. Hoe heb je trouwens zelf een pc in elkaar kunnen zetten als je niet weet hoe je Windows correct installeert?
? Wat heeft het installeren met hardware te maken met het installeren van software ?

Als je bezig ben met booten, dus boot vanaf usb/cd met windows heb je geen last van wat je gesloopt hebt. Het kan zijn dat je F12 moet drukken bij het opstarten om in het bootmenu jouw gewenste installatie media te kiezen

[ Voor 25% gewijzigd door NLKornolio op 09-10-2013 09:34 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:07
Waarom zou je program files willen verplaatsen overigens? Je haalt je alleen maar ellende op de hals. Spelletjes gewoon standaard op de HDD installeren en Mijn Documenten laten verwijzen naar de HDD en je SSD kan erg lang mee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Woutz112
rickjehh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

Sorry even uit nieuwschierigheid hoor, maar waarom zou je uberhaupt je Windows installatie niet op je SSD maar op je normale HHD willen plaatsen? Daarnaast is het niet echt handig om handmatig die folders te gaan verslepen en dingen aan te passen in de registry. Je kan dan beter direct bij de installatie van Windows zorgen dat je de goede HDD selecteert.

Edit

Je praat trouwens in je openingspost over het feit dat je alles op je HDD wil plaatsen en in bovenstaande reactie staan er weer dingen op de SSD. Kan je even duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat er gewenst is?
Ik ben een redelijk noobje wat software betreft zoals jullie wel duidelijk is geworden. Ik heb windows geinstalleerd op mijn SSD. Daarna ben ik drivers, antivirus, flash e.d. gaan downloaden. Dit is allemaal onder programfiles opgeslagen. Mijn idee was om de ssd puur voor 'kale windows' te gebruiken en al mijn andere data op de HDD op te slaan. Ik wilde dus mijn programfiles naar de HDD verplaatsen. Nu komt de realisatie dat dat natuurlijk onderdeel van windows is en het dus op de SSD moet blijven staan.

In de bios kan ik wel komen ja, sorry voor het misverstand.
Ik zal de cdrom drive eens als eerste instellen, zorgen dat alleen ssd is aangekoppeld en zien wat er gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte, thx.

• rickjehh
Woutz112 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

Ik ben een redelijk noobje wat software betreft zoals jullie wel duidelijk is geworden. Ik heb windows geinstalleerd op mijn SSD. Daarna ben ik drivers, antivirus, flash e.d. gaan downloaden. Dit is allemaal onder programfiles opgeslagen. Mijn idee was om de ssd puur voor 'kale windows' te gebruiken en al mijn andere data op de HDD op te slaan. Ik wilde dus mijn programfiles naar de HDD verplaatsen. Nu komt de realisatie dat dat natuurlijk onderdeel van windows is en het dus op de SSD moet blijven staan.

In de bios kan ik wel komen ja, sorry voor het misverstand.
Ik zal de cdrom drive eens als eerste instellen, zorgen dat alleen ssd is aangekoppeld en zien wat er gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte, thx.
Als je Windows geïnstalleerd hebt en daarna de drivers hebt gedownload en geïnstalleerd, dan heb je ongeveer een kale Windows ;) Vanaf dat moment kan je tijdens installeren van software er gewoon voor zorgen dat dat op je andere HDD geïnstalleerd wordt.

• Woutz112
rickjehh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

Als je Windows geïnstalleerd hebt en daarna de drivers hebt gedownload en geïnstalleerd, dan heb je ongeveer een kale Windows ;) Vanaf dat moment kan je tijdens installeren van software er gewoon voor zorgen dat dat op je andere HDD geïnstalleerd wordt.
Ja haha klopt, dat lichtje is bij mij nu ook gaan branden, alleen wat aan de late kant. Ik denk dat ik er zo wel uit ga komen. kan ik niet gewoon mn HDD ook aangesloten laten dat ik die mee kan formatteren bij het opnieuw installeren van windows?

• rickjehh
Woutz112 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:50:
[...]

Ja haha klopt, dat lichtje is bij mij nu ook gaan branden, alleen wat aan de late kant. Ik denk dat ik er zo wel uit ga komen. kan ik niet gewoon mn HDD ook aangesloten laten dat ik die mee kan formatteren bij het opnieuw installeren van windows?
Dat kan zeker, geen probleem. Wanneer je in het installatie menu van Windows bent kan je beide harde schijven formatteren en dan Windows installeren op je SSD. Anders kan je de HDD ook gewoon formatteren na de installatie van Windows.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Senor Sjon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:32:
Waarom zou je program files willen verplaatsen overigens? Je haalt je alleen maar ellende op de hals. Spelletjes gewoon standaard op de HDD installeren en Mijn Documenten laten verwijzen naar de HDD en je SSD kan erg lang mee.
Dat dus. Alle programma's gewoon op je SSD. Het liefst ook spelletjes mja die zijn zo groot, die moeten soms ook gewoon op de HDD.. Viele Spass, je komt er zo wel uit denk ik.

• Woutz112
Bedankt heren.
Ik heb inmiddels zowel ssd als hdd kunnen formatteren via windows setup en installatie is bezig. Kudos!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:07
analogworm schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:56:
[...]

Dat dus. Alle programma's gewoon op je SSD. Het liefst ook spelletjes mja die zijn zo groot, die moeten soms ook gewoon op de HDD.. Viele Spass, je komt er zo wel uit denk ik.
Ik heb een 2TB voor games. Steam was wel even bezig om al die Humble Bundles te downloaden :P

Levels laden sneller op een SSD, maar ik vind dat het ruimtebeslag niet waard. Nieuwe spellen gaan richting de 40GB. Dat is bizar om op een SSD te gaan bewaren. Veel te duur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1