Sinds gisteravond ben ik in het bezit van een Canon 15-85mm, 2e hands gekocht via Marktplaats. Erg blij toen die werd bezorgt en gelijk op mijn 550d gezet toen ik thuis was. De eerste indruk was echter niet zo goed. Ik merk dat de autofocus soms veel moeite heeft om scherp te stellen. Ik heb tot nu toe alleen nog foto's in de huiskamer gemaakt. Gisteren in kunstlicht (want het was al donker buiten) en schoot automatisch alles op 3200 ISO. Vanochtend weer foto's gemaakt in daglicht ('s ochtends was het nog niet heel licht en iets dauw op de ramen) en schoot ie gemiddeld op 800 ISO. In beide gevallen moest ik vaak manueel corrigeren. Als ik eenmaal in de buurt zat qua scherpte dan pakt ie hem ineens wel op met autofocus. Ander voorbeeld was dat ik gisteravond een foto probeerde te maken van mijn beeldscherm. Ongeveer 2 a 3 seconden deed de autofocus niks(?) en ineens stelde die perfect scherp. Ik vind het lastig te zeggen of de lens wel probeert scherp te stellen want de USM is een stuk stiller dan mijn kit lenzen.
Lens ziet er uit als nieuw incl. een B+W UV filter en de verkoper lijkt ook gewoon ok en reageert vlot op mijn mails (ook toen ik dit probleem aan hem doorgaf). Mijn gevoel zegt dat de verkoper mij geen defecte lens heeft gestuurd, dus hoop op iets anders.
Wat kan het zijn en/of kan ik doen om te weten of mijn lens toch defect is, of gewoon traag? Ik las al wel op internet dat deze lens niet erg snel is, en bij volledig zoom (85mm) gaat ie niet lager dan f5.6, wat ook niet meewerkt. Uiteraard zal ik buiten nog wat test foto's schieten om te kijken of ie in 'ideale' omstandigheden wel snel is. Ik verwachte echter meer van een USM lens die nieuw nog bijna 600,- kost...
?
Lens ziet er uit als nieuw incl. een B+W UV filter en de verkoper lijkt ook gewoon ok en reageert vlot op mijn mails (ook toen ik dit probleem aan hem doorgaf). Mijn gevoel zegt dat de verkoper mij geen defecte lens heeft gestuurd, dus hoop op iets anders.
Wat kan het zijn en/of kan ik doen om te weten of mijn lens toch defect is, of gewoon traag? Ik las al wel op internet dat deze lens niet erg snel is, en bij volledig zoom (85mm) gaat ie niet lager dan f5.6, wat ook niet meewerkt. Uiteraard zal ik buiten nog wat test foto's schieten om te kijken of ie in 'ideale' omstandigheden wel snel is. Ik verwachte echter meer van een USM lens die nieuw nog bijna 600,- kost...
[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 09-10-2013 09:12 ]