• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een laptop hier staan met een videokaart erin

- NVIDIA Geforce GT 540M

Maar in mijn apparaten beheer staat alleen standaar VGA-adapter?
Sinds ik van Windows 7 > 8 ben gegaan is hij weg daarom weer opnieuw Windows 7 erop geinstalleerd, maar nog steeds niks.
Heb dingen in de BIOS geprobeerd maar dat helpt ook niet wat ik op internet kon vinden.
Dit krijg ik als ik de driver probeer te installeren:

- Dit grafisch stuurprogramma kon geen compitabele grafische hardware vinden.

Hebben jullie misschien een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door llovesoccerx7 op 09-10-2013 09:09 ]

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

zou je is willen kijken of hij in het nvidia stuurprogramma word gezien?

hier staat onder configuration of ''my rig'' welke graka er in je systeem zit.

Mocht je dit niet kunnen vinden probeer het programma Geforce Experience is van Nvidia.

Mocht hij hier ook niet gevonden worden denk ik dat je met je laptop terug naar de winkel moet, maar het lijkt me zeer sterk dat hij kapot is. (tenzij hij echt toevallig kapot is gegaan bij je update maar nogmaal lijkt me zeer sterk)

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
prupke15 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:14:
zou je is willen kijken of hij in het nvidia stuurprogramma word gezien?

hier staat onder configuration of ''my rig'' welke graka er in je systeem zit.

Mocht je dit niet kunnen vinden probeer het programma Geforce Experience is van Nvidia.

Mocht hij hier ook niet gevonden worden denk ik dat je met je laptop terug naar de winkel moet, maar het lijkt me zeer sterk dat hij kapot is. (tenzij hij echt toevallig kapot is gegaan bij je update maar nogmaal lijkt me zeer sterk)
Ik krijg met dat programma de melding : het grafisch stuurprogramma wirdt niet ondersteund.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

hoe oud is je laptop? zit er nog garantie op?

Wat je zou kunnen proberen nog is om via drivergenius (er zijn hier ook alternatieve gratis programma's voor) te proberen de vga drivers voor jou kaart te installeren als hij deze aangeeft als missing.

Mocht dat niet werken moet ik even goed nadenken wat je nog meer zou kunnen proberen buiten het binnen garantie beleid terug brengen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Laptops hebben regelmatig vendor-locks (ook voor de drivers) en dan werkt alleen de driver van de fabrikant van de laptop (niet de driver van de fabrikant van de chip!). Dus in dit geval moet je dan bij Acer kijken of die een driver hebben voor die kaart.

Alternatief wat je kan proberen is een driver van Omega, die passen drivers aan zodat recente drivers ook op vendor-locked laptops werken (meestal dan, sommige laptops zijn echt koppig).