Gezocht advies ivm wifi boosters

Pagina: 1
Acties:

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar advies ivm wifi netwerk boosters.

Ik heb namelijk een familielid dat me vroeg haar wifi signiaal naar 2 extra kamers te "brengen" zoals ze het omschreef.

Men wil natuurlijk geen extra grote kosten maken en er is nergens kabel voorzien ook. Dus vroeg ik me af of hier iemand ervaring heeft met wifi versterkers voor huis en keuken gebruik en welk merk / richting jullie me zouden uitsturen.

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
Al deze topics geven altijd aan dat je best een AP zet met een kabel maar die mogelijkheid HEB ik gewoon niet.

Dus als je al voor de worst option moet kiezen (een wifi repeater) welke neem ik dan best ? Dat is een vrij onbeantwoorde vraag hierzo.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
willemvh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:40:
Dus als je al voor de worst option moet kiezen (een wifi repeater) welke neem ik dan best ? Dat is een vrij onbeantwoorde vraag hierzo.
Is natuurlijk afh. van je budget en je eisen tav snelheid/betrouwbaarheid.
De Action had een week of wat geleden een repeater in de aanbieding voor 13 euro, meen ik.
Zelf heb ik ooit een Fritz WLAN repeater gekocht via Ebay voor 50 euro.
Ik kan je niet het voordeel van de één tov de ander geven, maar ben zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid, snelheid en uitgebreidheid van de Fritz.
En verder: bekijk eens wat reviews.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Access points en dan filteren op extenders. Daar staat gelijk per apparaat (voor zover aanwezig) een link naar de review(s).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

willemvh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:40:
Al deze topics geven altijd aan dat je best een AP zet met een kabel maar die mogelijkheid HEB ik gewoon niet.

Omdat het lood om oud ijzer is misschien? :z

Heb zelf met repeaters van Asus, AVM (Fritz), Sitecome en Linksys gespeeld. Ben nergens tevreden mee. De Asus (typenr weet ik niet meer) was dualband en had duidelijk beste performance, maar had moeite met WDS en ging finaal de mist in als de hoofdAP van kanaal veranderde. De Fritz 310 deed wel netjes WDS, maar de clients snapte dat weer niet waardoor ze ook pal naast primaire AP op de Fritz bleven draaien op 1/10 van de snelheid die ze op de AP zelf hadden gehad, en de Sitecoms (3 verschillende) waren op alle vlakken erg gemiddeld maar tenminste niet duur...

Kortom, kan er geen enkel aanraden.

Kijk anders naar Powerline of MoCA. Beide hebben nadelen (Powerline is even onbetrouwbaar als WiFi, maar zou zomaar bij jou wel kunnen werken, MoCA is duur en vereist coaxkabels die er misschien ook liggen). Dat schiet op. Repeaters lossen je probleem gewoon niet op, of je nou wel of niet repeat, het signaal moet door muren en vloeren, daar verander je niets aan zonder dat het over enig draadje erdoor gaat...

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Koop inderdaad een Powerline met Wifi erin. Powerline kan heel betrouwbaar werken maar is erg afhankelijk van het huis. De latere standaarden hebben er een stuk minder last van dan de eerste generaties.

http://www.routercenter.n...ne-adapters-met-wifi.html

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1