Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wanneer ik een Windows Server 2012 met RDS (session based) role installeer dan valt op dat users geen youtube meer kunnen kijken via RDS. De video begint wel te spelen maar stopt na 5-6 seconden en flash player geeft aan dat er een probleem is opgetreden.

Vervolgens wordt je gelinkt naar een site met uitleg waar staat aangegeven dat je de versie van Flashplayer dient te checken etc, echter die opties halen niets uit.

Ik heb youtube al eens aan de trusted websites toegevoegd maar dat helpt ook niet.
Op internet kan ik er niets over vinden, het zoeken wordt moeilijk gemaakt omdat de zoekterm "youtube" nogal veel niet van toepassing zijnde hits oplevert.

Ik heb het op meerdere servers getest en het werkt op geen enkele.

Iemand enig idee?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Logboeken al bekeken? DEP die 'in de weg' zit? Andere browsers getest? Hardware acceleratie dat niet beschikbaar is?

Je kan nog wat meer informatie geven. Nu hebben wij ook geen enkel idee waar het probleem zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Is je RDP client up to date?

Bron: Link
For Server 2012 RDSH server RemoteFX is enabled automatically. To fully utilize the new features you should connect with a RDP8 Remote Desktop Connection client, which is included with Windows 8 and Server 2012. For Windows 7 you need to download/install the DTLS update as well as the RDP8 client, please see this article:
Description of the Remote Desktop Protocol 8.0 update for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• jimbo123
De RDP Client is up-to-date, ik test vanaf een Windows 7 SP1 64-bit systeem met RDP 8.
Logboeken tonen helaas ook niets.

Het zijn HP ProLiant DL360 G8 servers. Er zal geen spectaculaire videokaart in zitten, echter met server 2008 R2 is dit nooit een probleem geweest.

Anders browsers zie ik toch als een stukje vervuiling op het systeem en kan ik niet in de productie omgeving testen.

Als het echt moet zal ik virtueel even een 2012 server installeren om e.e.a te testen met een andere browser, echter ik had gehoopt dat meer mensen dit probleem herkennen omdat het toch standaard mis lijkt te gaan op server 2012.

We hebben het probleem in ieder geval bij al onze klanten met een 2012 RDS server welke redelijk out-of-the-box geinstalleerd zijn.

• Quadradial
Just checking here...

DTLS update is ook uitgevoerd?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien een simpele vraag, maar werkt het wel met een lokale console (met een niet-admin account)?

Met die test kun je al een behoorlijk gedeelte van je infrastructuur uitsluiten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Misschien dat ik er compleet naast zit, maar bewegende beelden over een remote desktop sessie gaat toch zelden soepel?
Kan het iets te maken hebben met remoteFX?

-_-

• Quadradial
M2M schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:29:
Misschien dat ik er compleet naast zit, maar bewegende beelden over een remote desktop sessie gaat toch zelden soepel?
Kan het iets te maken hebben met remoteFX?
Ja alleen dit zit al geïntegreerd in WDS 2012. CAD/CAM applicaties zullen een extra video kaart nodig hebben maar een filmpje zou moeten werken naar mijn inzien.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Het probleem is waarschijnlijk te omzeilen door de HTML5 versie van youtube te gebruiken. Dan zit je niet meer vast aan flash, maar zullen overige flash objecten waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben.

YouTube: YouTube

Buiten dat is het wellicht een idee wat tools te draaien die jouw systeem in de gaten houden wanneer je een filmpje probeert af te spelen. De process explorer en wellicht een tool om de beschikbare hoeveelheid videogeheugen in de gaten te houden.

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 09-10-2013 16:08 ]

-_-

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Op deze manier RDS gebruiken is het niet voor gebouwd. Flash/Youtube moet je voor VDI oplossing gaan is mijn mening.
Verder zijn er idd nog redelijk wat kinderziektes met RDS 2012. Laatst had ik nog een mooie met remoteapp en AX 2012R2 waarbij de window focus af en toe epileptisch werd. Hotfix van MS aan de client kant was de fix.
Thuis draai ik 2012R2 (RTM) en merk dat als ik daar via RDP flash draai (speedtest bijvoorbeeld) flikkert het flash scherm ook heel erg.
Either way, Flash en RDS 2012 zijn geen vrienden. Ik zou voor een andere oplossing gaan als ik jou was. De gemiddelde tablet en telefoon vermijd ook niet voor niets flash...

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 10-10-2013 01:10 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

M2M schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:06:
Het probleem is waarschijnlijk te omzeilen door de HTML5 versie van youtube te gebruiken. Dan zit je niet meer vast aan flash, maar zullen overige flash objecten waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben.

YouTube: YouTube
Dat kan, maar ik merk zelf dat er nog veel te veel video's zijn die flash vereisen. Dus overschakelen naar HTML5 is niet de oplossing.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 22:41
Zet je geluidskaart eens aan :>

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je niets zinnigs te melden hebt en te lui bent om de eerste alinea van de TS te lezen, reageer dan niet :F

• Razwer
Draai je RDS overigens met of zonder desktop experience en maakt het installeren of verwijderen hier van verschil?
code:
1
Add-WindowsFeature Desktop-Experience

[ Voor 18% gewijzigd door Razwer op 11-10-2013 19:59 ]

• jimbo123
We draaien hem MET desktop-experience. Verwijderen hiervan ga ik liever niet doen in een productieomgeving.

Maar goed, dit blijkt zoals Razwer al aangeeft gewoon niet te gaan werken. We gaan het dus met de HTML5 optie omzeilen en hopen t.z.t. op een update vanuit MS of Adobe.

• disinfector
Hero of Time schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Als je niets zinnigs te melden hebt en te lui bent om de eerste alinea van de TS te lezen, reageer dan niet :F
Misschien moet je het gewoon eens proberen. Op terminal servers zijn geluidskaarten standaard uitgeschakeld, en deze heb je toch echt nodig om youtube filmpjes af te spelen. Ik heb exact dit zelfde probleem gehad en op deze manier verholpen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

disinfector schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Misschien moet je het gewoon eens proberen. Op terminal servers zijn geluidskaarten standaard uitgeschakeld, en deze heb je toch echt nodig om youtube filmpjes af te spelen. Ik heb exact dit zelfde probleem gehad en op deze manier verholpen.
Een geluidskaart op een TS, dat is zo nutteloos. Je hebt geen moer aan een geluidskaart in je server, omdat je er geen gebruik van maakt over RDP. Net als een videokaart, gebruik je ook niet over RDP. Bovendien hebben we op 't werk meerdere TS draaien, allemaal ZONDER geluid en YT doet 't prima.

Je bent nu onwaarheden aan het beweren als waarheid die nergens op slaan en je 'ervaring' is nergens op gebaseerd. Wat je hebt meegemaakt is puur toeval, niets anders.

Het wel of geen geluid hebben is wel het laatste wat als verklaring kan gelden voor het stoppen na een paar seconde van een video. Daarvoor heb je nog veel minder plausibele oorzaken.

• disinfector
beste,

stop eens bij services ( wat mij betreft op je windows 7 machine ) je " windows audio endpoint builder"
probeer hierna eens het volgende filmpje te bekijken: YouTube: Vierjarige Tristan danst Gangnam style in Belgium's Got Talent

Toeval ?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toeval dat het bij jou niet werkt, en bij mij wel? Zowel onze terminal server (2008 R2), zonder audio whatsoever, als m'n W7 VM met audio services (beide!) gestopt en uitgeschakeld geen crash. Ik spreek uit ervaring met meerdere systemen, niet een bugged installatie die blijkbaar nog gaarder is dan onze terminal server waar ik 't op heb getest.

• sabe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 07:20
Ik heb net het hetzelfde probleem, maar dan op een 2008R2 server. Video begint te spelen en stopt er dan mee. Ik heb wel gemerkt dat er veel geschakeld wordt in kwaliteit van de video (720p - 410p - ...). Ik heb dit reeds eens fixed gezet, maar hetzelfde probleem doet zich voor.

• Razwer
Hero of Time schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:27:
Toeval dat het bij jou niet werkt, en bij mij wel? Zowel onze terminal server (2008 R2), zonder audio whatsoever, als m'n W7 VM met audio services (beide!) gestopt en uitgeschakeld geen crash. Ik spreek uit ervaring met meerdere systemen, niet een bugged installatie die blijkbaar nog gaarder is dan onze terminal server waar ik 't op heb getest.
2008R2/7 is geen 2012. RDS is totaal anders. Ander protocol versie, andere manier van setup, etc.
Ga eens aan de slag met WPF applicaties op 2008R2, is een draak. Lag van hier tot Tokyo en veel tweaking vereist. Combo boxen kunnen soms wel 5 minuten lag opleveren bij geen tweaks wat op 2012 miliseconden kost.
Dat issue is magisch opgelost in RDS 2012.
Het is appels (no pun intended) en peren vergelijken...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hardware Acceleratie uitzetten in Flash en in Internet Explorer.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razwer schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:
[...]

2008R2/7 is geen 2012. RDS is totaal anders. Ander protocol versie, andere manier van setup, etc.
Ga eens aan de slag met WPF applicaties op 2008R2, is een draak. Lag van hier tot Tokyo en veel tweaking vereist. Combo boxen kunnen soms wel 5 minuten lag opleveren bij geen tweaks wat op 2012 miliseconden kost.
Dat issue is magisch opgelost in RDS 2012.
Het is appels (no pun intended) en peren vergelijken...
Bij 2008R2 heet het al RDS. En het probleem hier gaat om Youtube, aka flash videos. disinfector beweert dat het aan geluid opties ligt, wat helemaal niet het probleem is. Hij claimt zelfs dat op Windows 7 het probleem te reproduceren is, wat dus niet waar is.
Conclusie: het wel of niet hebben van geluid is niet de oorzaak van het probleem van de TS.

• Razwer
??? Wie beweerd anders? Lees eens goed wat ik schrijf. Onderwater is RDS op 2008R2 en RDS op 2012 gigantisch verschillend, inclusief veel kinderziektes. Bewezen ook door de andere protocol versie... Dat is mijn stelling...
En het probleem hier gaat om Youtube, aka flash videos. disinfector beweert dat het aan geluid opties ligt, wat helemaal niet het probleem is. Hij claimt zelfs dat op Windows 7 het probleem te reproduceren is, wat dus niet waar is.
Conclusie: het wel of niet hebben van geluid is niet de oorzaak van het probleem van de TS.
is goed man. Jij weet het allemaal ;) geef me jouw contact gegevens maar dan huren we je eens in als RDS consultant 8)7
Ik kaart de issue geluid niet eens aan... Doordrammen er over maak je jezelf niet populairder mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 26-10-2013 01:41 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razwer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:39:
[...]
??? Wie beweerd anders? Lees eens goed wat ik schrijf. Onderwater is RDS op 2008R2 en RDS op 2012 gigantisch verschillend, inclusief veel kinderziektes. Bewezen ook door de andere protocol versie... Dat is mijn stelling...
Dat is niet hoe ik 't las :). Duidelijk. Er zijn zeker veel veranderingen tussen de twee. Ik heb op een van onze 2008R2 RDS servers de RDP 8 client update verwijdert omdat het vreemd reageerde met onze remoteapp oplossing (op een andere 2008R2 server). Zegt in principe al genoeg dat er veel verschil tussen zit.

• Razwer
Hero of Time schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:22:
[...]
Ik heb op een van onze 2008R2 RDS servers de RDP 8 client update verwijdert omdat het vreemd reageerde met onze remoteapp oplossing (op een andere 2008R2 server).
Client update van een server af knallen heeft geen effect. Die RDP client gebruik je alleen als je doorhopt naar een andere server...

Beheersmatig is 2012 RDS een verademing t.o.v. 2008R2. Het is veel logischer ingedeeld (remoteapp manager gewoon op je remoteapp bak ipv op je session hosts en door copieren), volledig powershell driven, oftewel automation is piece of cake. Remoteapp werkt in elke browser waarbij remoteapp 2008R2 niet eens werkt in IE op windows 8.1 (alleen in compatibility mode).
RDS 2012 maakt grote stappen, alleen zijn er dus nog redelijk wat kinderziektes. Ik raad iedereen aan om naar RDS 2012(R2) te gaan, en bij issues Premier Support (mits beschikbaar) in te schakelen.
Wanneer het een bug is, kost het je niks...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razwer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Client update van een server af knallen heeft geen effect. Die RDP client gebruik je alleen als je doorhopt naar een andere server...
Thin Clients naar de main TS, dan een paar applicaties die vanaf een andere server moeten draaien via RemoteApp. De RDP 8 client gaf in die laatste stap dus gezeik. Idioot eigenlijk, want ik heb vanaf m'n Windows 8 laptop geen enkel probleem met dezelfde RemoteApp.

We maken overigens gebruik van de MSI methode en verhuizen dan de snelkoppelingen in het start menu van all users, ipv eigen gebruiker.

Maar we dwalen af. De TS is met de HTML5 variant gaan werken, maar hebben niets meer vernomen hoe dat is afgelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 26-10-2013 22:02 ]

• Razwer
Hero of Time schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Thin Clients naar de main TS, dan een paar applicaties die vanaf een andere server moeten draaien via RemoteApp.
wrom zo omslachtig? rds hoppen is vragen om problemen... Richt je farm zo in dat je genoeg hebt aan 1 connectie...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razwer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

wrom zo omslachtig? rds hoppen is vragen om problemen... Richt je farm zo in dat je genoeg hebt aan 1 connectie...
2 fysiek verschillende locaties. Main TS draait in het kantoor, remoteapp moet voor ons CMS wat nogal wat bandbreedte vraagt voor z'n werk en die draait in 't datacenter. We hadden alles op 1, maar dat was een stuk trager in de ervaring (Excel dat niet stopte als jij stopte met slepen).

Maar daar gaat het nu niet over. Het gaat om 2012 RDS met youtube dat blijkbaar niet werkt. En daar hebben we al een tijdje niets meer van gehoord.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Tegenwoordig heeft het Windows Server team ook een Connect programma waar je lid van kan worden en dan kun je daar bugs aanmelden. Dit zou een mooie case denk ik zijn om daar aan te melden:

https://connect.microsoft.com/WindowsServer

Je zou ook een debugging tool met IE kunnen laten meedraaien als je naar youtube gaat op een RDS 2012 machine, en dan daarna die dump file analyseren om te kijken waar de crash vandaan komt. Maar dat vereist wel wat kennis van hoe dat werkt.Een tool die daarbij kan helpen is de Debug Diagnostic Tool v1.2

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 27-10-2013 14:12 ]

Pagina: 1