Toon posts:

Monitor Downscaling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een hele tijd op zoek naar een monitor voor de consoles (24 inch, het liefst 27 inch). Google mocht niet baten, dus ik probeer het via deze weg.

Heeft iemand ervaring met een monitor (pc, minimaal full hd) die zeer goed kan downscalen? Ik heb hier een aantal monitoren staan... maar een native resolutie van full hd en hoger wil niet echt goed downscalen naar 720p.

Ik weet dat de LG ea series een optie heeft genaamd "super resolutie" dat redelijk schijnt te werken. Maar mijn test had mij nog niet helemaal overtuigd. Of zit je met consoles nu eenmaal vast aan de bank voor de tv?

Er moeten toch monitoren zijn die geschikt zijn voor dit soort zaken?

Budget tot ongeveer 500 euro, mag meer indien nodig.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb je al een 1440p monitor overwogen?

Ze zijn wat duurder, maar daar kun je met wat tweakjes denk ik best een aardig scherpe 720p op te zien krijgen. Bijkomend voordeel is dat je voor je PC meteen een erg fijne resolutie hebt.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hier een 1440p monitor staan maar ik zou niet weten hoe ik er 720p scherp op zou moeten krijgen. Ik vind het er niet uit zien. Dan ziet het er nog beter uit op mijn 1080p schermen. Daarnaast is de reactie tijd ook niet je van het. Maar wat voor tweakjes moet ik toepassen dan, ik heb elke instelling wel geprobeerd?

Blijkbaar weet ook verder niemand een goed scherm dat deze problemen niet heeft... Weet iemand dan misschien een TV met weinig inputlag/reactietijd dat ongeveer gelijk is aan een monitor? Zolang het scherm niet groter is dan 32/42 inch, misschien is dat toch een betere oplossing voor op mijn bureau...