[Mobility HD5650] Artifacts op scherm in windows

Pagina: 1
Acties:

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

Marce

Het is Marc met een C!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu ruim een maand een probleem met mijn laptop. Ik heb namelijk last van artifacts in windows, en dit is dan ook zeer storend.

Om te beginnen wat specificaties:
Laptop: Dell Inspiron 15R N5010
CPU: Intel Core i3 M370
Ram: 4GB
GPU: ATI Mobility Radeon HD5650
Harddisk: 256GB Plextor SSD

Laptopje is voor de rest weinig spannends aan.

Het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uiafdk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/53ogv7.jpg

Het is misschien wat onduidelijk te zien op de plaatjes, maar het komt er op neer dat de horizontale sync wat problemen lijkt te geven waardoor alles er schuin uit ziet.. Dit is niet constant maar het is af en toe een beetje een flikkerend effect. Een filmpje kijken of een tekstbewerker lijkt het probleem soms erger te maken. Op internet kan ik niks vinden of ik weet niet de juiste zoektermen te verzinnen, maar ik zit er ondertussen wel erg mee aan. De problemen doen zich alleen voor in windows zelf waardoor ik het idee heb dat het aan de drivers ligt want de bios heeft geen probleem. Het beeld wordt niet over de gehele lengte beïnvloed maar het verschilt welke gedeeltes last hebben.

Wat ik geprobeerd heb:
Drivers opnieuw installeren --> Geen resultaat
Drivers verwijderen --> De artifacts stoppen, maar kan niet naar full res
Oudere/originele drivers --> Geen resultaat
Extern scherm --> Zelfde problemen
Nieuwe windows install op nieuwe schijf --> Geen resultaat
Lagere resoluties --> Geen resultaat
Screenshot maken --> Geen fouten te zien

Graag zou ik toch wat hulp willen want ik weet het niet meer.. Als er dingen zijn die ik nog zou moeten proberen dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank,
Marc Emmers

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

Marce

Het is Marc met een C!

Topicstarter
Ondertussen heb ik nog wat andere dingen geprobeerd.. Zonder succes..

Nogmaals driver opnieuw installeren na driversweep --> Aantal uren zonder de foutive vertical sync en na hibernate is het weer terug..
Ubunu geprobeerd --> Ook problemen

Ook zijn er random pixels die verspringen en soms verticale lijnen op het scherm die niet kloppen. Al deze waarnemingen komen voor op zowel het laptop scherm als een extern scherm via vga.

Ik ben bang aan het worden dat mn gpu gewoon dood aan het gaan is maar liever zou ik natuurlijk een andere oplossing verzinnen..