Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter

!!! IEDEREEN DIE MEE WIL: AANMELDEN !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/IMG_3147.jpg

20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.

In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Kortom gewapend met statieven en een berg gear komen er reeds enkele jaren achter elkaar traditiegetrouw een zooi Tweakers van dit forum naar Schiphol om (gezellig) met elkaar wat plaatjes te maken en om gezamenlijk de net zo traditionele kou te trotseren.

Wat voor soort plaatjes kun je verwachten te maken?
Kijk daarvoor even naar de volgende posts (van voorgaande editie) of kijk even in het topic van vorig jaar:
[meeting] Avond / nacht fotografie op Schiphol Plaza - WK43

Gulf_5 in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3" (2012)
Wolfensteijn in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3" (2012)
Tyno in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3" (2012)

Je ziet, voor ieder wat wils, wat voor lens je ook hebt. Ook zonder statief kun je nog wel wat doen, maar met hogere ISO ben je beperkt in kwaliteit en mogelijkheden. Een statief is dus wel #1 advised gear.

Wat heb je nodig?
Het is KOUD en winderig daar! (tot nu toe ieder jaar, dus ga daar maar van uit ;) )
Dikke jas.
Handschoenen.
Sjaal / Muts.
Warme drank in een thermosfles.
Eventueel iets te knabbelen ('t is toch rond etenstijd).

En natuurlijk:
Statief (absolute pre!).
Camera gear.

Hoe kom je op het panoramaterras?
Neem de auto/bus/trein/vliegtuig naar Schiphol.
Vanaf Schiphol Plaza kun je de borden "Panoramaterras" volgen.
Dan kom je er vanzelf. ;)

Goedkoop parkeren:
Parkeren bij de McDonalds bij de Buitenveldertbaan.
Vergeet de parkeerschijf niet, je mag er max 3 uur staan!
Dan de bus naar Schiphol Plaza nemen (retourtje kost je 2,40 of iets dergelijks).
De bus gaat zeer regelmatig.

Ook kun je in Hoofddorp parkeren en wel hier, je bent dan op 1 minuut lopen van station Hoofddorp. De trein brengt je iedere 15 minuten naar hartje Schiphol. Parkeerplek is hier echter niet gegarandeerd, en relatief beperkt (en tot 1800uur betaald).

Een mooie locatie om af te spreken is bijvoorbeeld onder de KLM fokker 100, een mooie centrale locatie op Schiphol plaza is de Food Village supermarkt (gelegen naast de trap richting het panoramaterras.

Wanneer?
Er zal geen officiële meet zijn. Dit topic is bedoeld zodat iedereen onderling afspraken kan maken en kan kijken wie er ongeveer wanneer is.

Meld je dus aan bij de meeting manager en geef je op! :)
Klik hier om je aan te melden: http://www.meeting-manager.nl/1385/add

LET OP voor de structuur hebben we de codering wel iets aangepast:
Ja (groen) = Ja, ik ga die avond naar Schiphol.
? (grijs) = ik heb tijd en wil misschien (onder voorbehoud van...) gaan.
nee (rood) = ik kom op die avond zeker niet.
Met dank aan DickCAH voor het opzetje
gepikt van vorig jaar, net als een groot deel van dit starttopic, liever goed gejat dan slecht verzonnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1385/days.png

Na het invullen van de meeting manager krijg je een mailtje in je mailbox, met behulp van de gegevens in deze mail kun je bovenstaande gegevens wijzigingen.

EDIT:
Nuttige links, om te bepalen of het zin heeft om te gaan:
de METAR
de TAF
de bewolkingskaart

!!! IEDEREEN DIE MEE WIL: AANMELDEN !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/IMG_3218.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gulf_5 op 20-10-2013 00:08 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Geen idee welke avond ik ga komen, ik weet eigenlijk alleen zeker wanneer ik niet kan. Verder ga ik off-line wel even afstemmen met NickH. De kans lijkt me groot dat het dan een beetje 1+1=3 wordt trouwens. Wellicht zelfs 1+1=4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
* NickH heeft een schop gehad van de poster boven me. Ik ga me aanmelden!

Overigens staat er nog 2012 in de ts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Die zaterdag avond ben ik wat aan het fotograferen op een Rock feestje in een lokale kroeg, dus ik kom vrijdag avond wel even buurten. Was vorig jaar in ieder geval erg gezellig, en toen vrij veel geleerd over nacht fotografie. Dus dit jaar maar weer eens kijken wat er nu te leren valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Kleine toelichting op mijn data entry: ik heb nog niets in de agenda staan, maar er zitten wel een paar dingetjes in de pijplijn waar nog geen definitieve datum voor is. Groen is voor mij sowieso geblockt in mijn agenda. Grijs is dus, zoals ook in de TS staat omschreven: onder voorbehoud.

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 13:58
Vorig jaar was erg gezellig, en koud!

Ik heb de twee laatste dagen grijs gemaakt, licht er helemaal aan of er iemand mij kan meenemen en of ik zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Gulf_5 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:43:
gepikt van vorig jaar, net als een groot deel van dit starttopic, liever goed gejat dan slecht verzonnen ;)
[/quote]

Technisch gezien ben je dan wel jezelf aan het beroven :P

Althans, ik geloof dat we 5 meetings geleden de tekst een keer hebben bedacht en daarna telkens hebben aangepast.

Maaruh, goed bezig!!!

Ik heb één datum waarop in niet kan, de rest is vooralsnog vrij.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Even verduidelijkt. Ik ga alleen de vrijdag avond komen ;) Ik zou meerdere avonden kunnen, maar daar vind ik het toch echt niet leuk genoeg voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Tyno schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:22:
[...]

Technisch gezien ben je dan wel jezelf aan het beroven :P

Althans, ik geloof dat we 5 meetings geleden de tekst een keer hebben bedacht en daarna telkens hebben aangepast.
Ja nu je het zegt.... dat klopt ;) Naja ach... het was meer om de credits niet geheel aan mezelf toe te schrijven... dat zou niet terecht zijn.
In ieder geval, het topic staat, dus we mogen weer :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Poe, ik heb nog nooit foto's gemaakt van vliegtuigen maar het lijkt me erg leuk. Vind het dan ook jammer dat ik niet aanwezig kan zijn, het is enerzijds 2 uur rijden naar Schiphol en daarnaast wordt ik zeer binnenkort voor de 2e keer vader dus dan liggen de prioriteiten ook even anders ;)

Ik hou het topic wel in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik laat het even van 't weer afhangen wanneer ik ga, vandaar de "?"
Al denk ik op de zaterdag toch zeker maar weer eens te gaan, geloof dat ik er in maart echt nog eens heb staan fotograferen. 't wordt weer eens tijd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:13

jorammeke

Prutser

Leuk! Ik ben er iig de vrijdag en misschien ook de zaterdag.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vrijdag (25) kan ik met ov rondreizen en heb ik vakantie, dus dat is geen probleem.
za 26 organiseer ik mn eigen meet en kan ik pas laat op de avond aanwezig zijn :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

# Meetmanager bijgewerkt... Ik ben er in ieder geval vrijdag, zaterdag ook wel met grote waarschijnlijkheid (maar dat ik omdat vanuit een ander vliegtuigforum er dan een meet wordt gehouden) en de rest van de week moet ik nog even kijken.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt me wel leuk om Gulf_5 weer een keer tegen te komen, dus de kans dat ik Zondag op schiphol terecht kom, is best aanwezig. Alleen nog even met het thuisfront overleggen. Daarnaast hoop ik Nick nog een keer tegen te komen, dus er zal wel een tweede avond uit gaan komen.

n.b. Zoals ik kijk naar de weersvoorspelling, lijkt zondag een goede gok voor mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:46

roelbb

knorretje

ik ben er morgen avond ook, waar spreken we af?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
De weersvoorspellingen zijn niet geheel eenduidig... Dus ik laat het afhangen van het laatste moment.
Ik check de Schiphol METAR (hoe lokaal wil je je voorspelling hebben he ;) ) gewoon rond 16:00, en als die nog goed is, ben ik tussen 17:00 en 18:00 op SPL. Even een hapje @ Plaza en dan kom ik naar boven toe.

Ik stel voor: om 17:55 @ Starbucks tegenover de Burger King op Plaza verzamelen. Om 18:00 gaan we naar boven. Wie er niet om 18:00 is, kan aansluiten gewoon boven op t terras. We kunnen elkaar herkennen aan...
in mijn geval: een bruine Jack Wolfskin jas, een Lowepro Pro Runner 350AW en zeer ws een Bigma 50-500 op een statief. (en aangezien die zwart is, val ik daar meestal wel mee op ;) ) Als t waait, zonder zonnekap ;)

Nuttige links: deze heb ik ook maar even in de topicstart gezet
de METAR
de TAF
de bewolkingskaart

[ Voor 16% gewijzigd door Gulf_5 op 20-10-2013 00:07 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Ik denk dat ik voor vanavond afhaak. Het weer is een beetje twijfelachtig en ik heb nog wat andere activiteiten.

Maar ik ben er in ieder geval op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Buienradar gecheckt....
Laat ik het zo zeggen: als je vanavond met rainsleeve, plu en bliksemafleider op het terras wilt staan, zodat je als een verzopen kat, maar wel met foto's van op het asfalt reflecterende kisten weer naar huis toe kan, be my guest.
Ik zeg niet dat ik niet ga, misschien verveel ik me zo erg dat ik t gewoon doe. 8)7 Maar de kans is groter dat ik ook thuis blijf...

Ik ga es bedenken wat ik vanavond ga eten, want de koelkast is leeg, en ik was er eigenlijk stiekem vanuit gegaan dat ik op SPL zou eten :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gulf_5 op 20-10-2013 14:42 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En? Zit je al met je bord op schoot achter de tv? ;) :P
Ik wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

En? wie is er vanavond. Zit nu bij de BK, ga zo naar boven. Tis nog droog

Ben boven op het terras. Het waait flink.

[ Voor 23% gewijzigd door roelbb op 20-10-2013 18:51 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Achteraf gezien is het (bij mij thuis tot 21:00 althans) volgens mij meegevallen met regen, maar daar kan roelbb ons waarschijnlijk meer over vertellen. Ik hoop voor hem dat hij uiteindelijk niet alleen is geweest. Ben benieuwd naar z'n platen van vanavond!

Next poging voor mij is dinsdag :)
@ Derice: toen je t vroeg gooide ik net de groente uit de kokende bouillon in de wok. Ongeveer 1 minuut later zat ik heerlijk te eten ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik ben er vanavond! nu hopen op goed weer, andere dagen gaat 'm niet worden dus het moet wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik zondag ineens toch nog bij mijn schoonouders langs moest, kwam ik rond 21:00 weer eens in de buurt van huis. Om het voorzichtig te zegge was inpakken en naar Schiphol niet echt een optie.
Dinsdag wordt het ook niet. Wellicht woensdag? Zo maar even kijken hoeveel mensen er woensdag verwacht worden.

Hmm, woensdag erg rustig... Beter idee... Als het donderdag mooi weer is, gewoon zelf in een kist kruipen en een stukje rond gaan vliegen.

Schiphol zal dan wel zaterdag worden. Blijft ongeveer de enige optie op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Gulf_5 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:35:
Achteraf gezien is het (bij mij thuis tot 21:00 althans) volgens mij meegevallen met regen, maar daar kan roelbb ons waarschijnlijk meer over vertellen. Ik hoop voor hem dat hij uiteindelijk niet alleen is geweest. Ben benieuwd naar z'n platen van vanavond!

@ Derice: toen je t vroeg gooide ik net de groente uit de kokende bouillon in de wok. Ongeveer 1 minuut later zat ik heerlijk te eten ;)
Het weer was droog die hele avond. (ik ben tegen 8 weg gegaan) Op schiphol ben je natuurlijk nooit alleen, maar geen andere tweakers tegen gekomen. Het waaide flink, dat in combinatie met een statief waar speling inzit, krijg je overwegend bewogen foto's. jammer, volgende keer beter.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Gulf_5 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:35:

Temps goed = check
Droog = check
Wind = twijfelachtig...
Statief stevig genoeg = check
--> Wind dus problematisch = waarschijnlijk niet :+

Dus vanavond gaan we gewoon ons geluk beproeven. oOo
Wie komen er nog meer? :)

Rond 17:30 de trein @ Hoofddorp. Hapje @ BK -> door naar boven. ETA @ Terras 1800.

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga donderdag denk ik. Vandaag komt niet uit qua agenda planning. :S
Enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

als ik naar deze meet wil gaan kan ik dus beter niet op NS station schiphol uitstappen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gulf_5 stapt in H'dorp op. ;)
Zie ook de parkeertips in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Ik ben vanavond ook aanwezig op het panoramaterras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Ondanks de wind van vanavond, toch nog wat goeie platen kunnen schieten. :)

#1 Onder de nieuwe LED lampen... licht genoeg daar...
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7595.jpg

#2 Leuke Baltic... 0,3" sluitertijd... het was alles of niets :)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7622.jpg

#3 Ghostplane heaven
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7788.jpg

#4 Voor de verandering een keer een heavy op de korrel kunnen nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7823.jpg

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
Het weer voor vrijdag ziet er niet al te best uit. Was er afgelopen zaterdag ook maar ben na 2 drijfnatte uurtjes weer vertrokken. :/ Weer 2.5 uur terug naar Enschede treinen :z
Afbeeldingslocatie: http://www.yr.no/place/Netherlands/Nord-Holland/Amsterdam_Airport_Schiphol//meteogram.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Voor vrijdag is er inderdaad een grote kans dat het gaat regenen en zaterdag geven ze windkracht 5 (leuk hoor die lange sluitertijden...)

Qua weer is het vanavond nog de beste avond (droog met weinig wind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga er vanavond voor. :)
Wel even wat haasten, maar goed... dat moet lukken. ;)
Nou maar hopen dat er wat leuks staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, als mijn vrouw een beetje beter wil worden, ga ik kijken of ik ook vanavond naar Schiphol kan komen. Alleen moet ze dan wel met de auto kunnen rijden. Dat is nog even de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Voor vanavond haak ik af.

Ik hou het bij vrijdag en zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond gaat wel lukken, vrouwlief hoeft daarvoor geen auto te rijden, want het bezoek komt direct voor de deur, in plaats van op het station in een plaats verderop.

Dus ik vrij, dus ik vanavond op schiphol. Ik gok rond 18:00 ergens in de buurt van de fokker op het panorama teras. Ik is de gek met een witte 70-200 op en Nikon camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Helaasch, deze jongen kan vanavond niet. (Althans, ik ga niet voor een uurtje heen en weren...)
Zaterdag wordt te veel gestress, dus morgen is voor mij de laatste mogelijkheid. Als t weer nu nog een beetje meewerkt........... ;)
Voor diegene die vanavond gaat, veel plezier en "lucky shooting"

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het verkeer wil mij niet op SPL hebben... vanuit mijn huis naar SPL toe staat zo'n beetje alles vast.
Gaat em zo niet meer worden.
Morgen dan maar, volgens de voorspellingen wordt het vanuit 't westen in de middag droog, daar gok ik dan maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@ Gulf_5, die Norwegian is goed geluk :9~

Dit is mijn vangst van die avond
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3737/10463913516_7673d88973_c.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7420/10463917136_740770c842_c.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/10464105373_b090a49b34_c.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3678/10463921495_e4e824133e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#2 is gaaf Tyno.
Ik heb m'n gear nu achterin m'n auto liggen, als het droog is aan het einde van de dag ben ik er direct vanuit werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Leuke platen! Heb ook m'n spullen in de auto liggen en straks gelijk door naar spl :)
Nu maar hopen dat het droog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Ik ga straks solliciteren, als ik het voor elkaar krijg ga ik direct naar Schiphol toe. Hoop er rond 6 te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik houd het weer nog even in de gaten, als het er rond half 3 nog goedacceptabel uitziet kom ik ook die kant op en ben er rond half 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Weersomstandigheid voorbehouden ( ;) ) ben ik om 1800 boven. Als ik het zo lees, wordt het vanavond gezellig druk.
@ Tyno, die 70-200 van jou, maakt mooie sterretjes op hogere /F :Y Mooier dan de sterretjes van mijn Bigma... (of moet ik m weer es poetsen? ;) )

Enne, mijn #3 vs jouw #4... stond je naast me ofzo ? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gulf_5 op 25-10-2013 12:25 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel aardig tevreden ben met de resultaten van die 70-200. Hoewel ik hem qua bereik wel ff wat te kort vonden (vanavond toch maar even de 300mm in de tas gestopt).

P.s. komt die andere foto ook nog on-line? (iets met een telefoon.. ;) )

Het word inderdaad gezellig druk vanavond *O*

@ de rest, mocht je vanavond echt niets beters te hebben doen kom dan ook gewoon gezellig naar schiphol... Waarom? Gewoon om dat het kan en omdat het altijd errug gezellig is.

@ Hieronder.. 4.0 IS

[ Voor 31% gewijzigd door Tyno op 25-10-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke 70-200 heb je gebruikt? De 2.8 of de 4.0?
Ik heb vanavond ook een 70-200 2.8 IS USM bij me. Kijken wat ik daar mee kan in 't donker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Tyno schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:44:

Hij is me eigenlijk niet echt opgevallen tijdens het bekijken... Kan me dus ook niet herinneren dat ik m heb weggegooid ofzo... Ik zal vanavond es kijken, als ik m nog kan terugvinden, gaat ie natuurlijk online ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Komen er nog mensen met Nikon gear? :+ ik heb geen adapter voor canon
Ik heb iig genoeg bij me aan Mf lenzen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Waar wordt er vanavond afgesproken en welk tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Ik geloof dat men op een beetje wisselende tijden aankomt, dus ik denk dat je gewoon even moet vragen om wat uiterlijke kenmerken en dan boven op het terras je onderscheidend vermogen maar uitproberen ;)

Alvast een voorzetje:
Derice: donkerblauwe jas, kort stekelhaar (toch? ;) ) middelgrote Lowepro rugtas, met vermoedelijk een 70-200 2.8 op een 1D
Tyno: (moet ik dat nog vertellen?) ORANJE !!!! rest hoef je niet te weten ;)
Gulf_5: bruin windstopper jack. Kort donkerblond semi-stekelhaar. Grote rugtas, vermoedelijk een zwarte 50-500 Sigma lens op een 7D. (7D incl nekband, waar 7D op staat ;) )

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Jorammeke: Donkerblauwe/bruine jas, Lowepro oranje/rood rugtas. 6D+100-400. Als er niet te veel file staat hoop ik er rond 18u ook boven te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of een 100-400 / 24-105 op diezelfde 1D4.
Auto (mocht je dit tegenkomen) is voorzien van een sticker van Stichting Hoogvliegers en er liggen 2 hoogvliegerskunffels in (Ko & Truckie). ;)

Vandaag nog de zomerjas aan die is KLM blauw. ;)
Rest klopt. Waarom weet jij dat zo goed? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
CrashOverDrive: Kata rugtas met SIRUI statief achterop. 70-200 2.8 op een 650D of 6D. Donkere jas maat veel-xl. Kan niet missen :')

[ Voor 21% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-10-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Gulf_5 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:43:
Tyno: (moet ik dat nog vertellen?) ORANJE !!!! rest hoef je niet te weten ;)
Niks aan toe te voegen...

STA = 18:30 / ETA = 18:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vertrek nu vanaf amersfoort.

Je herkent mij aan een mrock fototas met daaronder een statieftas(zwart met oranje rand)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik ben net vertrokken vanuit Hilversum. Denk dat ik ongeveer half 7 op het terras sta. Te herkennen aan oranje Sony Alpha logo op mijn jas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben al op het terras. Waar precies verzamelen we?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Waar sta je dan, we staan nu nog met zn twee bij de fokker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
We staan naast de fokker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo... en weer thuis. Was gezellig! :)
Pics volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Een aantal Tweakers gezien en gesproken. Gezellig om sommige Tweakers weer te spreken, laatste keer was vorige meet, ook op Schiphol... dus tijd gelee ;)
De harde kern Derice, Tyno en mezelf zowaar weer es compleet. Nusty hoort daar qua pics natuurlijk ook bij, maar die zien we sowieso bijna nooit in 't wild ;)

Pics or it didn't happen... Door de regen en het slappe geouwehoer wat bij een meet hoort, slechts 33 pics geschoten... een streefhitratio van 1% betekent dat ik minder dan een halve pic goed had moeten schieten, dus das vanavond een makkie. Dat gaat lukken :+

De T7 wide-angle heb ik van Derice gejat, dus die mag hij posten ;) Ik doe de staart wel, want die heeft hij niet. :P
#1 T7-ghosttail dus. Niet helemaal zoals ik m had willen hebben, maar t effect blijft leuk... en 'n heavy for a change...
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7847.jpg

#2 HV kist, bijzonder omdat ie scherp is... (wind, afstand, blabla....) en tis een GOL bak ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7841.jpg

#3 Nog een KLM omdat het kan...
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/IMG_7857.jpg

En op speciaal verzoek van Tyno
Tyno schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:44:
#4 Zo ziet het er uit als een Tweaker/Spotter op het panoterras bezig is...
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/Tweaker1.jpg

#5 En Tyno had z'n gear gedownscaled.... Je kunt je afvragen waarom.. Was t gewicht zat ofzo ? 8)7
en waarom zo drastisch, maar shit.... het was echt zo... :F :N
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Files/GoT/edit_640/Tweaker2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Gulf_5 op 25-10-2013 23:16 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik zit nog in de trein dus heb nog een wat uit te zoeken en ook geen bandbreedte voor HQ's. Voorproefje :P

#1. Ghostplane, sommigen missen een staart, ik mis een neus :P
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/97823IMG_0983_rt_t.jpg

#2. HDR overkill, moet alleen nog wel even op de pc de extreme flares wegpoetsen.
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/891906IMG_9806_7_8_fused_t.jpg

#3. Tja, een euh, vliegtuig? :+
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/815758IMG_1025_rt_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik wou dat ik meer tijd had. nu ook ook. ik moet me eigenlijk alweer voorbereiden op morgen (ook weer een meeting)
ik heb nog wat panorama's en hdr fotos die ik nog moet samenvoegen

laat ik er dan toch ff snel een paar doen
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1190898.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1190948.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1200037.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1200026.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1200044.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 25-10-2013 23:52 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Ondanks het (slechte weer), was het weer een hele gezellig avond!

1. Panorama vanaf het panoramaterras (als je goed zoekt kun je ook nog een paar tweakers spotten :+)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7296/10483127944_39b1f7f9b1_c.jpg

2. In de grote boze wereld der weathersealed lenzen, hielt één lens dapper stand!
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5505/10483130664_196e7fbbf4_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Weathersealing? Nergens voor nodig! Ik schei er eerder mee uit dan mijn camera en lens :P

Het was ondanks het wat zeikende weer tussen 8 en 9, inderdaad erg gezellig. De volgende keer wanneer er regen wordt verwacht, toch maar een zonnekap meenemen, en een doekje om het frontelement droog te kunnen maken wanneer er wat druppels op landen.

Ondanks alles toch een paar platen kunnen schieten waar in ieder geval ik tevreden mee ben. Hoewel ze waarschijnlijk als amateuristisch worden gezien door de mensen die het vaker doen :P

1:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-001-533x800.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-002-800x533.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-003-800x533.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-004-800x533.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-005-800x533.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-006-800x533.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-007-800x533.jpg

8:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-008-800x533.jpg

9:
Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads/2013/10/SW20131025-Schiphol-009-800x533.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Vanavond (voor dit jaar) de laatste kans om in het donker foto's te maken vanaf het panorama terras. Wie komen er vanavond nog? Ik ben er rond 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiGaR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 15:59
Ondanks dat ik normaal niet bijzonder actief ben op Tweakers, lijkt het me wel leuk om dit vanavond eens uit te proberen. Kom om 18:22 aan op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#1 - Blue1 Boeing 727
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2883/10492266274_9559e4dcd6_c.jpg

#2 - Yangtze River 747
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7329/10492241955_7d3b6191a4_c.jpg

#3 - Ethiad A330
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5522/10492446713_1a51e7fa71_c.jpg

#4 - Transavia B737
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7393/10492446353_eeaafc3526_c.jpg

#5 - KLM 737 Ghostplane
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2874/10492241005_ffefe9e1c9_c.jpg

#6 - KLM 737 Panning poging
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3801/10492253076_d0d4ee0fec_c.jpg

#7 - KLM 777 & andere KLM-ers at the gates.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7329/10492240415_370ea5ced3_c.jpg

#8 - KLM 777 & andere KLM-ers at the gates.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3686/10492252656_c4383d10a4_c.jpg

#9 - KLM 737's feest
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5528/10492263644_93d2abc974_c.jpg

#10 - KLM 737's winglet feest
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7347/10492251546_a4df91a901_c.jpg

#11 - KLM 737's winglet feest
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3710/10492251326_d3fa0f02f8_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Toffe foto's hier boven! Was gister erg gezellig, vergat af en toe zelfs foto's te maken....
En hier ook een bijdrage van mijn kant, heb er toch nog wat van weten te maken.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2858/10494869604_b2165b8559_z.jpg
SPL-2013-02-Night by JoramPhoto, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7427/10495044263_346b439f26_z.jpg
SPL-2013-01-Night by JoramPhoto, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
ga toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hier nog een kleine panorama (en uiteraard in het groot te bekijken ;) )

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/schiphol/P1190948_stitch.jpg

ora et labora

Pagina: 1