KPN draadloos tv kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo,

Momenteel heb ik het volgende abonnement voor internet en TV:

KPN Internet Instap en Interactieve TV

Daarbij heb ik een experiabox (v8) en een motorola tv-ontvanger.

Nu ben ik onlangs verhuisd en kan ik geen kabel meer naar mijn tv trekken. Ik wil dus proberen mijn tv draadloos aan te sluiten. Wat ik gedaan heb is het volgende:

Ik heb poort 3 van de experiabox met een UTP-kabel aangesloten op een draadloos router (TP Link TL-WR841N). Bij de TV heb ik een range extender gehangen (TP-Link TL-WA850RE) en deze met een UTP-kabel aangesloten op mijn motorola tv-ontvanger. Naar mijn idee kan dit werken. Echter helaas, dit werkt nog niet. Als ik de range extender zo instel dat hij het signaal ontvangt van het router en ik zet dan de motorola tv-ontvanger aan, dan gaan 4 van de 5 sterretjes na een tijdje knipperen, maar daarna komt de mededeling: Fout 52: Geen verbinding met het netwerk. Controleer of uw internetverbinding werkt. Is dit niet het geval? Herstart dan het modem. Controleer of de tv-ontvanger correct aangesloten is op het modem. Raadpleeg hiervoor de meegeleverde handleiding.

Helaas hielp herstarten niet. Wel heb ik het idee dat dit moet werken, ik vervang enkel de draad die normaal tussen experiabox poort 3 en de tv-ontvanger zit, door een draadloos netwerk. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik het router moet instellen om VLAN4-signalen door te geven (ik las zoiets ergens)? Iemand die weet hoe ik dit werkend kan krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 19:07
In dit geval moet je een wireless bridge opstelling hebben

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Zou inderdaad moeten werken. Het probleem is waarschijnlijk (als je je router standaard hebt gelaten) dat je een DHCP server hebt. En daar zit het probleem. In je TV vlan moet je geen DHCP server hebben.

Wat je moet doen is je TP link router instellen als accesspoint (DHCP uit, router een vast ip geven en je 'aanvoer' kabel vanuit je ExperiaBox in 1 vd Lan poorten steken). Dan kun je je range extender laten verbinden met jouw TP link router en zou het theoretisch moeten werken. Je range extender is iig capabel om wireless signaal om te toveren in een bekabeld signaal dus.

En anders moet je iets proberen met powerline adapters (als je geen kabel wil trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden. Helaas werkt de truc van BlackWhizz niet. Ik heb het precies zo geprobeerd. Moet ik niet nog iets aan de Range Extender veranderen?

Powerline adapter heb ik geprobeerd, maar hapert irritant veel helaas.

Hoe maak ik een wireless bridge opstelling in dit geval, zoals shure-fan adviseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 19:07
hmm ik zou ook de oplossing van blackwizz aanraden, echter werkt dat dus niet, Heb je echt niet de mogelijkheid om een utp te trekken? bijvoorbeeld door dezelfde buis als je coax kabel?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten8322
Nee dat is helaas net het probleem. Coaxkabel ligt alleen ver van de tv weg.
Bij de oplossing an BlackWizz, nog de volgende vragen:
Als ik het router een vast IP-adres geef, kan ik dan het subnetmask etc 255.255.255.0 laten?
En moet ik nog verder niks instellen bij de Range Extender? Enkel verbinden op de normale manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat het zo niet gaat werken omdat je TP-link router en Extender tagged vlans (met inderdaad vlan-id 4) moeten ondersteunen, en dat doen ze standaard niet. Voor de router zou je dat waarschijnlijk kunnen oplossen met dd-wrt, voor de extender heb ik geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door tinzarian op 09-10-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Powerline of kabel trekken is denk ik je beste alternatief. Iig het meest betrouwbaar. Je weet nml niet wanneer KPN instellingen verandert en jouw hele TV installatie plat gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Powerline is volgens mij de enige (betaalbare) optie, wireless zou technisch wel mogelijk moeten zijn echter ben je volledig afhankelijk van VLAN-4 voor IP TV, zolang je geen VLANS over wireless heen kan trekken wordt dit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik zit met een probleempje. Ik heb draadloos tv boven van KPN. De twee kastjes (oud rechthoekig lomp model) zenden het signaal echter net niet krachtig genoeg (niet altijd beeld en soms schokkend beeld). Zouden nieuwere kastjes voor in het stopcontact (eventueel van een ander merk dan KPN) het probleem kunnen verhelpen? Zijn die krachtiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:47
Anoniem: 181786 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:39:
Ik zit met een probleempje. Ik heb draadloos tv boven van KPN. De twee kastjes (oud rechthoekig lomp model) zenden het signaal echter net niet krachtig genoeg (niet altijd beeld en soms schokkend beeld). Zouden nieuwere kastjes voor in het stopcontact (eventueel van een ander merk dan KPN) het probleem kunnen verhelpen? Zijn die krachtiger?
Maar, je geeft niet eens aan welk model je hebt. Betreft het trouwens powerline adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 13:28
RobinF schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Maar, je geeft niet eens aan welk model je hebt. Betreft het trouwens powerline adapters?
Moet hier geen nieuw topic voor worden aangemaakt? Topic is uit 2013, en gaat niet om het zelfde probleem zo op het eerste gezicht... :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Inderdaad beter een nieuw topic aan maken dan een oude uit 2013 'kapen' (meeste kijken naar de start post om te kijken wat het probleem is).

Als ik het goed lees het je nu dus 2 (oude) powerline adapters en je vraagt of het beter kan worden met nieuwe modellen, Ja dat kan wel, maar geen garantie (powerline is van heel veel zaken afhankelijk namelijk). Je hebt ze wel beide rechtstreeks in het stop contact zitten nu (geen contact dozen of verlengsnoeren er tussen of overspannings beveiligingen? ) dat soort zaken stoort namelijk ontzetten op powerline.

Als het kan is het ook goed om ze beide in dezelfde stroom groep te plaatsen. Maar ik adviseer even een herpost van het topic, zodat je beter geholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Het gaat niet werken, zowel draadloos als powerline niet.

Als het signaal tagged is met VLAN's, dan moeten alle apparaten (WiFi AP's, powerlines etc..) óók met VLAN´s overweg kunnen.

Met wifi AP´s kan je dat nog wel doen, met powerlines zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Een nieuw topic was beter geweest denk ik.
Hoe dan ook, denk dat het nu redelijk opgelost is. Ik wist dat op de slaapkamer 2 groepen zitten. Heb nu via een omweg de ontvanger in een ander stopcontact gepropt (andere groep) en het ziet er naar uit dat het beter werkt. Indien het nog niet gaat zoals gewenst zal ik een nieuw topic openen. Bedankt allemaal voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 203842 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:50:
Het gaat niet werken, zowel draadloos als powerline niet.

Als het signaal tagged is met VLAN's, dan moeten alle apparaten (WiFi AP's, powerlines etc..) óók met VLAN´s overweg kunnen.

Met wifi AP´s kan je dat nog wel doen, met powerlines zeker niet.
Verkeer aan de LAN zijde is nooit tagged bij KPN/XS4ALL/Telfort consumentenopstellingen. Zowel bridged- als routed-mode is na de router untagged verkeer.

Edit: Tenzij je zelf er spannende dingen mee gaat doen, maar de TK (topic-kaper :P) heeft dit duidelijk niet gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-06-2016 19:23 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 181786 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:39:
Ik zou zeggen, start even een eigen topic met alle informatie erin die je weet. Dit topic is van 2013, dus ruim (on)voltooid verleden tijd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.