• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
Hallo, ik heb een LG 42LD450 televisie, nu heb ik een wat oudere Denon receiver aangesloten via een optische kabel. Het probleem is dat de TV de receiver niet kan aansturen qua volume, dus ik kan de volume knoppen op mijn afstandsbediening (KPN digitale TV) niet meer gebruiken, maar alleen de afstandsbediening van de Denon, Ligt dit aan de TV zelf? ik ben van plan om een Logitech Z906 aan te schaffen, en wil het volume gewoon kunnen regelen via de KPN afstandsbediening.

Hoe kan ik mijn volume regelen met de standaard KPN afstandsbediening, terwijl ik een Z906 via optical aan mijn TV heb hangen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet. De uitgang van je TV is een lijnuitgang namelijk. Ook als je dat volume met de TV ab bijstelt zul je geen verandering horen.
Ik weet niet of die KPN box een uitgang heeft die volumegestuurd (en dus geen lijnuitgang is), anders zou je die wellicht kunnen gebruiken. Maar als die er an een heeft, zal dat de analoge zijn.
Wat heb je voor Denon trouwens? Is dat ook een 5.1 receiver? Vermoed van wel namelijk.

Wat ik vermoed dat je eigenlijk wilt, is een 5.1 set op een budget, ook voor films enzo, kan dat kloppen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
Bedankt voor je reactie, wat ik bedoel is, als ik een extern apparaat aan gesloten heb op mijn TV via de optische uitgang in de TV, kan ik geen gebruik maken van de volume knoppen op de afstandsbediening van zowel de TV als die van de interactieve TV. Dus als ik het goed begrijp is die optische uitgang puur een uitgang, waar niks aan te regelen valt door de TV?

Op de KPN box zit ook een optische uitgang, als ik die aansluit op mijn receiver heb ik precies het zelfde probleem. Het is idd een 5.1 receiver, met bij elkaar geraapte speakers, kan alleen niet overweg met die Denon en is een beetje overkill hier, heb de Z906 set op het oog omdat dat gewoon kant en klaar is en -wat ik er over lees- gewoon goed werkt.

Er zitten 2 optische ingangen op de Z906, wat ik nu eigenlijk wil is dat ik de interactieve TV en een ACryan HD2 mini allebij via optisch aan de Z906 kan hangen, en de interactieve TV het volume over de Z906 wil laten regelen.