![]() Meizu heeft in China zijn nieuwste smartphone gepresenteerd. De smartphone draait op een Exynos 5 Octa-soc van Samsung en heeft een 5,1"-scherm met 15:9-verhouding. De resolutie is 1800x1080 pixels. Het scherm komt van Sharp en Japan Display. Het heeft meer dan 410 pixels per inch, iets minder dan de 'volledige' full-hd-schermen in onder meer de Samsung Galaxy S4 en HTC One. De Meizu MX3 is de eerste telefoon met een scherm van 1800x1080 pixels. De MX3 draait op een Exynos 5 Octa van Samsung, die twee quadcore-processors aan boord heeft. De ene is gebaseerd op Cortex A15-microarchitectuur en wordt ingezet als de telefoon veel wordt belast, terwijl de zuinigere Cortex A7-kernen het overnemen als er minder van het toestel wordt gevergd en er stroom moet worden bespaard. De audiochip is van dezelfde leverancier als die Samsung gebruikt: Wolfson. De telefoon komt in diverse varianten, schrijft Engadget, maar de duurste heeft een opslaggeheugen van 128GB. Het is de eerste keer dat die optie in een smartphone zit; tot nu gingen telefoons tot 64GB. Het werkgeheugen heeft een grootte van 2GB. De accu heeft een capaciteit van 2400mAh. De MX3 heeft geen 4g-ondersteuning, maar kan wel op Nederlandse 3g-netwerken. De telefoon is 72mm breed en 9,1mm dik. Hij komt nog deze maand uit in China, maar of het toestel ook elders verkrijgbaar zal zijn, is onduidelijk. De prijs begint bij 334 euro, de 128GB-versie kost tegen de 500 euro. Hoewel Meizu-telefoons niet breed verkrijgbaar zijn in Nederland, zijn er mensen die deze toestellen kopen. Telefoons uit China worden op GoT steeds populairder en onlangs publiceerde Tweakers een review van vijf Chinese telefoons. ![]() ![]() Specificaties
Meer Info Het topic voor onbekende Chinese smartphones \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. http://www.gizchina.com/?s=meizu+mx3&submit=Search http://www.engadget.com/2013/09/02/meizu-mx3-hands-on/ http://www.gizmochina.com/?s=meizu+mx3 http://meizumxon.com/meizu-mx-phone/ pricewatch: Meizu Mx3 Wit |
Mooie telefoon, mooie topicstart, alleen is google translate echt 'not done.'
En de tekst: 'geïnspireerd door iOS 7, ontbreekt.
True, lijkt er ook verdacht veel op maar zo neemt iedereen wat van elkaar over de een wat letterlijker dan de anderdutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:29:
Mooie telefoon, mooie topicstart, alleen is google translate echt 'not done.'
Naja not done met een beetje logica is het nog te lezen en te begrijpen. Had het ook gewoon chinees kunnen laten dan begrijpt (bijna) niemand het. Maar leef je uit je mag het goed vertalen
Het is in ieder geval een mooie telefoon en de goedkoopste ''8''core tot nu toe, topic waardig dus vind ik.
Topicwaardig is ie zeker, maar niet zozeer om die 8 cores.
Aan het eind van het jaar komt mediatek met een octacore, en gezien hun huidige prijzen voor een quadcore, gaat dat iets leuks opleveren.
Die aparte resolutie is toch vanwege het feit dat de touchknoppen, die onderdeel zijn van het scherm, niet meegeteld worden?! Volgens mij is het gewoon een fullHD paneel.
Pver de vertaling: laat het dan maar zoals het nu is
Aan het eind van het jaar komt mediatek met een octacore, en gezien hun huidige prijzen voor een quadcore, gaat dat iets leuks opleveren.
Die aparte resolutie is toch vanwege het feit dat de touchknoppen, die onderdeel zijn van het scherm, niet meegeteld worden?! Volgens mij is het gewoon een fullHD paneel.
Op Gizchina is inmiddels een hands-on video beschikbaar. http://www.gizchina.com/2...hands-review-coming-soon/
Nee, zoals je op de hands-on video ziet zijn er geen software knoppen, dus die resolutie is wel de echte resolutie van het paneel.dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:57:
Topicwaardig is ie zeker, maar niet zozeer om die 8 cores.
:)
Ben ik de eerste in Nederland? Meizu MX3 32GB Hong Kong Media Demo Unit hier 

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de batterijduur en of het fijn werken is met die aparte indeling van de knoppen en de rare resolutie. Zou je hier wat over kunnen vertellen, of moeten we wachten tot hij ergens in een magazine of review verschijnt
?
Batterijduur heb ik nog niet getest. Meizu heeft erg hun best gedaan om het mogelijk te maken de MX3 met een hand te gebruiken. Zo zijn bijvoorbeeld vrijwel alle functies naar de 'SmartBar' verplaatst, zodat deze met de duim te bedienen zijn.
Tot mijn verbazing blijkt de aparte scherm resolutie een veel kleiner probleem dan ik in eerste instantie dacht. Ik ben nog maar een app tegengekomen die er mee conflicteert!
Binnenkort hier meer over in mijn review
Tot mijn verbazing blijkt de aparte scherm resolutie een veel kleiner probleem dan ik in eerste instantie dacht. Ik ben nog maar een app tegengekomen die er mee conflicteert!
Binnenkort hier meer over in mijn review
Mooi apparaat. Kleine bezel, ziet d'r strak uit. Concurrent van de opkomende Xiaomi M3.
Zou je iets kunnen uitbreiden over de batterij en de camera? Gezien de Mi3 is uitgesteld en de 32GB MX3 evenveel kost, ben ik die nu aan het overwegen (samen met de Nexus 5).HondaRacer schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:16:
Hier is de review dan eindelijk!
http://meizufans.eu/forum/showthread.php?tid=100
Als je de phone 's ochtends 8u van de lader haalt, houdt hij het dan vol tot de volgende ochtend (dus 24u)? Dit is dan met gewoon normaal gebruik, af en toe wat bellen, smsen, een paar foto's, wat internetten, etc.
De camera sensor zou dezelfde zijn als degene die ook in de Nexus 5 zit en daar wordt er enorm veel geklaagd over belabberde kwaliteit foto's. Overbelicht, teveel ruis,slechte stabilisatie, etc... De Meizu foto's worden over het algemeen dan weer gelauwerd, hoe kan dit?
Ik haal hem 's ochtends om 7:30 uit de lader en hij is rond 2:00 leeg met het gebruik dat je aangeeft.
De camera is zover ik weet niet dezelfde als in de Nexus 5. Hij komt namelijk van Sony, en scoort goed op de meeste vlakken, zoals witbalans, kleur repoductie en contrast. De enige minpunten zijn eigenlijk alleen de ruis en de kwaliteit van nachtopnames. Test foto's kun je hier eventueel vinden, indien je zog niet gezien had: http://meizufans.eu/forum/showthread.php?tid=101
De Mi3 is een mooie telefoon, zeker in het goud, maar ik vind Flyme echt een heel stuk beter werken dan MIUI. Maar dit is persoonlijk natuurlijk
De camera is zover ik weet niet dezelfde als in de Nexus 5. Hij komt namelijk van Sony, en scoort goed op de meeste vlakken, zoals witbalans, kleur repoductie en contrast. De enige minpunten zijn eigenlijk alleen de ruis en de kwaliteit van nachtopnames. Test foto's kun je hier eventueel vinden, indien je zog niet gezien had: http://meizufans.eu/forum/showthread.php?tid=101
De Mi3 is een mooie telefoon, zeker in het goud, maar ik vind Flyme echt een heel stuk beter werken dan MIUI. Maar dit is persoonlijk natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door HondaRacer op 14-11-2013 19:54 ]
MX3 is makkelijker te verkrijgen, ziet er niet uit als een Lumia clone en omdat het een Meizu is is hij oer degelijk. Persoonlijk vind ik de kleur weergave mooier en vind ik Flyme fijner werken dan MIUI. Zover ik weet is de Mi3 momenteel enkel met Tegra 4 processor te verkijgen. Dat is toch net even wat minder als de Exynos 5410 octa-core in de MX3.
Overigens moet je bij beide telefoons goed opletten dat je de WCDMA versie koopt en niet de TD-SCDMA versie! Ik even gekeken voor je op TaoBao, maar ik kan enkel Mi3's met TD-SCDMA ondersteuning vinden. Er zijn 4 verschillende versie MX3's, waarvan een 'MX3 TD' die niet in Nederland werkt. De andere versies werken allemaal in Nederland, maar ik raad de internationale (Hong Kong) versie aan, omdat deze een unlocked bootloader heeft (root is mogelijk op alle MX3's) en is het goedkoopst (Hong Kong is tenslotte taxfree
)
Overigens moet je bij beide telefoons goed opletten dat je de WCDMA versie koopt en niet de TD-SCDMA versie! Ik even gekeken voor je op TaoBao, maar ik kan enkel Mi3's met TD-SCDMA ondersteuning vinden. Er zijn 4 verschillende versie MX3's, waarvan een 'MX3 TD' die niet in Nederland werkt. De andere versies werken allemaal in Nederland, maar ik raad de internationale (Hong Kong) versie aan, omdat deze een unlocked bootloader heeft (root is mogelijk op alle MX3's) en is het goedkoopst (Hong Kong is tenslotte taxfree
Speciefiek over de THL T100 niet, maar ik kan je wel vertellen dat de performance de MTK6592 octa-core nog niet eens in de buurt komt bij de Meizu MX3 of Xiaomi Mi3. De enige reden waarom je de THL T100 zou kopen is wegens de prijs. Qua bouwkwaliteit en user experience kan hij zeker weten niet op tegen de MX3 en Mi3.
Het is trouwens ook interessant om de BBK Vivo Xplay 3S in de gaten te houden. Dat is echt een beest met z'n 2K display
Het is trouwens ook interessant om de BBK Vivo Xplay 3S in de gaten te houden. Dat is echt een beest met z'n 2K display
Ik heb een hele review geschreven: http://meizufans.eu/forum/showthread.php?tid=100
Hier kun je ook de Antutu score vinden
Hier kun je ook de Antutu score vinden
De THL t100S is inderdaad niet zo snel als de MX3 of Mi3. Maar toch een hele fijne telefoon, zoals ikzelf nu al 1 week ervaarHondaRacer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:14:
Speciefiek over de THL T100 niet, maar ik kan je wel vertellen dat de performance de MTK6592 octa-core nog niet eens in de buurt komt bij de Meizu MX3 of Xiaomi Mi3. De enige reden waarom je de THL T100 zou kopen is wegens de prijs. Qua bouwkwaliteit en user experience kan hij zeker weten niet op tegen de MX3 en Mi3.
Vandaag heb ik mijn MX3 ontvangen. Zijn er nog andere tweakers die ondertussen in het bezit zijn gekomen van deze telefoon? Topic is redelijk leeg.
Er zitten enkele Nederlandse gebruikers op mijn forum, maar helaas is de MX3 niet erg aangeslagen in Nederland...
Je forum heb ik inmiddels ook gevonden, maar in het algemeen is de telefoon buiten China niet heel erg aangeslagen, terwijl het toch best een leuk telefoontje is.
Ontvangst is prima en T-Mobile 3G werkt naar behoren.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:27:
Ziet er strak uit. Hoe zit het met het ontvangst in NL en Europa?
Pagina: 1