Apple TV, NBA en streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06-2023
Hoi,

Ik kijk graag naar NBA, en op dit moment doe ik dat via mijn PC. Ik heb een league pass, en je kijkt via internet, laatste flash versie vereist. Ik heb een HDMI kabel door de kamer liggen naar mijn TV, die als extra scherm dienst doet, maar begrijpelijkerwijs is dat niet echt ideaal.
Nu heb ik uitgevonden dat je via Apple TV prima NBA kan kijken, dus lijkt mij Apple TV een prima optie.

Alleen ik wil ook graag series en films, die op mijn pc staan, kunnen streamen/kijken op mijn TV, zodat ik van die kabel af ben. Is dit mogelijk met Apple TV? Ik heb verschillende type videobestanden.

Edit: ik heb ook een iPad.

Of zijn er betere opties om NBA te kijken in HD, en gemakkelijk je films en series te bekijken, zonder kabel door je kamer?

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
Beste is met Iflicks alle video bestanden .mp4/.m4v maken.
of handbrake gebruiken als je het geen H.264/X.264 is

[ Voor 35% gewijzigd door rjm81 op 08-10-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

SMART tv, NAS, mediaspeler of een pc(tje) bij je tv zetten. Apple TV werkt met voor geprogrammeerde apps. Enkel films die je via iTunes, Netflix, hulu koopt kan je er op bekijken. Anders moet je inderdaad zoals rjm aangeeft al je films gaan converteren en in iTunes zetten. Ga daar maar even voor zitten.

Jailbraken is een optie maar daar moet je zelf maar is in duiken.

Mocht je een OS X (let op dit is geen iOS van iPad of iPhone) ergens op draaien kan films hier op draaien (met VLC oid) en deze in je thuisnetwerk naar je apple tv sturen. Zoek is naar Hackintosh, dit lijkt mij een optie icm Apple tv.

Ik heb zelf een MacBook met Apple tv maar merk toch dat als ik een film vanaf m'n externe HD speel ipv naar m'n Apple tv stream deze beter geupscaled word en dus beter van kwaliteit is. Echter dan heb je twee lossen dingen (wat wel een beter resultaat levert) Apple tv voor NBA en dan een NAS of externe HD in je thuisnetwerk waar je films/series op afspeelt.

[ Voor 23% gewijzigd door bbblije op 09-10-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06-2023
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik mijn externe harde schijven maar even anders ga indelen, en er 1 ga gebruiken voor alleen films en series. Die hang ik dan aan mijn TV. Is denk ik toch het makkelijkste, bedankt voor de tip bbblije! :)
Denk dat ik dan toch Apple TV neem voor NBA.