Boston Acoustics A 2310 hts of Wharfdale dx-1 hcp

Pagina: 1
Acties:

• Sarged
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een Yamaha RX-V673 reciever en ben op zoek naar vervanging van mijn huidige speakers, die ik eind vorige eeuw heb aangeschaft :)

Dit zijn:

2x Wharfedale Valdus 400 als front 150w
1 Sony SS-CN17 als centre 120w
2x Sony SS-SR17 als rears 100w

de speakers worden met 8 ohm 'aangestuurd' en ik heb dus geen subwoofer, de Valdus doen dat nu.

Aangezien ik het wel tijd vond voor iets nieuws (en ik volgens mij een beetje rare combinatie heb) en ook wel kleinere fronts wil, is mijn oog gevallen op de:

Boston Acoustics A 2310 hts
Wharfdale dx-1 hcp

Beide zijn voor maximaal 600 euro met kabels te krijgen en dit is ook mijn budget.

Mijn woonkamer is overigens 6 bij 4 meter, waar mijn lcd en bank in het midden van de brede muur tegenover elkaar staan, voor het geval dat iets uitmaakt.

Op internet zijn er voor beide sets vooral positieve verhalen waarbij de 2310 hts op dit moment als voordeel heeft dat die goedkoper is (tussen de 50-100 euro).

Mijn vraag:

Welke is beter of zijn er kenners die misschien andere betere opties hebben voor het geld en ik zoek natuurlijk ook input van eigenaren van de speakers.

Overigens ben ik al onder de indruk van wat ik nu heb maar misschien zegt dat wel iets meer over wat ik gewend ben :+

[ Voor 2% gewijzigd door Sarged op 08-10-2013 20:35 . Reden: Niet compleet ]

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Dan zou ik voor de bostons gaan. Ik heb beide gehoord. De wharfdale mist gewoon detail vind ik.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

Sarged schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:30:
Overigens ben ik al onder de indruk van wat ik nu heb maar misschien zegt dat wel iets meer over wat ik gewend ben :+
Niet bang dat je wat gaat missen? Die Valdus 400 geven een stuk meer "OEMPH" dan de twee setjes die je hebt gekozen. Niet gek aangezien die setjes per speaker één woofertje hebben van letterlijk een paar inch en die Wharfedale twee keer 8".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Heb zelf de M center van Boston gekocht. Deze heb ik vergeleken met de dynaudio xcite serie ..
Boston is in mijn ogen vele malen beter.

Veel meer detail minder schel. Gewoon veel waar voor je geld. Tevens heb ik van de M serie de zuilen geluisterd. Ook echt veel beter dan de dynaudio`s in dezelfde prijsklasse.

Ik ken de wharfdales niet, maar Boston is echt goed spul.

Ik zou ze gewoon eventjes gaan luisteren.