Samsung weigert Cashback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 22:32
Hallo allen,

Ik heb op 11-9-2013 een Samsung 40F7000 gekocht bij PlatteTVdiscounter. Doordat er toen een actie was dat de TV voor €799 aangeboden werd zijn er problemen ontstaan met leveren. Toen ik de bestelling plaatste zat er een Cashback actie op van €100 voor het model dat ik besteld had. Door de leveringsproblemen heb ik de TV pas op 1-10-2013 ontvangen. Toen ik het cashback formulier wilde invullen kreeg ik de melding dat de pagina niet meer bestond. Je kunt trouwens het formulier pas invullen als je de TV hebt, omdat het serienummer op de doos staat.

Ik heb toen contact opgenomen met Samsung met de vraag of zij mij de benodigde formulier konden toezenden zodat ik alsnog alles kon inleveren. Ook de situatie uitgelegd waarom het pas zo laat ingevuld kon worden. De reactie was al volgt
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw geplande deelname aan een Samsung promotie. U geeft aan deel te willen nemen aan de cashback promotie behorende bij uw televisie.

Deze promotie geldt voor aankopen tot en met 15 september 2013, inzenden van de documenten diende voor 30 september te geschieden. U geeft aan dat uw televisie geleverd is op 1 oktober 2013, dit wordt gezien als aankoopdatum. Hierdoor is uw aankoop buiten de actieperiode en kunt u tot onze spijt niet deelnemen aan deze promotie. In onze voorwaarden staat vermeld: Samsung is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van actiemodellen bij uw verkooppunt.

Voor verdere reclamatie verwijzen wij u naar uw verkoopppunt.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer 0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mij lijkt het erg vreemd dat ik geen gebruik kan maken van de actie, ik ben namelijk niet schuldig aan het feit dat ik het niet eerder kon invullen. Morgen zal ik eens contact opnemen met de webwinkel. Wat kan ik nog doen als zij niet meewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 22:58
Op de facturering staat lijkt mij de besteldatum? Dat zou dan ook de datum van aanschaf moeten zijn. Je moet meestal met dit soort acties wel voor een bepaalde tijd alles ingevuld / ingeleverd hebben, anders krijg je inderdaad het geld niet..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Adverteerde de webwinkel zelf ook met deze cashback? Dan lijkt het me dat je zeker een punt hebt om hen er op aan te spreken!

Anders heb je volgens mij geen poot om op te staan. De voorwaarden zijn vrij duidelijk: aankopen tot en met 15 september 2013, inzenden tot 30 september. Dat jij niet op tijd aan de TV kon komen is niet Samsungs probleem...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 14:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Niet te snel een topic openen. Dit is je eerste contact met een random medewerker die waarschijnlijk de helft niet eens snapt. Even netjes bellen en duidelijk aangeven wanneer jij dit hebt aangeschaft + hebt ontvangen en grote kans dat ze dan erop terug komen met de cashback.
Xander schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:53:
Adverteerde de webwinkel zelf ook met deze cashback? Dan lijkt het me dat je zeker een punt hebt om hen er op aan te spreken!

Anders heb je volgens mij geen poot om op te staan. De voorwaarden zijn vrij duidelijk: aankopen tot en met 15 september 2013, inzenden tot 30 september. Dat jij niet op tijd aan de TV kon komen is niet Samsungs probleem...
Lezen.. Hij heeft op tijd de TV gekocht, maar veel te laat dit ontvangen.
Ik heb op 11-9-2013 een Samsung 40F7000 gekocht

[ Voor 52% gewijzigd door Douweegbertje op 08-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:52:
Op de facturering staat lijkt mij de besteldatum? Dat zou dan ook de datum van aanschaf moeten zijn. Je moet meestal met dit soort acties wel voor een bepaalde tijd alles ingevuld / ingeleverd hebben, anders krijg je inderdaad het geld niet..
Ik heb inderdaad een bestelbevestiging gekregen op de datum dat ik met iDeal geld heb overgemaakt.
Xander schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:53:

De winkel adverteerde daar inderdaad mee. Omdat de levering lang duurde heb ik ook twee keer gebeld met PlatteTV discouter, de medewerker gaf bij het laatste contact aan dat Samsung waarschijnlijk de actie zou verlengen door de leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
douweegbertje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:53:
Niet te snel een topic openen. Dit is je eerste contact met een random medewerker die waarschijnlijk de helft niet eens snapt. Even netjes bellen en duidelijk aangeven wanneer jij dit hebt aangeschaft + hebt ontvangen en grote kans dat ze dan erop terug komen met de cashback.
Met wie raad je aan als eerst contact op te nemen? Met de webshop of met Samsung direct?

Heb trouwens een topic geopend om me eerst in te lezen voordat ik telefonisch/per mail nogmaals contact opneem.

[ Voor 12% gewijzigd door Lizardz op 08-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 22:58
Lizardz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:57:
[...]

Ik heb inderdaad een bestelbevestiging gekregen op de datum dat ik met iDeal geld heb overgemaakt.
[...]

De winkel adverteerde daar inderdaad mee. Omdat de levering lang duurde heb ik ook twee keer gebeld met PlatteTV discouter, de medewerker gaf bij het laatste contact aan dat Samsung waarschijnlijk de actie zou verlengen door de leveringsproblemen.
Ik verwacht dat hier wel een goed einde aan komt.
Je hebt de juiste gegevens (betaalgegevens / afschrift / bevestiging van betaling),
het enige probleem is dat je te laat was met het aanvragen van de cashback.

Ik denk dat je er een (paar) telefoontje(s) aan moet wagen en even blijven doorzeuren bij Samsung, je krijgt vanzelf de juiste persoon aan de lijn die je perfect kan helpen.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 14:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Lizardz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Met wie kan ik het beste contact opnemen? Met de webshop of met Samsung direct?
De gene die de cashback actie gaf. Ik neem dan aan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:00:
[...]

Ik verwacht dat hier wel een goed einde aan komt.
Je hebt de juiste gegevens (betaalgegevens / afschrift / bevestiging van betaling),
het enige probleem is dat je te laat was met het aanvragen van de cashback.

Ik denk dat je er een (paar) telefoontje(s) aan moet wagen en even blijven doorzeuren bij Samsung, je krijgt vanzelf de juiste persoon aan de lijn die je perfect kan helpen.
Ok, ik zal morgen eens bellen met de Samsung klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
douweegbertje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:53:
Lezen.. Hij heeft op tijd de TV gekocht, maar veel te laat dit ontvangen.
Ja, ik heb het gelezen... en ik weet dus dat de TS de TV op tijd gekocht heeft. Neemt niet weg dat hij gewoon niet aan één van de voorwaarden heeft voldaan (/ had kunnen voldoen):
inzenden van de documenten diende voor 30 september te geschieden
Wellicht is dat mailtje van de helpdeskmedewerker niet geheel handig geschreven en ik zou ook betwisten dat ze de datum van ontvangst als aankoopdatum zien, maar dan nog zou hij buiten de boot vallen...

Ik denk ook niet dat ze zo soepel zijn met de inzendtermijn. Volgens mij hopen fabrikanten dat 50% van de kopers vergeet om het papierwerk op tijd in orde te maken. :P
Lizardz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:57:
Ik zou (in tegenstelling tot het bericht hierboven) juist bij de webshop gaan zeuren. Zij adverteerden met de actie waardoor jij tot bestellen bent overgegaan, zij hebben tot 2x toe de indruk gewekt dat het wel goed zou komen en zij zijn de enige partij met wie jij een overeenkomst bent aangegaan... Onder valse volwaarden zo blijkt nu. Reden genoeg tot klagen.

Maar aan 2 fronten zeuren kan natuurlijk sowieso geen kwaad. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Aankoopdatum = de dag waarop je de koopovereenkomst gesloten hebt. Enige andere definitie (zoals leveringsdatum, wat door Samsung gesteld wordt) zou minstens in de algemene voorwaarden vastgelegd moeten zijn. Dat neemt niet weg dat de actieperiode gewoon over is en het binnen een bepaalde tijd reageren een van de voorwaarden was.

Gezien de TS de TV kocht op basis de uitlating van de verkoper dat hij 100 euro van Samsung terug zou krijgen, is het aan de verkopende partij om hem te compenseren. Werkt de verkoper niet mee, kan de TS de overeenkomst ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
evEndzhar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:27:
Aankoopdatum = de dag waarop je de koopovereenkomst gesloten hebt.
heel stellig van je... denk je er in geval van garantie net zo over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Ja, want de wettelijke garantie (beter gezegd, de periode waarin je recht op conformiteit hebt) geldt vanaf het moment van aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Samsung zegt toch helemaal niet dat de aankoop te laat gedaan was? Ze zeggen dat je moest inzenden voor 30 september, los van wanneer de aankoop was. Lijkt me weinig tegenin te brengen.

Bij de webshop kun je natuurlijk wel zeuren. Die gaf aan dat het goed zou komen met deze actie.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stryfe
  • Laatst online: 26-04 17:40
Ik vind het wel een beetje flauw. Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met een 200 euro korting actie die 4 dagen begon nadat ik de TV had gekocht. (Samsung 55D7000).

Ik heb een net mailtje gestuurd naar het actie team dat ik het jammer vond dat ik net tussen twee Samsung acties in viel en daarbij gevraagd om coulance van de actie voorwaade. De reactie staat onderaan :*)

Ik heb het ingediend via het onderstaande email adres met foto serie nummer tv en scan van de rekening.

Succes! :)

RE: Coulance actie voorwaarden gevraagd‏

Helpdesk | acties.nu (helpdesk@acties.nu)
7-10-2011

Geachte heer/mevrouw,

Indien u aankoop heeft gedaan op 27 augustus willen wij u verzoeken het formulier toe te sturen met een kopie van deze e-mail.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk | Acties.nu
Email: helpdesk@acties.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:18:
Samsung zegt toch helemaal niet dat de aankoop te laat gedaan was?
U geeft aan dat uw televisie geleverd is op 1 oktober 2013, dit wordt gezien als aankoopdatum.
Het verzoek om de cashback wordt dus op twee gronden afgewezen: de TS had de TV pas gekocht nadat de actie over was en hij is laat te met het indienen van het formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stryfe
  • Laatst online: 26-04 17:40
Er is een aankoop bon met de juiste datum aanwezig is (en een Ideal betaling ). Ze vroegen bij mij pas 1,5 maand later om een foto van het serienummer i.p.v. de streepjes code, omdat ik de doos niet meer had.

Je koopt de TV juist op dat moment vanwege de actie. Anders zou de dealer met een oplossing moeten komen (als die als geregistreerde dealer te boek staat). Het succes van de actie is geen reden om deelname te ontzeggen of het lastig te maken om de bewijs stukken aan te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
evEndzhar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:27:
[...]

[...]

Het verzoek om de cashback wordt dus op twee gronden afgewezen: de TS had de TV pas gekocht nadat de actie over was en hij is laat te met het indienen van het formulier.
Dit is helemaal niet juist? Heb de TV op 11-9 gekocht, de actie van €100 euro cashback duurde tot 15-9. Daarna was er zelfs nog een actie met €200 euro cashback op hetzelfde model. Ik ben alleen te laat met het inzenden van het formulier. Echter kon ik nooit op tijd zijn omdat Samsung leveringsproblemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Ik herhaal alleen de redenen die door Samsung opgegeven worden... Het is jouw topic, dus lees zelf ook even mee.

[ Voor 26% gewijzigd door evEndzhar op 08-10-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het best even contact kan zoeken met webcare, bijvoorbeeld via Twitter.

Natuurlijk is het in basis je eigen leverancier die je aan moet spreken op de late levering en de gevolgen. Echter kan die evengoed die gevolgen weer bij Samsung neerleggen als de leveringsproblemen daar hun oorsprong hebben.

Niemand, maar dan ook echt niemand heeft er baat bij hier dan moeilijk over te gaan doen. De klant houdt een zuur gevoel over aan zowel Samsung als leverancier, leverancier bedenkt zich wel 2x nog eens met een Samsung actie mee te doen, en Samsung raakt vertrouwen bij klanten en leveranciers kwijt.

Er is geen marketeer met minimaal 2 hersencellen die zich er niet van bewust is dat een dergelijke opstelling niet handig is, en ik durf zelfs te stellen dat er waarschijnlijk ook gewoon intern coulancerichtlijnen bedacht zijn. Of die dan ook bij de laatste lijn uitvoerende mensen terechtkomt en dat daar goed opgepakt wordt is een ander verhaal.

Dus los van eventuele rechten waar dan ook: zoals hierboven al iemand zegt, probeer even een andere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

evEndzhar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:27:
[...]

[...]

Los van dat Samsung een eigen definitie van aankoopdatum kan geven (die dan natuurlijk wel bij de actie vermeld moet zijn), wat als je dat met succes 'aanvecht'? Dan heb je nog steeds voorwaarde 2...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Heb inmiddels met PlatteTVdiscounter gebeld. Zij geven aan dat er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem en bundelen deze zodat ze het naar Samsung kunnen verzenden. De promotie actie wordt blijkbaar gedaan door een andere partij dan Samsung en deze partij houdt zich heel strikt aan de einddatum. De medewerker was heel vriendelijk en gaf ook aan dat dit bij Samsung ligt en dat de consument hier niet de dupe van kan worden. Het kan dus nog even duren maar als het goed is komt er wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

paQ

en zo niet? dan heb je 100 euro 'teveel' betaalt voor je tv en kun je hem niet meer retourneren?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
En zo niet, dan was het alsnog een hele mooie dagaanbieding ;) Op dit moment krijg je die tv echt niet voor onder de 1000,-.. (Heb hem zelf overigens ook, maar dan opgehaald bij Plasma Discounter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
paQ schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:32:
en zo niet? dan heb je 100 euro 'teveel' betaalt voor je tv en kun je hem niet meer retourneren?
Zo niet was €799 nogsteeds een mooie prijs voor de TV. Echter heeft de medewerker me "verzekerd" dat de klant dat geld wel zou terug krijgen. Het was overigens de partij die de promoties behandeld die moeilijk deed volgens PlatteTVdiscounter, niet Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 20:48

Leejow(saait)

Blater

Dit is typisch een kwestie van de aanhouder wint. Zoals Floppus zegt, en ik uit eigen ervaring weet, kan het inderdaad nog nut hebben om Samsung via twitter te benaderen. Hierop wordt veelal snel en klantgericht een oplossing geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zodra je het publiekelijk maakt (twitter / FB) willen ze inderdaad nog wel eens wat kunnen doen.

Niet geschoten...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Lizardz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Zo niet was €799 nogsteeds een mooie prijs voor de TV. Echter heeft de medewerker me "verzekerd" dat de klant dat geld wel zou terug krijgen. Het was overigens de partij die de promoties behandeld die moeilijk deed volgens PlatteTVdiscounter, niet Samsung.
Maar jij had Samsung toch gemaild, en die deden zelf moeilijk? En als die promotie niet via PlatteTVdiscounter gaat, kunnen ze je moeilijk zulke dingen gaan verzekeren lijkt me.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 17:04
hahaha dit was de verwachte reactie van samsung, nadat leveranciers toen ibood een actie met de samsung 40f7000 deed, toen is direct al door samsung aangegeven dat cashbacks niet zouden gelden op dit prijspunt. Vandaar de late uitlevering van samsung om te zorgen dat je niet meer op tijd kon inleveren.

Lekker kinderachtig van iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 13:22
Faal van Samsung, maar ook de winkelier had hier al op moeten inspelen vind ik. Ben benieuwd of ze bij Samsung of bij de winkel je tegemoet willen komen. 100 euro is niet niks en mag ook niet zo worden weggewuifd!
Pagina: 1