Fan aan de zijkant bij het vooronder....

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Ik heb een heel mooi kastje, al zeg ik het zelf, met een transparant voorkantje. En ik vind dat voorkantje zo mooi dat ik er niet in wil zagen, dus geen blowhole aan de voorkant. Maar ik wil wel een goede airflow hebben. Kan ik nou ook gewoon een fan aan de zijkant, in een zijpaneel plaatsen, bij het vooronder? Die fan blaast dan haaks de kast in, zal dat dan de airflow nadelig be-invloeden? Of is het beter dan een airduct aan die fan te maken, gewoon een gebogen buis die gedraaid is in de lengte van de kast. Hmm, dit word wel wat ingewikkeld om uit te leggen.. Naja, in plaats van een blowhole aan de voorkant, een blowhole aan de zijkant, met een airduct die dan 90 graden gedraaid is, zodat de fan weer dezelfde kant opblaast als wanneer ik een blowhole aan de voorkant zou plaatsen.

Dus of een fan met een airduct, of 1 zonder.

Verwijderd

Zelf buis eraan maken? Kun je hem ook nog zo lang maken dat ie de coole lucht op de processor blaast

Verwijderd

zou wel kunnen met fanduct, maar geen haakse hoeken. dan blaast hij zichzelf tegen en heb je kans op een stukke fan en geen fatsoenlijke airflow.
(check signature voor MOOIE fanguard >:) >:) )

• AttiX
Op woensdag 06 juni 2001 14:16 schreef killerbolt het volgende:
Zelf buis eraan maken? Kun je hem ook nog zo lang maken dat ie de coole lucht op de processor blaast
Ja, dat bedoelde ik, zelf zo'n buis er aan maken, maar ik denk dat ik uhm dan niet doortrek tot aan de processor. Want dan is mijn kast zo vol. Het komt ook niet uit, trouwens. Ik krijg die buis dan heel moeilijk tussen mijn kaartjes en HDD rek.

Of zal ik die fan die ik over heb en aan de voorkant wil plaatsen gewoon ergens op de achterkant plaatsen, of aan de bovenkant. Dan heb ik helemaal geen intake meer..

• AttiX
Op woensdag 06 juni 2001 14:17 schreef daNpy het volgende:
zou wel kunnen met fanduct, maar geen haakse hoeken. dan blaast hij zichzelf tegen en heb je kans op een stukke fan en geen fatsoenlijke airflow.
(check signature voor MOOIE fanguard >:) >:) )
Waah, dat is echt wel een mooie Fanguard!! :9~

Maar je zegt geen haakse hoeken, uhm, 2 hoeken van 45 graden achter elkaar aan, van de regenpijpen, dan krijg je een beetje een flauwere bocht, kan dat wel?

Maar kan het ook zonder airduct? Dus dat die fan dwars blaast? In de breedte van de kast i.p.v. in de lengte?

Verwijderd

Kan wel, zon buis,. Zolang je maar geen scherpe bochten maakt, zoals al gezegd werd bederf je dan de airflow van je fan.

Rubber werkt het makkelijkst volgens mij, anders zon aluminium buis die ook in autos worden gebruikt voor de luchtinlaat. die kun je uittrekken en buigen. Die dinge blijven dan ook zitten als je je gebogen hebt.

Verwijderd

het kan niet zonder fanduct (mijn mening). Wel met een flauwe bocht volgens mij. 2x45 graden wordt dat niet et breed voor je kast? als hij toch doorzichtig is aan de voorkant, kun je er toch wel half ronde sleuven uit halen?s ook netjes en zie je niet zo goed...

• AttiX
En alleen outtake fans werkt niet? }) Ik heb nu een 120 MM Sunon aan de boven kant zitten, en aan de achterkant zitten 2 80 mm sunons, 1 in de voeding en 1 aan de achterkant op Processor hoogte..

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

Afbeeldingslocatie: http://www.blankenberge2001.f2s.com/image27.jpg

zoiets dus, maar dat ziet er weer niet zo mooi uit bij een doorschijnende voorkant...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• AttiX
Op woensdag 06 juni 2001 19:03 schreef schizofreen het volgende:
[afbeelding]

zoiets dus, maar dat ziet er weer niet zo mooi uit bij een doorschijnende voorkant...
Ja, inderdaad, precies zo. Maar het frontje van mijn kast is ok niet helemaal transparant. Je kan namelijk niet naar binnen kijken. Achter dat transparante gedeelte is het dicht..
Pagina: 1