Ik heb eigenlijk altijd mijn opdrachten voor goede bekenden binnen mijn circuitje gedaan en alles ging eigenlijk altijd heel informeel en vrij vlekkeloos. Maar ik wil nu full time voor mezelf beginnen en ik moet daarom ook actief de boer op om nieuwe klanten te werven. En wat mij al diverse malen op het hart gedrukt is is dat ik met algemene voorwaarden moet gaan werken. Ik ken ook wel een paar mensen die door onduidelijke contracten of voorwaarden veel meer werk moesten verrichten aan een opdracht of gewoon simpelweg niet of minder betaald kregen.
Waar ik naar op zoek ben is een beetje een idee hoe je zoiets op zet, waar je rekening mee moet houden en hoe je die dingen vervolgens invult. En hoe toets je ze vervolgens als je ze uitgewerkt hebt? Dingen waar ik zelf mee bezig ben zijn:
- Wanneer is de software van mij en wanneer is hij van mijn opdrachtgever?
- Wanneer is het project afgelopen?
- Wanneer wordt er betaald?
- Wat als er niet betaald wordt?
- Werk ik met verschillende versies, bijvoorbeeld uurtje factuurtje inhuur op locatie vs een projectopdracht?
Er is best het een en ander te vinden maar specifiek over software niet zo veel.
Waar ik naar op zoek ben is een beetje een idee hoe je zoiets op zet, waar je rekening mee moet houden en hoe je die dingen vervolgens invult. En hoe toets je ze vervolgens als je ze uitgewerkt hebt? Dingen waar ik zelf mee bezig ben zijn:
- Wanneer is de software van mij en wanneer is hij van mijn opdrachtgever?
- Wanneer is het project afgelopen?
- Wanneer wordt er betaald?
- Wat als er niet betaald wordt?
- Werk ik met verschillende versies, bijvoorbeeld uurtje factuurtje inhuur op locatie vs een projectopdracht?
Er is best het een en ander te vinden maar specifiek over software niet zo veel.
iOS developer