Toon posts:

Asus HD 7850 vervangen - jullie hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

vorig jaar heb ik de tweakers best buy mei editie 2012 door sicomputers.nl laten assembleren (slechts 1x de 7850, geen crossfire). Sinds ongeveer twee weken ondervind ik problemen. Eerst crashte mijn computer en kreeg ik een zwart scherm met een buzz geluid uit mijn aangesloten oortjes. 3 dagen terug crashte mijn computer opnieuw tijdens het spelen van League of Legends, na ongeveer 15 minuten, in een grijs/bruinig scherm met verticale strepen zoals op deze foto: https://www.google.nl/sea...eath-fix%252F%3B351%3B265

Dezelfde avond (of de avond erop, vergeten) crashte mijn computer weer tijdens het spelen van League of Legends. Deze keer gebeurde het meteen nadat de loading screen eindigde en was het scherm lichtblauw met de verticale strepen. Ik overclock niet en heb recentelijk alles upgedate voorzover ik weet. Ook geprobeerd alle drivers van AMD te uninstallen om ze vervolgens weer te installeren, maar tevergeefs.

Nu denk ik dat dit dus gewoon aan de videokaart ligt. Als jullie hier intake op hebben hoor ik dat graag, maar nodig Googlen heeft mij op veel soortgelijke topics doen stuiten met HD 7850 problemen. De garantieprocedure duurt ongeveer 3-4 weken en ik heb daar echt de tijd niet voor, ik heb nu een nieuwe kaart nodig. Heb deze voor ongeveer 220 gekocht een jaar terug maar misschien is hij een beetje overkill? Ik gebruik schijn schaduwen ingame maar heb wel medium-high settings en ik livestream ook mijn gameplay via twitch.tv/open broadcaster software. Anyway, hebben jullie tips voor een nieuwe GPU? 220 euro vorig jaar is ongeveer 150 nu zie ik, maar misschien voldoet een 100 euro kaart ook? Is nvidia misschien beter dan AMD, en zoja hoe zie ik welke kaarten met nvidia software is uitgerust? Hartelijk dank voor jullie inbreng.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit ding bijvoorbeeld een beetje prima? Kan dat gewoon in mijn systeem?

pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Wat voor cpu heb je? met integrated gpu (HD3000) haal je meestal al rond de 40fps (kan je misschien die 3-4 weken uitzingen al zal dat niet ideaal zijn zeker als je wilt broadcasten) en afhankelijk van resolutie/settings

De videokaart die je geselecteerd hebt is méér dan genoeg voor LoL.

Verwijderd

Topicstarter
racemichel schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:31:
Wat voor cpu heb je? met integrated gpu (HD3000) haal je meestal al rond de 40fps (kan je misschien die 3-4 weken uitzingen al zal dat niet ideaal zijn zeker als je wilt broadcasten) en afhankelijk van resolutie/settings

De videokaart die je geselecteerd hebt is méér dan genoeg voor LoL.
Mijn CPU is i5 Intel 2500k Boxed. Zou toch wel fijn zijn om op steady 60 te kunnen spelen. Is dat mogelijk denk je? En misschien is gewoon een hele nieuwe kaart wel beter ipv dit model als ik al dat gezeik zie op internet. Dan koop ik dus nu een nieuw kaart om permanent te gebruiken, en de RMA verkregen 7850 dan doorverkopen op marktplaats ofzo? Maar jullie tips zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 20:51 ]

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 13:26
Zal als ik jou was lekker dezelfde 7850 kopen voor nu. Zodra die andere terug is, lekker in crossfire draaien!

Let dan wel op of je voeding (genoeg Watt) en je moederbord dit ondersteunen!

Verwijderd

Topicstarter
co2301 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:59:
Zal als ik jou was lekker dezelfde 7850 kopen voor nu. Zodra die andere terug is, lekker in crossfire draaien!

Let dan wel op of je voeding (genoeg Watt) en je moederbord dit ondersteunen!
Maar denk je niet dat het gewoon het type 7850 zelf is wat voor problemen zorgt? Op een forum las ik van een gozer die 2x een defecte 7850 had, terwijl velen nog nooit problemen hebben gehad met hun GPU?

• co2301
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:01:
[...]

Maar denk je niet dat het gewoon het type 7850 zelf is wat voor problemen zorgt? Op een forum las ik van een gozer die 2x een defecte 7850 had, terwijl velen nog nooit problemen hebben gehad met hun GPU?
Tja, das gewoon ongeluk. Ik heb zelf nog nooit iemand horen klagen over z'n 7850.

Je moet niet vergeten dat alleen verhalen over RMA's en defecte kaarten op het internet terecht komen. Als iets werkt zullen weinig dit melden op het internet hehe.

Verwijderd

Topicstarter
co2301 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:03:
[...]

Tja, das gewoon ongeluk. Ik heb zelf nog nooit iemand horen klagen over z'n 7850.

Je moet niet vergeten dat alleen verhalen over RMA's en defecte kaarten op het internet terecht komen. Als iets werkt zullen weinig dit melden op het internet hehe.
Maakt het daarbij uit of ik een nieuwe ook van Asus neem of niet?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 23:37 ]

• co2301
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:11:
[...]

Maakt het daarbij uit of ik een nieuwe ook van Asus neem of niet?
Dat hoeft niet perse. Als het maar dezelfde serie is (7850 dus). Mocht je er 1 nemen met een lagere snelheid dan zal de ander gedownclocked worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat ik een nvidia kaart wil proberen. Is dat ding wat ik linkte een beetje goed vergeleken met de 7850? Past het gewoon in mijn systeem?

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Wat ik mis in je verhaal is of je gekeken hebt of de ventilator nog werkt en misschien zitten de koelribben helemaal dicht met stof ?

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:29:
Wat ik mis in je verhaal is of je gekeken hebt of de ventilator nog werkt en misschien zitten de koelribben helemaal dicht met stof ?
Zal wel even kijken als ik thuis ben. De temperaturen zijn laag dus ik neem aan dat het gewoon goed werkt, maar zal even kijken. Wat zijn die koelribben waar je het over hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 13:36 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Als de temperaturen van je GPU goed zijn dan zal het niet aan de koeling liggen.
De koelribben is eigenlijk het koelblok op je kaart. Die bestaat uit koelribben.

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:41:
Als de temperaturen van je GPU goed zijn dan zal het niet aan de koeling liggen.
De koelribben is eigenlijk het koelblok op je kaart. Die bestaat uit koelribben.
Oke. Dan wordt het die nvidia kaart. Dank jullie wel.

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik probeer de video kaart te vervangen maar de oude zit nog vast aan een psi-e kabeltje. http://imgur.com/YbUgJQe

Ik weet niet hoe ik hem eruit moet krijgen. Ik heb geprobeerd met een schilmesje druk te zetten op dat 'steeltje' wat aan het uiteinde van de kabel vastzit (omdat er een soort rooster zit kom ik hier niet makkelijk met hand bij) maar zonder succes. Hoe moet dit?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Zet je mesje er onder de linkerkant van het lipje en druk die omhoog, dat is makkelijker dan aan de rechterkant naar beneden drukken..

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt, als het geheugen kapot is dan kan er hetzelfde gebeuren.
Dus ga eerst eens memtest x86+ draaien, krijg je errors dan weet je genoeg. Als je weet dat je geheugen geen problemen geeft draai dan eens prime95 en stress alle cores van je cpu, krijg je errors dan is het je cpu.

Ga op deze manier systematisch elk onderdeel langs van je pc. Je kan dus ook testen of je integrated graphics wel werkt als je weet dat je geheugen/cpu geen problemen geven.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je bent ook niet zo slim geweest eh, Asus levert zelf een korte kabel mee omdat je er juist zo moeilijk bij komt...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:
Je bent ook niet zo slim geweest eh, Asus levert zelf een korte kabel mee omdat je er juist zo moeilijk bij komt...
De webshop heeft het voor mij geassembleerd.
mhoogendam schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29:
Zet je mesje er onder de linkerkant van het lipje en druk die omhoog, dat is makkelijker dan aan de rechterkant naar beneden drukken..
Opgelost, dank.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 13:53 ]

Pagina: 1