• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46
Beste mensen,

Het gaat om dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 188,45€ 188,45
1Asus B85M-E€ 63,90€ 63,90
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 229,-€ 229,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,54€ 48,54
1LG IPS237L Zwart€ 159,-€ 159,-
1Logitech MK520 Wireless Combo€ 32,05€ 32,05
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,90€ 64,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 17,75€ 17,75
1XFX Pro 550W€ 52,50€ 52,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,99€ 86,99

Via Azerty besteld en ook door hun in elkaar laten zetten.

Probleem is dat ik geen output krijg op mijn scherm (scherm en kabel getest via laptop, daar ligt het probleem niet).

De fans draaien, groene lampje op mobo brandt. Heb BIOS instellingen gereset dmv jumpertje 5-10 sec te verplaatsen. Kabels lijken er allemaal goed in te zitten. Heb gewisseld wat betreft RAM.. Ik weet het niet. Iemand hier een idee? Ben verder niet zo into hardware, dus al lang blij dat ik er toch niet aan begonnen ben om alles uberhaupt zelf te bouwen..

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Waar heb je de videokabel (VGA/DVI) op aangesloten? VGA of Moederbord? Wissel die eens om...

• Black-Death
xAn52 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:51:
Waar heb je de videokabel (VGA/DVI) op aangesloten? VGA of Moederbord? Wissel die eens om...
Bedoel je daarmee een kabel die 'uit' de graka komt?

VGA of HDMI kabel maakt geen verschil btw

Edit: de monitor geeft wel no-signaal aan als ie aan staat zonder dat de hdmi kabel in de pc zit. Zodra deze erin zit en de pc aan staat, gaat dat beeld weg en is het gewoon zwart

[ Voor 31% gewijzigd door Black-Death op 08-10-2013 18:09 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je de monitor aansluit op de graka, werkt het niet..
En wat als je kabel aansluit op het moederbord?

Verwijderd

Stroomkabels voor de grafische kaart aangesloten?

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb zelf een soortgelijk probleem gehad en dat bleek een defecte voeding te zijn. Ja de lampjes branden en de fans draaien, maar het gebrek aan output kan toch komen doordat de voeding defect is.

Probeer eerst even de kabel naar je monitor op de onboard graka aan te sluiten. Mocht je dan nog geen output hebben dan adviseer ik om even een voeding uit een andere pc te halen, en die erop aan te sluiten. Dan even enkel het mobo en de graka aansluiten en kijken wat voor resultaat dat geeft ;)

• Reepje
  • Niet online
Een nieuwe pc, die inelkaar gezet is door Azerty, dat is echt een kleine kans dat die kapot is. Dat testen ze echt wel.
Veel waarschijnlijker is dat er tijdens transport wat lostrilt. Een grafische kaart wil nog wel eens lostrillen: even goed aanduwen dus.
Ook alle kabeltjes aandrukken.

Maar de ts laat niets meer horen. Hij zal het wel doen ondertussen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:25
Ik had ook zoiets, wellicht dat het je helpt ookal is het misschien voor de hand liggend. Ik had dezelfde symptomen via displaypoort en als mijn monitor gewoon aan of standby stond kreeg hij geen beeld. Wat hielp was de echte stroomschakelaar achterop de monitor aan/uit/aan zetten terwijl het systeem aanstaat natuurlijk (even uit het stopcontact zal het zelfde effect hebben als de monitor geen echte schakelaar heeft). Hierdoor snapte mijn systeem blijkbaar dat er een monitor via displaypoort aangesloten was.

[ Voor 4% gewijzigd door analogworm op 08-10-2013 20:13 ]

• Black-Death
Nee ik was sporten ;) ga er vanavond weer mee aan de slag en dan horen jullie het. Thnx

• Black-Death
analogworm schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:12:
Ik had ook zoiets, wellicht dat het je helpt ookal is het misschien voor de hand liggend. Ik had dezelfde symptomen via displaypoort en als mijn monitor gewoon aan of standby stond kreeg hij geen beeld. Wat hielp was de echte stroomschakelaar achterop de monitor aan/uit/aan zetten terwijl het systeem aanstaat natuurlijk (even uit het stopcontact zal het zelfde effect hebben als de monitor geen echte schakelaar heeft). Hierdoor snapte mijn systeem blijkbaar dat er een monitor via displaypoort aangesloten was.
Dit helpt helaas niet. Maakt het hierbij uit dat ik de HDMI port gebruik en niet de displayport?

Ga nu eens nogmaals alle kabeltjes doorlopen.

En hoe kan ik mijn scherm aansluiten op de onboard graka? Want ik heb maar 1 HDMI uitgang op de pc zitten (en 1tje die is afgedekt met een plastic dopje, maar die werkte ook niet).
Reepje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:29:
Als je de monitor aansluit op de graka, werkt het niet..
En wat als je kabel aansluit op het moederbord?
Op welke kabel doel je precies?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:19:
Stroomkabels voor de grafische kaart aangesloten?
Jup
riky404 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:46:
Heb zelf een soortgelijk probleem gehad en dat bleek een defecte voeding te zijn. Ja de lampjes branden en de fans draaien, maar het gebrek aan output kan toch komen doordat de voeding defect is.

Probeer eerst even de kabel naar je monitor op de onboard graka aan te sluiten. Mocht je dan nog geen output hebben dan adviseer ik om even een voeding uit een andere pc te halen, en die erop aan te sluiten. Dan even enkel het mobo en de graka aansluiten en kijken wat voor resultaat dat geeft ;)
Bedoel je dezelfde kabel als Reepje?

[ Voor 35% gewijzigd door Black-Death op 08-10-2013 21:14 ]

• Reepje
  • Niet online
Je moet gewoon eens rustig kijken:
Je moederbord heeft 2 aansluitingen voor je monitor: de bovenste vga, direkt daaronder de de hdmi.
Je grafische kaart heeft deze aansluitingen ook. In totaal steken er dus 4 aansluitingen achteruit je kast.

De vraag is nu, wat heb je waarop aangesloten?

• Black-Death
Reepje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:24:
Je moet gewoon eens rustig kijken:
Je moederbord heeft 2 aansluitingen voor je monitor: de bovenste vga, direkt daaronder de de hdmi.
Je grafische kaart heeft deze aansluitingen ook. In totaal steken er dus 4 aansluitingen achteruit je kast.

De vraag is nu, wat heb je waarop aangesloten?
Ik steek de HDMI kabel van de monitor op de HDMI-aansluiting van het moederbord, niet van de grafische kaart. Is dat wat je bedoelt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:11:
[...]

Ik steek de HDMI kabel van de monitor op de HDMI-aansluiting van het moederbord, niet van de grafische kaart. Is dat wat je bedoelt?
Wanneer er een losse kaart in een PC zit moet je altijd daar de kabel op plaatsen. Zodra er een losse kaart is geeft de onboard vrijwel altijd geen beeld meer.

• Black-Death
PilatuS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:14:
[...]

Wanneer er een losse kaart in een PC zit moet je altijd daar de kabel op plaatsen. Zodra er een losse kaart is geeft de onboard vrijwel altijd geen beeld meer.
Waarom heeft Azerty daar dan de plastic dopjes op laten zitten? Had dat trouwens vanmiddag al geprobeerd maar hielp niet..

• PilatuS
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:16:
[...]

Waarom heeft Azerty daar dan de plastic dopjes op laten zitten? Had dat trouwens vanmiddag al geprobeerd maar hielp niet..
Die plastic dingen zitten er standaard in als de videokaart uit de doos komt om de aansluitingen te beschermen. Zeer waarschijnlijk hebben ze niet alle aansluitingen afgedekt gelaten en hebben ze de DVI poort gebruikt en zit daar geen kapje op.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:17

Quad

Doof

Probeer onboard even uit, wel eerst je videokaart eruit halen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Black-Death
Quad schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:17:
Probeer onboard even uit, wel eerst je videokaart eruit halen.
Ook alle kabeltjes loskoppelen dus?
PilatuS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

Die plastic dingen zitten er standaard in als de videokaart uit de doos komt om de aansluitingen te beschermen. Zeer waarschijnlijk hebben ze niet alle aansluitingen afgedekt gelaten en hebben ze de DVI poort gebruikt en zit daar geen kapje op.
Nee, daar zat ook een kapje op.

• PilatuS
  • Niet online
Dan hebben ze de kapjes er weer op gedaan ter bescherming.

Post anders eens een foto van de binnenkant, kunnen we zien of er iets niet goed zit.

• Black-Death
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tomschiphof/binnenkant.JPG

Hoop dat het duidelijk genoeg is, anders kan ik andere maken.

• PilatuS
  • Niet online
Alles zit in ieder geval goed aangesloten. Even alles aandrukken kan sowieso geen kwaad.

• Black-Death
PilatuS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:58:
Alles zit in ieder geval goed aangesloten. Even alles aandrukken kan sowieso geen kwaad.
Done

Wat kan het nou veroorzaken dat ie bij Azerty werkt en nu niet?

• PilatuS
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:02:
[...]

Wat kan het nou veroorzaken dat ie bij Azerty werkt en nu niet?
PostNL :P

Er kan iets los zitten. Er kan ergens een schroefje achter zitten wat kortsluiting veroorzaakt. Of jij doet toch ergens iets verkeerd.

• Reepje
  • Niet online
Als je verder wil komen zal je het toch even moeten aanpakken:

Haal de graka eruit.
Sluit de monitor kabel aan op het moederbord.

Nu moet het werken.

Pc weer uitzetten, graka er weer in, power kabels eraan, monitor aansluiten op de graka, pc aan, het zou dan moeten werken.

• Black-Death
Maar wat kan ik dat fout doen?

wat betreft het eruit halen van de graka: ik heb 2 schroefjes los gemaakt. Moet ik eerst de kaart loshalen door deze naar de voorkant vd te bewegen en dan naar me toe of andersom?

• Reepje
  • Niet online
Dat ligt eraan, meestal zit er nog een soort clipje aan het uiteinde van de kaart dat je in moet drukken, of naar rechts moet bewegen. Dan komt die makkelijk los.

• Black-Death
Hij is los.. Krijg nu alleen de kabeltjes vd voeding er niet uit..

Verwijderd

Zit een lipje aan de stekker, even indrukken.

• Black-Death
Gelukkig heb ik geen dikke handen :P

Anyway, dit maakt geen verschil, onboard geeft ook geen beeld..

Verwijderd

Doe in de huidige situatie nog eens een clear cmos, dus zonder grafische kaart.

• Black-Death
Helaas.. Tenminste er vanuit gaande dat ik het goed doe: gewoon dat gele dopje 10 seconden 1 pinnetje naar rechts zetten, en dan weer terug.. (terwijl de pc uit staat..)

[ Voor 9% gewijzigd door Black-Death op 08-10-2013 23:29 ]

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Gaan de fans draaien van je videokaart en processor?

• Reepje
  • Niet online
Even voor de zekerheid: de monitor (met dezelfde kabel) doet het wel op een andere computer?

Is dat zo, dan lijkt het erop dat de computer kapot is.

• Black-Death
ralph0603 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:33:
Gaan de fans draaien van je videokaart en processor?
Jup, alles draait goed
Reepje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:33:
Even voor de zekerheid: de monitor (met dezelfde kabel) doet het wel op een andere computer?

Is dat zo, dan lijkt het erop dat de computer kapot is.
Jup, aansluiten op laptop werkt direct.
Wat er kan er dan kapot zijn gegaan?

• Reepje
  • Niet online
Ik heb dit wel eens meegemaakt doordat ik de processor lomp heb geplaatst en enkele pinnetjes in de socket verbogen waren. Ook toen kreeg ik zowel onboard als op de graka geen beeld.
Ook een geheugen fout kan de oorzaak zijn.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de computer terugsturen.

Verwijderd

Reepje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:38:

Lijkt mij een goed plan.

• Black-Death
* Black-Death scheldt...

Hij staat al een week of anderhalf hier, dankzij Redcoon niets mee kunnen doen ivm scherm (zie mijn shopreview) en nu werkt het systeem niet..

• Black-Death
Service-verzoek ingediend bij Azerty, even hun reactie afwachten nu.

• PilatuS
  • Niet online
Reepje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:38:
Ik heb dit wel eens meegemaakt doordat ik de processor lomp heb geplaatst en enkele pinnetjes in de socket verbogen waren. Ook toen kreeg ik zowel onboard als op de graka geen beeld.
Ook een geheugen fout kan de oorzaak zijn.

Ze hebben de PC bij de winkel vast aangehad waardoor het pinnetjes verhaal niet opgaat. Dit kan tijdens transport nooit gebeuren.

Maar inderdaad, opsturen naar de winkel dat ding.

• Black-Death
Het kan inderdaad nooit een kwestie zijn van gebogen pinnetjes.

Enige dat me opviel herinner ik me nu, is dat ik bij het terugplaatsen van het RAM geheugen, de stick aan de onderkant ietsje minder ver moest indrukken, want anders klikte het klepje bovenaan niet vast. Waardoor het leek alsof ie bovenin iets verder in het slot zat dan onderin. Of moet ik echt doordrukken totdat ik een klik hoor? (Maar dan nog, Azerty zal het wel goed gemonteerd hebben..)

• Reepje
  • Niet online
Zoals ik eerder zei, je ram geheugen is een factor. Die dingen moeten goed in het slot zitten. Ik heb nergens gelezen dat je die dingen er ook uit hebt gehad, vandaar dat ik er verder niet op ingegaan ben.
Goed aanduwen dus.
Ook kan je nog proberen met 1 reepje op te starten, als dat niet werk kan je proberen met alleen het andere reepje op te starten.

• Black-Death
Reepje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:02:
Zoals ik eerder zei, je ram geheugen is een factor. Die dingen moeten goed in het slot zitten. Ik heb nergens gelezen dat je die dingen er ook uit hebt gehad, vandaar dat ik er verder niet op ingegaan ben.
Goed aanduwen dus.
Ook kan je nog proberen met 1 reepje op te starten, als dat niet werk kan je proberen met alleen het andere reepje op te starten.
Kun je vertellen op basis vd foto in welk slot het reepje dan moet?

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
De reepjes moeten beide in de gele slots. De slots lopen van links naar rechts als volgt: A1 A2 B1 B2. Jou geheugen moet - bij gebruik van 2 reepjes - in slot A2 en B2, de gele dus. Als je één reepje gebruikt moet je die in A1 of A2 stoppen.

Edit: A1 en B1 zou ook moeten werken, zolang je ze maar in dezelfde kleur slots plaatst.

[ Voor 16% gewijzigd door XxRenéxX op 09-10-2013 15:57 ]

• Black-Death
Ja hij doet het!!

Ik klikte het Ram er eens ietsje harder in en nu werkt alles (met beide reepjes, gewoon in dual mode).

Nu nog de grafische kaart terugzetten

Edit: en ook na het terugzetten van de graka krijg ik de bios te zien. Ik ben happy nu :) Blij dat ik nog eens met het RAM bezig ging en niet nu met een grote doos naar PostNL liep ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Black-Death op 09-10-2013 16:22 ]

Pagina: 1