Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstartprobleem zelfgebouwde pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin dit jaar heb ik zelf een pc gebouwd. Hij heeft al die tijd goed gewerkt, maar sinds gisteren start hij niet meer op. Bij het indrukken van de powerknop komt er geen enkele reactie. Ik zie wel het lampje boven de numlocktoets branden, maar verder gebeurt er niets...

Zelf dacht ik er vrij zeker van te zijn dat het aan de voeding ligt. Ik heb de voeding losgekoppeld en de voeding van een andere pc (ook een AOpen met 350W voeding) op mijn pc aangesloten. Meteen werkt de pc weer zonder problemen! Na het aansluiten van de oorspronkelijke voeding, doet de pc het heel even, maar na hooguit 1-2 minuten (meestal veel sneller) schakelt hij zichzelf uit en daarna gebeurt er niets meer... Met de voeding van de andere pc heeft de pc gewoon de hele dag gewerkt.

Ik ben met de voeding teruggeweest naar Azerty, maar zij zeggen dat de voeding bij hen gewoon werkt (dus ben niets opgeschoten, maar wel 17,50 aan testkosten kwijt).

Hebben jullie enig idee wat dan het probleem zou kunnen zijn?

De specificaties:
- kast: AOpen ES45F (met de voeding in kwestie: 350W)
- Moederbord: MSI H77MA-G43
- Processor: Intel Core i3-3220, s1155
- Geheugen: 2x Corsair XMS3 DDR3 8Gb
- SSD: Samsung 840 series Pro 128Gb
- HDD: Seagate Barracuda 2TB
- DVD-recorder: DVR DL 24X
- Geen aparte video- of geluidskaart

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Je hebt niet voor de gein jouw verdachte voeding even in die tweede pc getest? Lijkt me vrij simpel zelf te bepalen of de verdachte voeding ook daadwerkelijk schuldig is. En zodoende het oordeel van azerty te ontkrachten/bekrachtigen.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Vanmorgen de kast met voeding weer opgehaald en nu aangesloten op de 2e pc (nog niet eerder gedaan, omdat de kabeltjes net te kort waren. Nu maar gewoon de voeding losgemaakt.).
Gek genoeg lijkt hij het gewoon te doen, dus hierin moet ik Azerty gelijk geven.

Alleen begrijp ik dus niet goed waarom hij het op de andere pc niet meer doet... Zo veel zware onderdelen zitten er niet in (geen aparte videokaarten bijvoorbeeld).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 10:31 ]

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:27

Luukwa

o/

Controleer je geheugen is, haal er 1 in en test de hander, vise versa.
Probeer ook het gehuegen in een andere pc.

Soundcloud!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen leek mij zelf niet verdacht, maar ik kan het voor de zekerheid wel een keer controleren.
Ik heb dat ooit eens op een oude Medion-pc gehad. Toen kreeg ik programma's die zichzelf zomaar afsloten, maar de pc startte wel op.

Inmiddels heb ik een nieuwe voeding gekocht: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt.
Ik zag in het topic over voedingen dat veel mensen er positief over waren en mijn eerste indruk is ook erg goed. Ik heb hem begin deze middag ingebouwd en sindsdien loopt mijn pc weer stabiel.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11 12:38

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

lijkt me sterk dat het geheugen het niet doet, want dan gaat je pc piepen (letterlijk).
Daarbij zegt hij dat hij met andere voeding wel doet dus dat zou het niet verklaren.

Ships, spock was me net voor haha

Hoop dat hij het met je nieuwe voeding wel blijft doen, en anders zijn wij er altijd nog om je verder te helpen :)

[ Voor 30% gewijzigd door prupke15 op 09-10-2013 15:22 ]

Pagina: 1