Begin dit jaar heb ik zelf een pc gebouwd. Hij heeft al die tijd goed gewerkt, maar sinds gisteren start hij niet meer op. Bij het indrukken van de powerknop komt er geen enkele reactie. Ik zie wel het lampje boven de numlocktoets branden, maar verder gebeurt er niets...
Zelf dacht ik er vrij zeker van te zijn dat het aan de voeding ligt. Ik heb de voeding losgekoppeld en de voeding van een andere pc (ook een AOpen met 350W voeding) op mijn pc aangesloten. Meteen werkt de pc weer zonder problemen! Na het aansluiten van de oorspronkelijke voeding, doet de pc het heel even, maar na hooguit 1-2 minuten (meestal veel sneller) schakelt hij zichzelf uit en daarna gebeurt er niets meer... Met de voeding van de andere pc heeft de pc gewoon de hele dag gewerkt.
Ik ben met de voeding teruggeweest naar Azerty, maar zij zeggen dat de voeding bij hen gewoon werkt (dus ben niets opgeschoten, maar wel 17,50 aan testkosten kwijt).
Hebben jullie enig idee wat dan het probleem zou kunnen zijn?
De specificaties:
- kast: AOpen ES45F (met de voeding in kwestie: 350W)
- Moederbord: MSI H77MA-G43
- Processor: Intel Core i3-3220, s1155
- Geheugen: 2x Corsair XMS3 DDR3 8Gb
- SSD: Samsung 840 series Pro 128Gb
- HDD: Seagate Barracuda 2TB
- DVD-recorder: DVR DL 24X
- Geen aparte video- of geluidskaart
Zelf dacht ik er vrij zeker van te zijn dat het aan de voeding ligt. Ik heb de voeding losgekoppeld en de voeding van een andere pc (ook een AOpen met 350W voeding) op mijn pc aangesloten. Meteen werkt de pc weer zonder problemen! Na het aansluiten van de oorspronkelijke voeding, doet de pc het heel even, maar na hooguit 1-2 minuten (meestal veel sneller) schakelt hij zichzelf uit en daarna gebeurt er niets meer... Met de voeding van de andere pc heeft de pc gewoon de hele dag gewerkt.
Ik ben met de voeding teruggeweest naar Azerty, maar zij zeggen dat de voeding bij hen gewoon werkt (dus ben niets opgeschoten, maar wel 17,50 aan testkosten kwijt).
Hebben jullie enig idee wat dan het probleem zou kunnen zijn?
De specificaties:
- kast: AOpen ES45F (met de voeding in kwestie: 350W)
- Moederbord: MSI H77MA-G43
- Processor: Intel Core i3-3220, s1155
- Geheugen: 2x Corsair XMS3 DDR3 8Gb
- SSD: Samsung 840 series Pro 128Gb
- HDD: Seagate Barracuda 2TB
- DVD-recorder: DVR DL 24X
- Geen aparte video- of geluidskaart