probleem schijfbeheer: afwijkende schijf importeren

Pagina: 1
Acties:

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste mede-tweaker,

Ik heb een stapeltje harde schijven liggen die ik via een uit elkaar gehaalde externe sata- interface kan importeren. Een schijf die ik vaak op deze manier heb gebryuikt wil zich niet meer laten importeren:

"De bewerking is niet voltooid, controleer de systeemlog voor meer informatie betreffende deze fout"

waarna ik in het systeemlog de volgende melding zie:

"Interne fout: er bestaat reeds een schijfgroep met de opgegeven naam (C100007A)"

Ik heb deze handeling al zo vaak gedaan zonder bovenstaande foutmelding. Het is mij niet duidelijk hoe ik de schijfgroepsnaam kan verwijderen. Deze is in het register ook niet als zodanig terug te vinden.

Iemand die uitkomst kan bieden?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47
Het verwijderen van de juiste registry key heeft niet geholpen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Nee, de groepsnaam is niet als zodanig opgeslagen in het register.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Oplossing bleek te zijn er een andere schijf aan te hangen en deze te importeren, waarna je de PC reboot. Ik kon daarna de bedoelde schijf weer importeren. Blijft vreemd dat je nergens de schijfgroeps naam niet kan wissen en dat de naam niet letterlijk in het register staat.

Edit: De bedoelde schijf is zo gaar als een stukje stoofvlees van mijn oma. UDMA error count: Warning -> HD tune smart readout

[ Voor 19% gewijzigd door millman op 09-10-2013 10:14 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:22
Haha prachtig gezegde! :D
Verder heb ik er geen weinig verstand van... :9

[ Voor 9% gewijzigd door Aardwolf op 09-10-2013 13:54 ]

Verwijderd

Post je SMART informatie eens van die schijf. UDMA CRC Error Count betekent namelijk kabelfouten. Dan kun je dit probleem in de toekomst evengoed weer krijgen. De raw value van UDMA CRC Error Count gaat nooit meer omlaag, maar hij hoort ook niet nog verder te stijgen anders heb je nog steeds last van foute bekabeling.
Pagina: 1