Apple Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyub
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-11-2021
Hoi tweakers

Ik heb hier op de forum al een aantal topics gelezen over mensen die een Macbook overwegen.
Maar heb mijn antwoorden toch niet kunnen terug vinden waardoor ik een keuze heb kunnen maken.

Ik hoor ook dat apple waarsschijnlijk deze periode een upgrade zal geven aan de Macbooks aangezien dat ook net is geweest voor de iMac's dus ik nog wel wat geduld.

Mijn huidige HP laptop uit '09 is ondertussen voor de tweede maal gecrash en heb het ook helemaal gehad met Windows en vooral HP, en naar windows 8 zal ik echt niet overstappen.

Wat ik vooral eigenlijk doe(deed) op mijn laptop was :
Surfen
Af en toe Films/series kijken (720p qualiteit)
Gamen doe ik er niet op aangezien ik een Ps3 heb
Hobby'en, dus ik prul wel graag en wil dat mijn laptop gewoon alles aankan wat ik van em eis want op mijn vorige laptop had ik bijvoorbeeld wel Atodesk inventor staan en gebruikte deze wel eens met momenten.

Verder zie ik bij de keuzes van MacBook Pro de volgende keuzes (Processor) :
dual-core Intel Core i5
dual-core Intel Core i7
quad-core Intel Core i7

Ik weet zelf even niet wat ik best kan nemen, dual/quad en denk zelf als ik een quad neem kan ik goed mee vooruit voor komende jaren ....
Het zelfde ook qua werkgeheugen, welke zou beste zijn voor mij ?

Verder maakt het mij niet uit of het nou retina is of niet
Zal dit later wel uitmaken en naar een Switch winkel gaan in de buurt om dat te testen.

Qua hardeschijf neem ik liever een SSD
Ik heb thuis een Lacie Cloudbox 2TB dus is geen enkel probleem mocht ik maar kiezen voor 128gb.

AirPort Time Capsule of Apple TV

Is het mogelijk om via de Apple TV of Airport Time Capsule films van Macbook naar tv te streamen ?
En zou Airport time capsule meer nut hebben dan bijvoobeeld mijn Lacie cloudbox ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Autodesk software draait niet op Mac OS X, als dat een eis is valt een Mac dus af tenzij je er (ook) Windows op wilt draaien (dat kan overigens prima).

Qua processor valt of staat het een beetje met wat je verder wilt doen naast surfen en films kijken. Voor het huis-tuin-en-keuken-werk is een dual core i5 natuurlijk prima geschikt (en zal dat nog wel even blijven). Een SSD is inderdaad aan te raden, dan kun je je de kosten van de quad core i7 besparen.

Time Capsule: geen meerwaarde ten opzichte van een LaCie Cloudbox wat mij betreft.
Apple TV: hier kun je films vanaf de MacBook naartoe streamen mits dit in een formaat is dat je Apple TV aankan (lees: standaard niet je .mkv of xvid bestandjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
AutoCAD is er in ieder geval wel voor de Mac, maar Inventor helaas niet.
Dus bij gebruik van AutoDesk Inventor is BootCamp of Parellels (of o.g.) een vereiste. Heb even naar de systeemvereisten van Inventor zitten kijken, maar BootCamp lijkt mij het verstandigste en een grote hoeveelheid werkgeheugen, daarnaast wordt er een redelijke hoeveelheid hardeschijf ruimte aangeraden, dus of je echt met een kleine SSD gaat toekomen, ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik zou ook zeker eens kijken of een Macbook Air niet ruim voldoende is voor je eisen. Wat ik in je eisen lees zou dat prima kunnen worden voldaan door een MBA. Zeker als je er 8gb in steekt en de 256gb ssd kiest, dan hoef je echt niet perse naar de pro serie te kijken. De CPU van een MBA is meer dan rap genoeg voor het dagelijkse gebruik. En je hoeft niet te wachten aangezien de Air net een refresh heeft gehad.

Als 15" of een retina scherm een eis zijn, dan is het natuurlijk duidelijk. Vergeet ook niet als je voor de non retina MBP gaat dat op 13" de MBA een hogere resolutie scherm heeft.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
Denk ook aan je budget. Als je maar 700 te besteden hebt, komt je nergens. Vanaf de 1000 kan je een Macbook kopen (let op aanbiedingen). Voor deze 1000 euro krijg je inderdaad weinig specs. Maar gezien het feit dat je over SSD en i7 praat, zijn de prijzen al opgelopen naar 1500 of meer. Voor dat geld vind je weinig tot GEEN windows laptops met dezelfde specs. Dan heb ik het over 256 SSD met een Quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Als je een hp van 400 euro had, zou ik ook gefrustreerd zijn. Maar neemt niet weg dat duurdere notebooks ook slechte gebruikerservaringen geven.

Als je een apple macbook neemt, neem dan niet de normale pro. Dan kun je veel beter de MBA nemen met betere specs.

@^ O nee? pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

[ Voor 21% gewijzigd door Chris Smoove op 08-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Naar mijn inziens is de kritiek naar Windows niet helemaal terecht. Als je laptop "maar" 400 euro kostte (ik weet dit natuurlijk niet) dan zou ik ook gek worden, aangezien het meer hardware matig, dan software matig is.

De moeder van mijn vriendin kocht onlangs een Dell laptop. Dat ding is nu al gecrasht en heeft een virus. Waarom? Voornamelijk door het "niet weten hoe je een pc gebruikt".
Maar dat terzijde.

Een beetje laptop van boven de 850-1000 euro kan makkelijk de taken aan die jij beschrijft. Dan heb ik het wel over een Windows laptop. Wat ik vaak vind (vind=dus mening), dat je qua specs een betere bang for buck krijgt. Bij Macs vind ik de verhouding van prijs/hardware compleet scheef getrokken (bijv. van 4GB naar 8 GB voor €80-€100).

Echter wat ook een nadeel kan zijn, wat MrAcid al aankaarte over de AppleTV. Je video formaten worden onwijs beperkt als je niks via iTunes hebt aangeschaft. Al je gedownloade films in .mkv/xvid en zelfs mpeg zijn dan "waardeloos" omdat je aan de standaard van Apple vast zit.

Onthoud ook dat je in het ecosysteem van Apple terecht komt. Als je een externe HDD hebt die ooit eens beschreven is via een Windows pc, houdt er dan rekening mee dat je deze moet formatteren, aangezien je niks kan beschrijven via een Mac op deze hdd.

Verder, W8 is zo slecht nog niet. Installeer een goed start menu (Start8, WinShell o.i.d.), boot direct naar je bureaublad en 70% van je ergenis is al verholpen.

Ik probeer niks te bashen, maar wil je wel wijzen op de mogelijke nadelen als je overstapt van een fervent Windows gebruiker -> Apple.

En om nog even terug te komen op de reactie van kx22:
pricewatch: MSI GE60H-i765M2811B

Minder geld, betere specs.

Het is niet een schoonheidskoningin, maar het gaat even om het feit dat er wel notebooks te vinden zijn voor minder dan 1500 euro die meer in huis hebben.
Zoals de heer hier boven mij ook duidelijk maakt. Ik was zelfs ietsjes doorgeslagen in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyub
Wel bedankt allemaal voor de reacties

Inventor is geen vereisten voor mij dus is niet al te belangrijk.
En als jullie vinden dat een dual core i5 genoeg is dan kan ik dat wel overwegen.

@MenM
Wel dat klopt eigenlijk wel, ik had eigenlijk wel een voorkeur voor 15' aangezien ik toch altijd 17 gewend was en op werk een 23' als ik me niet vergis.
Dus zal toch nog wat flink moeten nadenken want een Air is ook mogelijk

@kx22
Ik ben best wel prijsbewust dus weet ook wel wat Apple producten kosten.
Heb op moment een 4S en binnenkort de 5S dus ben wel bekend ermee ^^

@chris smoove
Neen neen het was een HP van 900 euro dus de frustraties zijn NOG groter.
En ik wil echt over stappen naar Apple want Windows frustratie is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CuBras schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:05:
Een beetje laptop van boven de 850-1000 euro kan makkelijk de taken aan die jij beschrijft. Dan heb ik het wel over een Windows laptop. Wat ik vaak vind (vind=dus mening), dat je qua specs een betere bang for buck krijgt. Bij Macs vind ik de verhouding van prijs/hardware compleet scheef getrokken (bijv. van 4GB naar 8 GB voor €80-€100).
Dit fenomeen van scheefgetrokken upgradeprijzen zie je bij vrijwel elke computerfabrikant die upgrades aanbiedt. Of het nu om Apple, Dell, Lenovo of HP gaat, upgrades via de fabrikant zijn doorgaans een stuk prijziger dan de dimmetjes bij je favoriete webshop.

Kleine note echter: de dimmetjes van je favoriete webshop passen niet zomaar in de gemiddelde ultraportable. Bij de MacBook Air (en retina MacBook Pro) zit het geheugen gesoldeerd, en ook bij diverse Windows-based ultraportables zie je dit fenomeen steeds vaker. In dat geval ben je dus gebonden aan de upgradeprijzen van de fabrikant. Dat kan een reden zijn om een dergelijk model niet te kopen, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Daar komt bij dat er meer is dan 'gigahertzen en gigabytes'. Ik kom nog steeds genoeg Windows-based notebooks tegen in de door jou genoemde prijsklasse die bijvoorbeeld geen bluetooth hebben. Iets wat ik al sinds pakweg 2005 'gewoon standaard' vind in een notebook. Ook het hebben van een digitale videouitgang die 'gewoon' 2560x1600 aan kan is zeker geen vanzelfsprekendheid. Vaak mag je het doen met HDMI (max 1920x1200). Een goed touchpad is ook absoluut niet standaard, en hetzelfde geldt voor iets simpels als een praktische poweradapter. De poweradapter van bijvoorbeeld mijn Thinkpad X220 (beslist geen goedkoop kutlaptopje) is aanmerkelijk lomper, minder praktisch, en minder handig mee te nemen dan zelfs de 85W adapter van mijn 15" MacBook Pro. En dan is die Thinkpad een zogenaamde ultraportable met zijn 12.5".

Let wel: ik zeg dus niet dat er geen enkele Windows-based machine bestaat die op alle bovenstaande punten gewoon voldoet, maar standaard is het zeker niet. Bij apple hoef je over dat soort dingen niet na te denken, want dat is standaard. De een zal dat prettig vinden, de ander een gebrek aan keuze.

Op het gebied van ultraportables heb ik buiten de MacBook Air ook nog geen enkele notebook gezien met een PCI-Express SSD. En bij de MacBook Air is het ook geen overpriced optie, maar gewoon standaard.

Moraal van het verhaal is hier beslist niet dat Macs 'universeel beter' zijn, maar dat 'bang for buck' geheel afhangt van wat je belangrijk vindt.
Echter wat ook een nadeel kan zijn, wat MrAcid al aankaarte over de AppleTV. Je video formaten worden onwijs beperkt als je niks via iTunes hebt aangeschaft. Al je gedownloade films in .mkv/xvid en zelfs mpeg zijn dan "waardeloos" omdat je aan de standaard van Apple vast zit.
Misschien moet je eens googlen naar AirVideo en AirFlick. Hiermee kan je (met live transcoding) ook gewoon je MKV en XVid films gewoon naar je AppleTV streamen. En indien gewenst kan je altijd met Handbrake nog transcoden.
Onthoud ook dat je in het ecosysteem van Apple terecht komt. Als je een externe HDD hebt die ooit eens beschreven is via een Windows pc, houdt er dan rekening mee dat je deze moet formatteren, aangezien je niks kan beschrijven via een Mac op deze hdd.
Wederom onwaar. Je kunt een NTFS-drive zonder meer lezen, en met wat 3rd party software ook beschrijven. Ook zou je (en dat is een betere optie) externe schijven als ExFAT kunnen formatteren, zodat ongeveer elk denkbaar modern OS er zonder 3rd party drivers op kan lezen en schrijven. Ook OSX.

Ik lees: 37,6mm dik en 2,4kg zwaar. Verder zit er een leuke CPU en GPU in, maar of de wifi chip ook een 5GHz radio heeft zien we nergens. 802.11ac support zit er in ieder geval zeker niet in. Ook display outputs voor écht hoge resoluties (hoger dan 1920x1200) zijn een vraagteken, want dat is bij HDMI zeker geen vanzelfsprekendheid. Ook zie ik in de spec-sheet niets terug over de capaciteit van de accu, en ook de poweradapter is een vraagteken.

Is deze notebook écht beter? Ik weet het zo net niet. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Precies wat meneer hierboven verteld! Vaak kun je voor het zelfde geld als een mac wel een snellere machine kopen, maar of die dan beter is is nog maar zeer de vraag. Je verliest dan misschien in aspecten zoals dikte van het apparaat, volledige aluminium behuizing, en vooral afwerking.

De laatste tijd zie ik ook vaker windows laptops met van die 'fucked up' toetsenborden waar je bijna van moet huilen. Bijvoorbeeld de windows toets alleen aan de rechterkant (serieus? |:( :F ) of een delete key die niet op zun plek zit en meer van dat soort ongein. En serieus, wie heeft ooit die extra toets tussen de z en de shift gebruikt in de NL qwerty layout??

Bij Apple heb je tenminste nog altijd de keus voor het US keyboard, wat weer als twee druppels water lijkt op de gouden standaard van de IBM boards. Zeker voor mensen die een beetje kunnen blind typen is dat echt een selling point!

Een macbook wint ook niet op snelheid of prijs, maar verbleekt het gross van de Wintels op aandacht voor detail.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyub
Whieee schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:37:
[...]

Dit fenomeen van scheefgetrokken upgradeprijzen zie je bij vrijwel elke computerfabrikant die upgrades aanbiedt. Of het nu om Apple, Dell, Lenovo of HP gaat, upgrades via de fabrikant zijn doorgaans een stuk prijziger dan de dimmetjes bij je favoriete webshop.

Kleine note echter: de dimmetjes van je favoriete webshop passen niet zomaar in de gemiddelde ultraportable. Bij de MacBook Air (en retina MacBook Pro) zit het geheugen gesoldeerd, en ook bij diverse Windows-based ultraportables zie je dit fenomeen steeds vaker. In dat geval ben je dus gebonden aan de upgradeprijzen van de fabrikant. Dat kan een reden zijn om een dergelijk model niet te kopen, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Daar komt bij dat er meer is dan 'gigahertzen en gigabytes'. Ik kom nog steeds genoeg Windows-based notebooks tegen in de door jou genoemde prijsklasse die bijvoorbeeld geen bluetooth hebben. Iets wat ik al sinds pakweg 2005 'gewoon standaard' vind in een notebook. Ook het hebben van een digitale videouitgang die 'gewoon' 2560x1600 aan kan is zeker geen vanzelfsprekendheid. Vaak mag je het doen met HDMI (max 1920x1200). Een goed touchpad is ook absoluut niet standaard, en hetzelfde geldt voor iets simpels als een praktische poweradapter. De poweradapter van bijvoorbeeld mijn Thinkpad X220 (beslist geen goedkoop kutlaptopje) is aanmerkelijk lomper, minder praktisch, en minder handig mee te nemen dan zelfs de 85W adapter van mijn 15" MacBook Pro. En dan is die Thinkpad een zogenaamde ultraportable met zijn 12.5".

Let wel: ik zeg dus niet dat er geen enkele Windows-based machine bestaat die op alle bovenstaande punten gewoon voldoet, maar standaard is het zeker niet. Bij apple hoef je over dat soort dingen niet na te denken, want dat is standaard. De een zal dat prettig vinden, de ander een gebrek aan keuze.

Op het gebied van ultraportables heb ik buiten de MacBook Air ook nog geen enkele notebook gezien met een PCI-Express SSD. En bij de MacBook Air is het ook geen overpriced optie, maar gewoon standaard.

Moraal van het verhaal is hier beslist niet dat Macs 'universeel beter' zijn, maar dat 'bang for buck' geheel afhangt van wat je belangrijk vindt.

[...]

Misschien moet je eens googlen naar AirVideo en AirFlick. Hiermee kan je (met live transcoding) ook gewoon je MKV en XVid films gewoon naar je AppleTV streamen. En indien gewenst kan je altijd met Handbrake nog transcoden.

[...]

Wederom onwaar. Je kunt een NTFS-drive zonder meer lezen, en met wat 3rd party software ook beschrijven. Ook zou je (en dat is een betere optie) externe schijven als ExFAT kunnen formatteren, zodat ongeveer elk denkbaar modern OS er zonder 3rd party drivers op kan lezen en schrijven. Ook OSX.

[...]

Ik lees: 37,6mm dik en 2,4kg zwaar. Verder zit er een leuke CPU en GPU in, maar of de wifi chip ook een 5GHz radio heeft zien we nergens. 802.11ac support zit er in ieder geval zeker niet in. Ook display outputs voor écht hoge resoluties (hoger dan 1920x1200) zijn een vraagteken, want dat is bij HDMI zeker geen vanzelfsprekendheid. Ook zie ik in de spec-sheet niets terug over de capaciteit van de accu, en ook de poweradapter is een vraagteken.

Is deze notebook écht beter? Ik weet het zo net niet. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
CuBras schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:05:
Naar mijn inziens is de kritiek naar Windows niet helemaal terecht. Als je laptop "maar" 400 euro kostte (ik weet dit natuurlijk niet) dan zou ik ook gek worden, aangezien het meer hardware matig, dan software matig is.

De moeder van mijn vriendin kocht onlangs een Dell laptop. Dat ding is nu al gecrasht en heeft een virus. Waarom? Voornamelijk door het "niet weten hoe je een pc gebruikt".
Maar dat terzijde.

Verder, W8 is zo slecht nog niet. Installeer een goed start menu (Start8, WinShell o.i.d.), boot direct naar je bureaublad en 70% van je ergenis is al verholpen.

Ik probeer niks te bashen, maar wil je wel wijzen op de mogelijke nadelen als je overstapt van een fervent Windows gebruiker -> Apple.

Het is niet een schoonheidskoningin, maar het gaat even om het feit dat er wel notebooks te vinden zijn voor minder dan 1500 euro die meer in huis hebben.
Zoals de heer hier boven mij ook duidelijk maakt. Ik was zelfs ietsjes doorgeslagen in de specs.
Erg bedankt voor al je uitleg want je hebt best wel wat twijfels weggenomen ivm de kleine "minpunten" dat genoemd werden.

Wat zou jij dan aanraden voor mij als het om een MacBook gaat ?
Ik koop deze laptop in België via universiteit van mijn zusje WAARSSCHIJNLIJK en dat is zeker 200 euro goedkoper, en voor upgrades is er ook een prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Wel mogen ze van mij nog is goed kijken naar de charger kabels. Apple hamert er met ieder ontwerp op dat je voorzichtig met je spullen moet omgaan. Maar die charger kabels hebben ze zo fragiel gemaakt dat als je hem opwind, de bedrading in de isolerende huls ontrafelt. Zodoende heeft mijn kabel na 1x om de charger gewikkeld te zijn (zoals uitgedacht) hier en daar een gezwel. Baal als een stekker ;) Apple geeft hier geen garantie voor en stopt dit in de lade "eigen schuld".

M'n retina 15" is echter wel helemaal geweldig. Wel ben je na de aanschaf nog lang niet klaar spenderen. Software die retina proof is, sleeve/tas en eventueel een muis ga je al snel moeten aanschaffen. Gelukkig ben ik student en kon ik op software gebied een hoop korting krijgen. Maar Adobe heeft een aantal cs6 retina updates, anders word het CC (exclusief Acrobat geen retina support). Wat dus betekend dat je een abonnement afsluit. Office 2011 heeft wel volledige retina support. Autocad 2013, archicad 17en Sketchup ondersteunen ook retina. Natuurlijk komt dit bij iedere laptop kijken, maar voor Mac is alles duurder/schaarser.

Het is/was een hoop geld maar ik ben (op de charger na) enorm blij met m'n aankoop. Ik zat in het zelfde schuitje, ontevreden met m'n Windows laptop. Ben blij dat ik de stap heb gemaakt.

Via het thuisnetwerk kan ik via m'n MacBook in mijn pc, geweldig! En de synchronisatie met m'n Apple tv, iPad en iPhone via de cloud is ook heerlijk! Resumé van het verhaal, het werkt! Iets waar Windows soms nog moeite mee heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyub
bbblije schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:05:
Wel mogen ze van mij nog is goed kijken naar de charger kabels. Apple hamert er met ieder ontwerp op dat je voorzichtig met je spullen moet omgaan. Maar die charger kabels hebben ze zo fragiel gemaakt dat als je hem opwind, de bedrading in de isolerende huls ontrafelt. Zodoende heeft mijn kabel na 1x om de charger gewikkeld te zijn (zoals uitgedacht) hier en daar een gezwel. Baal als een stekker ;) Apple geeft hier geen garantie voor en stopt dit in de lade "eigen schuld".

M'n retina 15" is echter wel helemaal geweldig. Wel ben je na de aanschaf nog lang niet klaar spenderen. Software die retina proof is, sleeve/tas en eventueel een muis ga je al snel moeten aanschaffen. Gelukkig ben ik student en kon ik op software gebied een hoop korting krijgen. Maar Adobe heeft een aantal cs6 retina updates, anders word het CC (exclusief Acrobat geen retina support). Wat dus betekend dat je een abonnement afsluit. Office 2011 heeft wel volledige retina support. Autocad 2013, archicad 17en Sketchup ondersteunen ook retina. Natuurlijk komt dit bij iedere laptop kijken, maar voor Mac is alles duurder/schaarser.

Het is/was een hoop geld maar ik ben (op de charger na) enorm blij met m'n aankoop. Ik zat in het zelfde schuitje, ontevreden met m'n Windows laptop. Ben blij dat ik de stap heb gemaakt.

Via het thuisnetwerk kan ik via m'n MacBook in mijn pc, geweldig! En de synchronisatie met m'n Apple tv, iPad en iPhone via de cloud is ook heerlijk! Resumé van het verhaal, het werkt! Iets waar Windows soms nog moeite mee heeft :(
Bedankt voor de tip !
Ik heb ook al gemerkt dat ik met opladers voorzichtig moet zijn.

Wel dat klopt wel, heb je ook met de iPhone
Dan koop je toch een hoesje of bumper, en koop hier en daar apps, en in-app inkopen ook nog
Maar zal er wel rekening mee houden dat voor Retina alles wat er bij komt kijken even rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Er werd eerder gemeld dat je met de Mac/AppleTV combinatie beperkt wordt in de mogelijke video formaten. Hoewel dat klopt, denk ik dat het voor nieuwe releases niks uitmaakt.

Praktisch al het materiaal wordt in H.264 formaat aangeboden, en soms zelfs in een MP4/M4V container (YIFY). Mocht het echter in een MKV container zitten, dan is dit in 10 seconden om te zetten naar een MP4, met Subler. Simpel en snel. Kan video niet transcoden, maar audio en subtitles wel omzetten.

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.en.sftcdn.net/en/scrn/107000/107416/subler-5.jpg

Voor subtitles heb je overigens Subtitles. Drag-and-drop je video in het venster, en de subtitles worden automatisch gedownload in de taal die jij wilt. Vervolgens die subtitles in het Subler scherm slepen, opslaan en klaar.

Afbeeldingslocatie: http://subtitlesapp.com/static/img/screenshot.png?v=bf6b3f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Over dat streamen in verschillende formaten. Je kan ook gewoon display mirroring aanzetten dan krijg je exact op je TV wat je op je mac ziet. Dat werkt imho prima (iig vanaf een retina 13") volgens mij stuur je dan door op de laagste resolutie van de twee apparaten. In het geval van een retina mac is heeft je TV de laagste resolutie, 1080p. Dus dan stuurt hij dat door. Ik denk dat hij met een non-retina 13" mac 1280*800 doorstuurt met display mirroring maar dat weet ik niet zeker.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:48
ZpAz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:42:
Over dat streamen in verschillende formaten. Je kan ook gewoon display mirroring aanzetten dan krijg je exact op je TV wat je op je mac ziet. Dat werkt imho prima (iig vanaf een retina 13") volgens mij stuur je dan door op de laagste resolutie van de twee apparaten. In het geval van een retina mac is heeft je TV de laagste resolutie, 1080p. Dus dan stuurt hij dat door. Ik denk dat hij met een non-retina 13" mac 1280*800 doorstuurt met display mirroring maar dat weet ik niet zeker.
Kan gewoon op 1080P. De Mac schaalt dan en "ziet er niet uit" op de mac maar op de TV dan wel goed.
Pagina: 1