Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Complete IMAP overzetten naar Pop3 op Ipad

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Ik kan er niks over gevonden krijgen dus vandaar mijn vraag hier:

Ik wil alle email op mijn ipad gaan omzetten van Imap naar Pop3 en twijfel of dit zomaar kan zonder dat ik mails ga kwijt raken.

En vraag 2 hoe ga ik hierin te werk? Moet ik eerst een nieuw pop mail account aanmaken op de ipad en kan ik hier alle imap mail naartoe kopieren of haalt hij alle mails via de server binnen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom wil je dit eigenlijk? IMAP is een beter protocol dan POP3, al helemaal als je het gebruikt op een apparaat zoals de iPad. Daarbij, emails 'overzetten' van imap naar pop is totaal onlogisch, ik vraag me af of het überhaupt kan. Wat wil je bereiken?

🌞🍃

• DeMuts
Ik wil sneller kunnen zoeken door mijn mail en omdat de mail op de server blijft staan wordt hij steeds langzamer als ik ga zoeken omdat er zoveel mails op staan.

Ik denk als ik alle mails met pop fysiek op de ipad zet dat hij sneller zal zoeken.
En ik lees alleen mijn mails op de ipad dus imap heb ik niet nodig

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar dan zit je waarschijnlijk wel met het volgende issue: hoe ga je de mails er weer af krijgen als je ipad stuk gaat of als je naar een ander apparaat gaat? En daarbij, gaat dit het je probleem wel oplossen? Als je al die mail op de ipad zet zal die ook veel bestanden moeten doorzoeken.

Desktop | Server | Laptop

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rupie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:44:
Maar dan zit je waarschijnlijk wel met het volgende issue: hoe ga je de mails er weer af krijgen als je ipad stuk gaat of als je naar een ander apparaat gaat? En daarbij, gaat dit het je probleem wel oplossen? Als je al die mail op de ipad zet zal die ook veel bestanden moeten doorzoeken.
Je kunt bij POP3, ongetwijfeld afhankelijk van de client, prima de mail op de server zelf laten staan.

Maar iets zegt me dat 't kinda een faal van de client zelf is. Thunderbird hiero gebruikt IMAP, maar heeft gewoon alle mail op de hardeschijf ge-"cached" naar mijn weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 08-10-2013 19:47 ]

• DeMuts
Dus wat ik wil is eigenlijk geen oplossing?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan wel hoor. Maar als je nog andere clients gebruikt over IMAP, dan wil je dat de iPad de kopie op de server niet verwijderd. Dat is vaak een instelling voor POP, zoals Osiris ook al aangeeft, waarmee deze een kopie achterlaat op de server.

Echter zou ik eerst gaan kijken naar caching mogelijkheden van de client op je iPad. Wie weet kun je de cache wel uitbreiden waardoor het een en ander sneller wordt. Eventueel zou je ook nog een andere email client kunnen proberen alvorens je de boel besluit om te zetten op POP3.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
^With stupid.

POP3 heeft tich nadelen ten opzichte van IMAP, ook al heeft POP de mogelijkheid om de emails op de server te laten staan.

🌞🍃

• DeMuts
Ok heb een ander idee bedacht. Ik ga oude mails verplaatsen uit de imap en overzetten naar pop3 op mijn pc, zodat ik mijn oudere mails later toch kan terug vinden en ik sneller kan gaan zoeken naar nieuwe mails op de ipad, zo behoud ik toch mijn imap op de ipad en kan ik toch sneller gaan zoeken.
Pagina: 1