Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zoek iets dat mijn vader, die niet meer goed kan praten, helpt om te communiceren. Als oplossing zat ik te denken om hem tekst op een tablet te laten typen. Aangezien ik even geen Android tablet of Ipad bij de hand heb (kan alleen vergelijken met mijn Galaxy S2 phone) gooi ik de vraag even in de groep.

Wat ik eigenlijk wil is een groot (de oog-handcoördinatie is ook niet best) QWERTY keyboard (want dat kent ie nog van de typemachines) op het scherm, lieft ook met cijfertoetsen (want hem laten switchen tussen alfanumeriek en numeriek lijkt me lastig duidelijk te maken) en dat er dan 1 of 2 regels GROTE tekst (want zo goed zijn zijn ogen ook weer niet) in beeld komt bij typen.

Misschien is het al te realiseren met de notitie/tekstverwerker app, maar waarschijnlijk zijn de touchtoetsen te klein, net als de tekst.

Vermoedelijk zijn er speciale apps hiervoor. Ik zit natuurlijk te googlen, maar ik heb het nog niet gevonden. Ik zoek op dit moment nog geen pictogram app.

Een laptop zou ik natuurlijk wel makkelijk kunnen inrichten, maar ik denk dat de toetsen toch wat klein zijn.

Omdat nog onduidelijk is of dit voor hem gaat werken, en voor hoe lang, zat ik niet meteen aan de allernieuwste iPad te denken..

Alvast dank voor de input!

Dit is geen signature...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit hoort niet in SG, maar in Mobile. Ik verplaats je topic even naar het Android-gedeelte omdat je op zoek bent naar een app voor waarschijnlijk een Android-tablet. Ik stel wel voor dat je eerst opzoekt welke tablet je precies wil, omdat dat nogal afhangt waar je vraag thuishoort en welke softwarematige oplossingen zinvol zijn om aan te dragen.

Vul je topicstart aub dus even aan met wat je precies wil kopen. Eventueel kun je daarvoor ook in Mobile Aankoopadviesforum terecht.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
had je deze al gevonden? verder geen ervaring mee...

https://itunes.apple.com/...r-better/id388913209?mt=8

[ Voor 27% gewijzigd door indexample op 08-10-2013 17:05 ]

• BraveWorld
  • Niet online
@Rod, ik dacht aan SG omdat het een hulpmiddel voor mindervaliden betreft. De technische oplossing is secundair. Maar van de andere kant benaderd dacht ik inderdaad aan een oplossing met een tablet.
En ik sta open voor Android of Apple, maar toegegeven, gezien mijn ervaring, en welicht het prijsnivo, neig ik naar Android. Een tweedehandsje ook.

@Eperon, dank, ik had 'm nog niet gezien. Wellicht een deeloplossing. Liefst had ik ook cijfertoetsen. Moet ergens nog de tekstgrootte omhoog gekrikt worden.

Ik zie dat ik met de juiste zoektermen ook wel verder kom op de Play- of Appstore, of Google, maar wellicht zijn er in de community mensen die zelf iets dergelijks aan de hand hebben gehad.

Dit is geen signature...

• Kevin--
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 03:47
Hallo BraveWorld,

sinds een tijdje ben ik bezig met een Android applicatie die ongeveer de gewenste functionaliteit heeft, bedoeld voor mensen die niet meer goed kunnen spreken.
De applicatie is nog niet openbaar aangezien de applicatie in ontwikkelingsfase is. Ik kan jou wel al de applicatie in huidige staat sturen. Ook zou ik zelfs nog enkele aanpassingen voor jou kunnen doen.

Ik heb je een privébericht gestuurd. Dan kan ik je op deze manier de ontwikkelingsversie sturen, mocht je interesse hebben.

• BraveWorld
  • Niet online
Klinkt goed, Kevin! Ik heb je ook even privé bericht!

Dit is geen signature...

• BraveWorld
  • Niet online
Oké, later in de avond heb ik de beschikking over een Point of View Mobii 10.1 / Advent Vega. Het is dus inderdaad een Android tablet geworden.

Van Kevin een .APK bestandje ontvangen waarmee ik vervolgens kan gaan testen. Hierbij zit begreep ik nog niet het toetsenbord met grote toetsen, dus die zal ik zelf uit de playstore gaan halen.

Maar mocht iemand anders nog een tip hebben voor een complete App speciaal voor slechtsprekenden/mindervaliden/ouderen om te kunnen typen (grote toetsen, grote letter) en zich zo aan anderen begrijpelijk maken, dan houd ik me altijd aanbevolen!

Dit is geen signature...

Pagina: 1