[TP-Link TL-WDR3600] Slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik woon in een huis van bouwjaar 2008. Goed geisoleerd en daarom ligt er vanuit de meterkast (waar mijn AOP zit) een netwerkkabel naar mijn slaapkamer (centrale plaats in huis).

In de meterkast staat mijn router van UPC. Vanuit daar gaat de netwerkkabel naar boven. Boven is mijn draadloze router aangesloten.

Voorheen stond hier altijd een TP-Link TL-WR1043ND. Het bereik was overal in huis uitstekend en zowel boven als in de tuin als in de woonkamer had ik prima internet.

Op een gegeven moment ben ik overgestapt op een nieuwe router van UPC. De Technicolor 7200. Een tijdje aangekeken hoe het met Wifi ging, maar besloten om toch maar weer over te stappen op een nieuwe draadloze router. Een TP-Link TL-WDR3600. Reden voor deze router is het goed uit de testen komen, gigabit poorten en de 5GHZ modus.

Echter het bereik met deze router is ronduit waardeloos. Boven is het in principe prima. Maar als ik op de bank zit in de woonkamer, waar ik met de 1043 wel prima bereik had dan valt mijn wifi om de zoveel tijd weg met deze nieuwe router.

Ik heb geprobeerd om er andere antennes op te zetten. 6 & 9 Dbi, maar dit heeft niet geholpen.
Vandaag heb ik DD-WRT erop gezet om ze de TX Power aan te passen. Ook dit heeft helaas niet geholpen.

Welke opties heb ik nog? En hoe kan het dat met deze router het bereik zoveel minder is als met de 1043? Terwijl de 3600 in theorie een betere router zou moeten zijn?

Op het moment dat ik naar een andere router opzoek moet wat zijn dan goede routers met uitstekend bereik? (Zoiets is natuurlijk ook op te zoeken uit een test, maar deze router zou ook uitstekend moeten zijn).

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Even voor de duidelijkheid. De nieuwe router staat op dezelfde plek als de oude tp-link stond?
De antennes op je nieuwe TP link zijn trouwens alleen voor 5ghz. de 2.4ghz antennes zijn intern. Zou goed kunnen dat je hierdoor minder bereik hebt....

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2013 15:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:04
De nieuwe router staat inderdaad op dezelfde plek als de oude router.
Ah, kijk. Niet geweten dat de antenne's alleen voor de 5ghz zijn. Dat verklaart in elk geval iets.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:36
Herkenbaar. Ik heb hetzelfde. Ik heb zelf maar bedacht dat ik mijn oude 1043 ga inzetten als Wireless Access Point en die ergens bovenaan het trapgat hang. De woonkamer trekt de WDR3600 nog wel.