Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Op Debian en Ubuntu installeer je daar kexec-tools voor, hoe het op andere distro's heet weet ik niet maar het zal 'iets met kexec' zijn
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Je zou wel van runlevel kunnen switchen (van multi-user naar single-user en weer terug)Jogai schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:19:
Weet iemand of je linux kan herstarten zonder helemaal de computer te herstarten? Op android heb ik de optie namelijk wel eens gezien.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dat herstart hoogstens een aantal services, maar niet de kernel, wat 'Linux' uiteindelijk is. Of dat is wat Jogai bedoelt is een tweede, maar een reboot zonder je hardware te restarten, doe je dmv kexec.Compizfox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Je zou wel van runlevel kunnen switchen (van multi-user naar single-user en weer terug)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat weet ik. Maar volgens mij bedoelt Jogai dat (zoals je zelf al zegt) ook niet.Demoniac schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:15:
[...]
Dat herstart hoogstens een aantal services, maar niet de kernel, wat 'Linux' uiteindelijk is. Of dat is wat Jogai bedoelt is een tweede, maar een reboot zonder je hardware te restarten, doe je dmv kexec.
Ik kan je vraag op twee manier uitleggen. Vraag je of je Linux eerst kan installeren vanuit een ander OS (bv Windows) en daarna pas je computer herstarten? Of vraag je of je een Linux-installer kan booten, Linux installeren en het dan direct gebruiken zonder nog een keer te herstarten?
Op beide vragen is het antwoord ja.
PS. Maak voor vragen aub een nieuw topic aan. De kroeg is niet bedoeld voor vragen.
Op beide vragen is het antwoord ja.
PS. Maak voor vragen aub een nieuw topic aan. De kroeg is niet bedoeld voor vragen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
@CAPSLOCK2000: Zal ik volgende keer doen.
Het gaat niet om installeren. Puur om te herstarten zonder de bios af te wachten etc. kexec is meer bedoeld om je kernel te vervangen en die te starten. Het gaat om een draaiende linux distro.
Het gaat niet om installeren. Puur om te herstarten zonder de bios af te wachten etc. kexec is meer bedoeld om je kernel te vervangen en die te starten. Het gaat om een draaiende linux distro.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Wat wil je precies met de herstart zonder POST bereiken? Wat is het doel? Welke hardware gaat het om? Wil je iets uitvoeren zoals vroeger met Windows 95/98 kon, het OS afsluiten en met een commando weer starten?
Wat ik van Android weet, is dat je een warm/hot (re)boot kan doen waardoor een gedeelte van het boot proces wordt overgeslagen, maar hoe dat precies werkt, weet ik niet. Het zou zomaar kunnen dat 't naar init 1 schakelt en dan weer door naar 5.
Wat ik van Android weet, is dat je een warm/hot (re)boot kan doen waardoor een gedeelte van het boot proces wordt overgeslagen, maar hoe dat precies werkt, weet ik niet. Het zou zomaar kunnen dat 't naar init 1 schakelt en dan weer door naar 5.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Precies wat ik ook al dacht. Als het gaat om het restarten van all je userland-programma's, is dat de beste optie denk ik.Hero of Time schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:30:
Pagina: 1