Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Lenovo Y510P Automatische GPU wisseling met SLI

Pagina: 1
Acties:

• Lucacker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik heb vorige week de Lenovo Y510P met 2x NVIDIA GT755M in SLI gekocht, ik weet dat er ook een Intel HD aanwezig is op de laptop.
Als ik mijn laptop nu mee naar school wil nemen, wil ik er voor zorgen dat hij de Intel HD gebruikt als GPU omdat de batterij dan een uur of 5 mee kan in plaats van 2 uur. Nu heb ik gelezen dat die automatische wisseling van NVIDIA optimus heet, maar dat het niet werkt als er SLI is.
Ik heb geprobeerd SLI uit te schakelen of een van de kaarten in apparaatbeheer uit te zetten. Dat werkt alleen niet, wat wel werkt is om de 2e videokaart uit de UltraBay halen, maar dan zit er een gat in de laptop waar ik niet zo mee rond wil lopen i.v.m. stof. Ik vraag me af of het mogelijk is om softwarematig er voor te zorgen dat de UltraBay uit gaat, of ik zoek naar een oplossing om iets anders in de UltraBay te zetten, ik heb even op internet gekeken naar accessoires die in de UltraBay passen, maar de cd speler kost meer dan €100 en dat vind ik te veel daar voor. Weten jullie misschien iets goedkopers wat ik kan halen, en waar dat kan?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ehhh... gewoon een hdd caddy? Op notebookcaddy zijn ze goedkoper dan op hddcaddy

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Lucacker
Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken, maar die dingen worden zonder frontje geleverd. Dus komt er alsnog makkelijk stof binnen, ik kan natuurlijk elke keer dat frontje verwisselen. Maar ik wil het snel en makkelijk kunnen verwisselen.

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
Hoi,

Ik heb zelf de y510p zonder ultrabay (met dvd brander dus), en ik heb ook een beetje rondgegoogled. Het blijkt dus dat de Optimus technologie( die schakelt tussen Nvidia en Intel), niet werkt wanneer SLI aan staat. Ik kan overigens wel het klepje van mijn dvd drive eruit halen, zodat het gat alsnog bedekt word.

• Lucacker
Dat kan dus wel, maar ik wil dat ik het makkelijk in een paar minuten zonder schroefjes en klepjes te verwisselen kan vervangen. En in mijn videokaart frontje zit alsnog een gat voor de warmte waarbij het als een soort afsluiting beter dicht kan zijn.