Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• shinzo1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 09:33
Hallo,

Momenteel draaien we XenApp 6.0 op 2008 R2.

Ik probeer HDX Flash Redirect aan de praat te krijgen, echter loop tegen de volgende problemen aan;

- elke website die ik open word automatisch toegevoegd aan de blocklist (regkey van citrix)
- als ik die website verwijder uit het register en de website herlaad bijv. bij youtube, crashed IE10 op de server, vervolgens logt hij de error 'Unexpected server error occurred in HDX MediaStream for Flash...'

Kan iemand mij vertellen XenApp 6.0 uberhaupt werkt met IE10 + HDX? (loop al 2 weken te zoeken naar oplossingen maar vind 0,0 info omtrent die combinatie).

Tx!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Wat zijn je instellingen mbt HDX flash? (met name content-fetching is even belangrijk)
  • Welke versie Flashplayer staat er op je Xenapp Server en welke versie op de client?
  • Wat voor client gebruik je (welk OS)?
  • Welke Citrix Client staat er op je (thin) client?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• shinzo1984
  • Wat zijn je instellingen mbt HDX flash? (met name content-fetching is even belangrijk)
    • [b]
    • Citrix HDX Mediastream for Flash (is op beide servers geinstalleerd)

ComputerPolicy;
    • HDX MediaStream Multimedia Acceleration, Allowed
    • HDX MediaStream Acceleration Buffer Size, 5 Seconds
    • HDX MediaStream Acceleration Buffers Size use, Enabled

UserPolicy;
    • Flash acceleration, Enabled
    • Flash server-side content fetching whitelist, http://* https://* (als test, maar maakte geen verschil)
    • [/b]
  • Welke versie Flashplayer staat er op je Xenapp Server en welke versie op de client?
    • Server en Client ; ActiveX Player 11.5.502.146

• Client; Flash Plugin 11.5.502.146

• Wat voor client gebruik je (welk OS)?
    • PC : Windows 7 Pro 64Bit

• Thinclient: Windows 8 Embedded Standard 64bit

• Welke Citrix Client staat er op je (thin) client?
    • Citrix Receiver 4.0 (13.4.0.25)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draait pseudocontainer wel als proces op je client ?

• shinzo1984
KillerAce_NL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:07:
Draait pseudocontainer wel als proces op je client ?
Deze word volgens mij alleen actief als hij echt iets om te renderen heeft, ik heb hem wel zien verschijnen maar hij is zo snel verdwenen dat ik daar lastig op kan testen.
Geef op de client verder ook geen errors.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je geeft in je client policy op dat je serverside content fetching wilt gebruiken, maar dat geef je niet op in de serverpolicy. De default instelling daar is echter dat de client zelf de contect moet gaan fetchen. Hier kon het wel eens misgaan.

Zie ook: How to Enable Server-Side Content Fetching in HDX MediaStream for Flash

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• shinzo1984
Question Mark schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:23:
Je geeft in je client policy op dat je serverside content fetching wilt gebruiken, maar dat geef je niet op in de serverpolicy. De default instelling daar is echter dat de client zelf de contect moet gaan fetchen. Hier kon het wel eens misgaan.

Zie ook: How to Enable Server-Side Content Fetching in HDX MediaStream for Flash
Ik heb nu op mijn pc als test de lokale GPO aangepast en SCF aangezet, dit heeft echter nog steeds hetzelfde resultaat.
Elke website die ik open eindigt in de blocklist.

Ik vond wel deze hotfix, misschien dat die nog soelaas biedt?
http://support.citrix.com/article/CTX134524

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hotfixes op Citrix is altijd een goed idee, ik zou sowieso je omgeving patchen (installeer voor de gein ook eens de laatste hotfix rollup).

Welke resulaten krijg je als je gaat testen mbv de HDX monitor?

Die tool geeft bij het onderdeel "Flash redirection" netjes aan of alle componenten compatible zijn, naast wat testfilmpjes en performance statistieken.

• shinzo1984
Question Mark schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:00:
Hotfixes op Citrix is altijd een goed idee, ik zou sowieso je omgeving patchen (installeer voor de gein ook eens de laatste hotfix rollup).

Die tool geeft bij het onderdeel "Flash redirection" netjes aan of alle componenten compatible zijn, naast wat testfilmpjes en performance statistieken.
Daar ben ik inderdaad ook mee aan het stoeien geweest, echter werkt de versie voor XenApp 6.0 niet op een 64bit server :-(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Question Mark schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:00:

Daar heeft Citrix ook de recommended hotfix list voor, neem die ook even door.

• shinzo1984
Ik zie dat ik Rollup 1 als laatste heb geinstalleerd, loont misschien wel de moeite om Rollup pack 2 te installeren.

Maar kan alleen niet herleiden of dat ook mijn HDX probleem op zou kunnen lossen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Is je Flash wel goed geregistreerd, er zijn een aantal compatibility problemen met Flash en IE9 en hoger.

Kijk ook eens naar:
http://forums.adobe.com/thread/885448
http://forums.adobe.com/thread/867968

Daarnaast kan:
A platform update is available for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1
nogal wat roet in het eten gooien.

En in IE het vinkje "Software rendering" aanzetten in plaats van hardware rendering kan ook wel eens helpen.

Daarnaast heel interessant:
http://windows.microsoft....ion-and-ActiveX-Filtering

En is het volgende artikel goed om eens door te lezen:
http://answers.microsoft....bc-4ca5-b4d9-dcba0c3aaad5

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Overigens heb ik het onder XenApp 6.5 opgelost door een GPO aan te maken met daarin een aantal aanpassingen met de Trusted Sites security settings, en de Locked-down Trusted Sites in combinatie met Site 2 Zone policy.

In sommige gevallen moet je dus Flash sites gaan whitelisten omdat je niet wilt dat alles op internet in de trusted sites terecht komt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1