• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik heb een Amd phenom ii x4 965 Blacl edition processor, ik ben van plan een XFX HD7950 DD te kopen. Zal mijn processor deze videokaart bottlenecken?

Ik ben van plan ermee te gaan gamen en dan spellen zoals bf4, gta 5, crtlysis, gw2

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Justurion op 08-10-2013 08:01 ]

Verwijderd

Dat valt niet te zeggen zonder dat je weet welke taak je er op welke manier mee wilt gaan uitvoeren.

• Justurion
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:53:
Dat valt niet te zeggen zonder dat je weet welke taak je er op welke manier mee wilt gaan uitvoeren.
Heb de topic bijgewerkt.

Ik ga ermee gamen.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Justurion schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:52:
Ik heb een Amd phenom ii x4 965 Blacl edition processor, ik ben van plan een XFX HD7950 DD te kopen. Zal mijn processor deze videokaart bottlenecken?

Ik ben van plan ermee te gaan gamen en dan spellen zoals bf4, gta 5, crtlysis, gw2

Alvast bedankt.
Jup, ik hem de 960T (dus in de winter zet ik alle zes de cores aan :9~ ) die normaal op vier cores op 3Ghz loopt. Je zult ongeveer 10% minder FPS hebben dan een High-end Intel, hoewel als ik me niet vergis nVidia kaarten net iets gevoeliger zijn voor een tragere CPU.

Maar goed eigenlijk hoef je je nergens druk over te maken en je moet gewoon lekker gaan gamen ;) (BF4 bijvoorbeeld die met de Mantle update vast minder van je CPU vraagt ;) )

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zijn op google gewoon artikelen over scaling te vinden van hd 79xx kaarten en van cpu's. Kun je je antwoord in vinden.

• Justurion
Toettoetdaan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

Jup, ik hem de 960T (dus in de winter zet ik alle zes de cores aan :9~ ) die normaal op vier cores op 3Ghz loopt. Je zult ongeveer 10% minder FPS hebben dan een High-end Intel, hoewel als ik me niet vergis nVidia kaarten net iets gevoeliger zijn voor een tragere CPU.

Maar goed eigenlijk hoef je je nergens druk over te maken en je moet gewoon lekker gaan gamen ;) (BF4 bijvoorbeeld die met de Mantle update vast minder van je CPU vraagt ;) )
Gelukkig, ik dacht al dat het zou moeten kunnen! Dan bestel ik m vanavond en hopelijk ligt ie voor de bf4 beta is afgelooen oo de deur. Bedankt! En waarom in de winter alle zes cores aan?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 18:19
Je moet trouwens niet teleurgesteld zijn als de performance in de BF4 Beta erg slecht is. De beta heeft op dit moment erg veel last van performance issues. De final version zou beter moeten zijn.

• Justurion
LongBowNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:21:
Je moet trouwens niet teleurgesteld zijn als de performance in de BF4 Beta erg slecht is. De beta heeft op dit moment erg veel last van performance issues. De final version zou beter moeten zijn.
Zo'n idee had ik al, ik heb opzich een degelijke pc maar hij speelde bf4 wel heel erg beroerd.. dat verklaart het dus

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Justurion schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:53:
En waarom in de winter alle zes cores aan?
In de zomer is het warm zat in mijn studentenhuis (/ICThuis) met vier game bakken in de woonkamer.
In de winter echter wordt het altijd weer duidelijk dat ons huisje slechts enkel glas heeft en dat dat berekoud is! Dus dan gaan de OC's op de kaarten en de CPU's en zet ik de extra core's aan :9~

Op die manier is die extra warme ook nog eens nuttig :P
(Onze zwaar inefficiënte verwarming kost 14cent per KWh terwijl de stroom 20 center per KWh is en wij 25% studenten korting hebben, nuttige warmte geven die PC's van ons dus ;) )

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Gewoon ff cpu overclocken en de bottleneck is een beetje weg.
En bf4 beta vraagt meer om je cpu dan de graka.

• Justurion
Toettoetdaan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

In de zomer is het warm zat in mijn studentenhuis (/ICThuis) met vier game bakken in de woonkamer.
In de winter echter wordt het altijd weer duidelijk dat ons huisje slechts enkel glas heeft en dat dat berekoud is! Dus dan gaan de OC's op de kaarten en de CPU's en zet ik de extra core's aan :9~

Op die manier is die extra warme ook nog eens nuttig :P
(Onze zwaar inefficiënte verwarming kost 14cent per KWh terwijl de stroom 20 center per KWh is en wij 25% studenten korting hebben, nuttige warmte geven die PC's van ons dus ;) )
Slim gevonden ! Erg slim zelfs, dat zal ook wel eens op mijn kamer handig kunnen zijn!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik sluit dit topic wel, omdat de openingspost en verdere reacties erg summier zijn. Je kan dus even benchmarks opzoeken en gewoon even kijken hoe die presteert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.