Compatibillity videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik heb een turbo 3d motherboard http://m.gigabyte.com/pro...aspx?pid=3448&c=105000000

En ik ben van een XFX HD7950 te kopen, alleen ik kan er niet achterkomen of deze videokaart wel compatible is met mijn moederbord.

Hoe kan ik zien of deze compatible zijn?

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Justurion op 08-10-2013 00:33 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04

KneoK

Not in a million lightyears

Als je bij de Expansion Slots kijkt op die site zie je dat je gewoon een PCIE-X x16 slot hebt, precies wat je nodig hebt voor die kaart.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:25
Videokaarten passen op vrijwel ieder redelijk recent moederbord, dat is eigenlijk nooit een probleem.

Waar je je eerder zorgen over moet maken bij een upgrade van een videokaart is de voeding en de cpu die je hebt. Een zwaardere videokaart betekent in veel gevallen ook een betere/zwaardere voeding... plus dat het weinig nut heeft om een snelle videokaart naast een trage cpu te plaatsen.

Oftewel, hoe ziet de rest van je systeem eruit? Welke cpu en welke voeding heb je?

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

@MicGlou en @justurion, wat ook niet geheel onbelangrijk is is past de kaart uberhaupt wel in de kast die je hebt. Zou je voor ons even je systeem kunnen wegzetten als volgt:

Case(kast):
CPU (processor):
GPU(grafische kaart):
PSU (voeding):

puur kijkend naar je moederbord moet het iniedergeval passen!

[ Voor 11% gewijzigd door prupke15 op 08-10-2013 12:48 ]

• Justurion
prupke15 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:48:
@MicGlou en @justurion, wat ook niet geheel onbelangrijk is is past de kaart uberhaupt wel in de kast die je hebt. Zou je voor ons even je systeem kunnen wegzetten als volgt:

Case(kast):
CPU (processor):
GPU(grafische kaart):
PSU (voeding):

puur kijkend naar je moederbord moet het iniedergeval passen!
Kaart past zeker weten in de kast, hen laatst een coolermaster haf 922 aangeschaft.

Ik heb een amd phenom ii x4 965 black edition die ik ga overclocken naar 4ghtz. Ik weet dat hij oud is maar hij is nog wel degelijk... sowieso met een overclock wel.

Voeding is 750 watt als ik het zo goed heb. (Zit momenteel op school.)

• Justurion
Ps: Sowieso gaat mijn processor de videokaart die ik wil aanschaffen wel wat bottlenecken. Wat voor processor voor een redelijke prijs raden julie mij dan aan? Denkend aan max 150, en met uitzondering 200 als ik geld overhou

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Mwa is lastig te zeggen met 1 7950 zul je de nieuwste spellen toch niet kunnen maxxen en dat ga je met die Phenom 965 toch ook niet halen. als je een vervanger zoekt die past op je mobo (AM3) denk ik dat een Fx 8350 wel redelijk wat te bieden heeft. is dacht ik 175 euro, maar hier en daar lokaal ook wel goedkoper te krijgen.

om even terug te komen op je originele vraag:

Ja, je 7950 past in de haf.
Ja, je voeding trekt 1 7950 (ook op full load)

Ik zie verder geen problemen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door prupke15 op 08-10-2013 13:49 ]

Pagina: 1