Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire V7 VS sony vaio fit, kan geen keuze maken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen! Ik ben erg geinteresseerd in 2 modellen: Sony Vaio Fit en de Acer Aspire V7. Ik kan echter geen keuze maken wegens gebrek aan kennis!!

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Webbrowsen, iTunes, Office, Photoshop, video editing (soms), films kijken, (simpele) games spelen
- Wat mag je laptop gaan kosten?
MAX €1300
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, hij wordt stad en land afgesleept, sterke voorkeur voor Haswell
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Harde eisen: 15,6 inch, Full HD, niet te zwaar/bulky, als het kan ssd

Specifiek gaat het om deze 4 modellen

ACER ASPIRE V7-582PG-74508G25TII
Voordelen: Intel Core i7, SSD, full HD, Haswell, design, geen optische drive (niet nodig)
Nadelen: duur, imago/betrouwbaarheid van Acer,
Prijs: €1250 - €1300

Sony Vaio SVF15A1Z2E
Voordelen: Intel Core i7, SSD, full HD, design, betrouwbaarheid Sony
Nadelen: duur, Ivy bridge, touchscreen
Prijs: €1250 - €1300

En hun 'goedkopere' broers
Acer Aspire V7-582PG-54208G52tii
Voordelen t.o.v. bovenstaande Acer: zo'n €300 goedkoper
Nadelen t.o.v. bovenstaand model: Intel Core i5, geen volledige SSD

Sony vaio fit
Voordelen t.o.v. bovenstaande Sony: zo'n €300 goedkoper
Nadelen t.o.v. bovenstaand model: Intel Core i5, geen volledige SSD

Ik kan geen duidelijk antwoord geven waarom ik voor deze merken/modellen wil gaan. Ze spreken me gewoon aan. Dus mensen: tips? Hints? Gebruikersreviews?
- Wat zou jij kiezen?
- Is Sony betrouwbaarder dan Acer?
- Raden jullie mij een i5 of i7 aan?
- Zit ik goed met de goedkopere modellen of is dat troep?
- Is een hybride harde schijf niet aan te raden of merk je eigenlijk geen verschil t.o.v. volledig SSD?
- Hoe zit het met de weerspiegeling van deze touchscreens?

Help me mensen ik hoor graag jullie deskundig advies over alles!!!!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Ik denk dat je serieuze videobewerkingen op een van de laptop wel kan vergeten. De V7 heeft wel een leuke 750M en een goede accuduur. De Sony heeft een 735M en een accuduur van 3,5 uur tegenover ~7u van de Acer.
Je zou zelf een SSD in de goedkopere V7 kunnen doen, maar dan kan je net zo goed voor de duurdere variant gaan. Heb je voor €100,- nog een i7, wat wel handig is voor jou.

Acer is qua low-budget modellen bagger, de high-end modellen (V7,S7) zijn echter zéér goed. Sony is in het algemeen wel betrouwbaar.
Een hybride schijf vind ik maar onzin, het verschil tegenover een echte SSD is enorm. Windows staat namelijk nog steeds op een trage 5400rpm HDD.
Weerspiegeling ga je last van krijgen als je veel in de zon zit, zo niet, is het geen enkel probleem. De kleure van spiegelschermen vind ik zelfs mooier dan die van mat. De touchscreen is ook een leuke toevoeging, ik gebruik het i.i.g. vrij vaak.

Vergeet niet dat de 'duurdere' variant van de V7 een 15,6" is, en de 'goedkopere' 14"

[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 08-10-2013 08:28 ]