Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming Desktop ~900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:41

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een desktop waar ik (casual) op kan gamen met een totaalprijs van ~900 euro. Het liefst zou ik alles 1 webshop bestellen. Hij is bedoeld om komende tijd games op kunnen spelen op hoge instellingen, denk aan bijvoorbeeld Guild Wars 2, Saint's Row IV, Need for Speed nieuwe releases, etc.

Momenteel heb ik het volgende samengesteld (Update: 9/10/2013):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 188,45€ 188,45
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 89,90€ 89,90
1Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2€ 249,90€ 249,90
1Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master K380€ 35,88€ 35,88
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,67

Zijn er dingen die hierin missen, die ik over het hoofd zie, die ik absoluut niet moet hebben, of die beter te krijgen zijn?

Hopelijk kunnen jullie helpen!

[ Voor 82% gewijzigd door Esumontere op 09-10-2013 09:45 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

"
Wat we dus niet meer willen zien zijn:
Linkjes naar wenslijsten*
Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
"
Het gaat er niet om dat jij het niet wilt, het helpt ons ook snel en overzichtelijk te zien waar er iets misgaat.
Buiten dat, research as er blijkbaar wel.

Moederbord + cpu combo
Z87 + K of Z87 + K
Oftewel, overklokken?

GPU is prima, zou zelf liever een 7970 pakken.

Voeding is een nee.
http://azerty.nl/8-1073-2...c-m12ii-520bronze-vo.html

RAM is OK, je kan wel voor 10 euro goedkoper hetzelfde krijgen maar dan van Crucial ( ook topmerk ).

Koeling is meh, het ziet er niet naar uit dat je OCT -> Gelid.

SSD is raar, Kingston staat niet bekend om zijn kwaliteit of zijn prijs/kwaliteit, ik zie liever een SS EVO of een Crucial M500.

HDD is ok, zou zelf wel 2TB pakken aangezien de delta vrijwel nil is ( 15 euro? ).

Behuizing ben ik zelf niet van, maar dit is smaak. Raad het zelf af.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Thomg schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:35:
"
Wat we dus niet meer willen zien zijn:
Linkjes naar wenslijsten*
Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
"
Het gaat er niet om dat jij het niet wilt, het helpt ons ook snel en overzichtelijk te zien waar er iets misgaat.
Buiten dat, research as er blijkbaar wel.

Moederbord + cpu combo
Z87 + K of Z87 + K
Oftewel, overklokken?

GPU is prima, zou zelf liever een 7970 pakken.

Voeding is een nee.
http://azerty.nl/8-1073-2...c-m12ii-520bronze-vo.html

RAM is OK, je kan wel voor 10 euro goedkoper hetzelfde krijgen maar dan van Crucial ( ook topmerk ).

Koeling is meh, het ziet er niet naar uit dat je OCT -> Gelid.

SSD is raar, Kingston staat niet bekend om zijn kwaliteit of zijn prijs/kwaliteit, ik zie liever een SS EVO of een Crucial M500.

HDD is ok, zou zelf wel 2TB pakken aangezien de delta vrijwel nil is ( 15 euro? ).

Behuizing ben ik zelf niet van, maar dit is smaak. Raad het zelf af.
Sorry, had dat over het linkje gemist in de regels. Hoe dan ook, bedankt voor je tips!

Ik wist niet dat Z87 speciale overklok moederborden zijn, wat ik wel opmaak uit je reactie. Ik heb eigenlijk geen interesse in overklokken. Wat raad je dan aan voor moederbord? En qua koeler, wat is er mis met deze?

Ik heb slechte ervaringen met ATIgrafische kaarten (lekkende condensatoren, kapotte fans, etc) dus ik gebruik graag nVidia. Deze zag er qua specificaties verdomd goed uit voor z'n prijs.

Waarom is de voeding een nee?

De SSD heb ik gekozen op lees/schrijfsnelheid, die significant hoger liggen dan bij de Samsung en de Crucial M500. Wat betreft HDD is 1TB meer dan voldoende voor mijn eisen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Voor moederbord moet je niet moeilijk doen, de populairste B85 plank is prima voor jou.

De koeler koelt goed, maar geluid maakt het wel. Je kan het je veroorloven om een stillere koeler te nemen aangezien de 4430 nogal zuinig is.

Slechte ervaringen met ATI slingeren we hier zo de prullenbak in. Tenzij je je met 10 kaarten hebt gewerkt en een eerlijk oordeel kan vellen worden we daar niet blij van. Ik heb aan de andere kant weer slechte ervaringen met Nvidia, maar zodra de Nvidia weer meer bang for the buck zijn switch ik zo weer terug.

Voeding is een nee omdat het een B+ merk is. Waarom geen A merk voor dezelfde prijs?

En waar las je over snellere lees en schrijfsnelheden? De specificaties? Dat is een no-no. Pak maar een review erbij.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ati bestaat niet meer, snap echt nogsteeds niet dat mensen niet snappen dat het nu AMDis... Kapotte fans kan AMD/Ati ook niks aan doen, dat ligt aan diegene die de koeler erop zette, zoals Asus of MSI. Van lekkende caps heb je geen last meer, want die zijn nu solid.

Verder omschrijft Thomg het prima. OCZ voedingen vertrouw ik niet, simpelweg omdat het OCZ is: waardeloze SSD's, OEM geheugen verkopen als overklokgeheugen waardoor het snel dood ging etc.

AMD is nu gewoon goedkoper. Een HD7950 voor 180 en een HD7970 voor 250 euro, dat is bijna stelen.

De M500 is een prima SSD, ook lekker veilig en betrouwbaar met zijn caps. Dat de opgegeven specs lager zijn, maakt pas wat uit als je er een tweede, snellere SSD in doet. Alleen je RAM[dus schrijven van SSD naar RAM en andersom] wordt gebottlenecked door je SSD, en dat merk je alleen in benchmarks.

People as things, that’s where it starts.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Oke, dat klinkt inderdaad logisch. Welke B85 raad je aan; ASRock, Asus, of iets anders?

Qua processor had ik de 4670 in gedachten, niet de 4430; kan ik dan ook voor een stillere gaan of moet ik die wel beter koelen?

Wat betreft GPU: dat begrijp ik helemaal. Ik heb een paar AMD kaarten gehad en die gingen stuk (in korte tijd), en een stel vrienden van mij hebben een soortgelijke ervaring. Echter, dit is al enkele jaren geleden. Echt op iets gebaseerd is het dus niet; ik ben toen overgestapt op nVidia en dat is altijd goed bevallen.

Voeding klinkt inderdaad logisch, dus dat gaan we doen.

Ik heb een review over de HyperX gelezen (reviews: Kingston Hyper X 3K: sla je slijtageslag) en die wordt in principe goed beoordeeld. Daar was ik ook op afgegaan, naast de specificaties. Echter, ik heb inderdaad over Kingston niet altijd goede dingen gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 07-10-2013 23:04 ]

• Matthijs89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-10-2023
Voor een b85 zou ik deze nemen; Gigabyte G1.Sniper B5. Geeft heel veel voor zijn geld: http://www.eteknix.com/co...-haswell-b85-motherboard/

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, en van de 2 videokaarten die ik de prullenbak heb kunnen ingooien omdat ze dood waren, waren het 2 Asus nVidia kaarten, een 8600GT met slechte fan en het typische 8000-series probleem van artifacts en een GTS250 met precies hetzelfde probleem, omdat de gpu van een GTS250 gebaseerd is op die van een 8800GT, de grootste problemen maker. Nu heb ik al meer dan 2 jaar een tweedehands AMD HD5870, zonder problemen.

Maar daardoor raad ik Asus en nVidia nog niet af, noch prijs ik AMD de hemel in qua stabiliteit.

Punt is: AMD is in dit prijssegment nu gewoon heer en meester door de prijsverlagingen. Voor het geld dat je een GTX760 hebt, heb je een snellere HD7970 met meer geheugen. En de HD7950 die vergelijkbaar met de GTX760 is, is een stuk goedkoper.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot nu toe, even de (aangepaste) lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 188,45€ 188,45
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 89,99€ 89,99
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 229,-€ 229,-
1Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master K380€ 35,88€ 35,88
1Cooler Master Hyper T4€ 23,10€ 23,10
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 73,90€ 73,90
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,26

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Neem de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 als koeler. Die is goedkoper en beter dan de CM Hyper T4.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, ik blijf erbij: ik zou geen GTX760 nemen als je voor 50 euro minder de gelijk presterende HD7950 hebt of voor twee tientjes extra de snellere HD7970.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU geheugen is goedkoper en lagere CAS (=beter), de rest is hetzelfde.

(check wel ff in de winkel waar je wilt kopen of het daar ook goedkoper is)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 14:45

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ben het eens met VasZaitsev en Thomg, je bent beter af als je voor een HD7950 of HD7970 gaat. Dat je problemen hebt met je gpu is gewoon random en kan aan meerdere dingen liggen kaarten van AMD zijn soms. In mijn geval werkten de drivers van mijn Nvidia kaart nooit goed, ondertussen is de underfill ook bij meer gevoelig voor onstabiel systeem geheugen. Meerdere kaarten van vrienden met een 8800GT(S) kapot gegaan ("gelukkig" konden die nog in de oven).
Maar zoals ondertussen duidelijk is heeft niet iedereen die problemen (m.u.v. de 8xxx serie).

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik heb even rondgekeken en ik zag dat de Club3D HD7970 (pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2) inderdaad qua prijs vergelijkbaar (weliswaar bij een andere webwinkel, maar goed) is en qua specificaties stukken beter. Is dit dan ook de door jullie bedoelde versie?

Het Tactical memory van Crucial is bij Azerty een paar euro duurder dan de Sport, maar het komt niet op de euro neer dus als dat beter geheugen is dan zal ik inderdaad die kopen.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
De computer is besteld, bedankt voor jullie hulp! Ik heb uiteindelijk inderdaad de HD7970 van Club3D genomen.
Pagina: 1