Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bakaloko
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo mensen,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitten van een Jiayu G3 telefoon.
- Een Jiawat?

Een Jiayu ja. High tech sci fi fancy chinese stuff.

Ik moet eerlijk zeggen: al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Het beestje is stabiel, heeft een waanzinnig HD scherm, lekker snel en de accu gaat met intensief gebruik makkelijk een volle dag mee. (zit zo'n 3000mAh accu in) Voor de Jiayu had ik een Zopo (weer zon briljante merknaam), maar deze is echt een verademing.

Alles werkt top behalve.... de GPS. Nu is het voor mij geen showstopper maar het zou toch leuk zijn als ik deze goed aan de praat kan krijgen. Ik weet dat het een typisch iets schijnt te zijn met Chinese smartphones, deze Jiayu (ja sorry, zo heet ie echt) is absoluut geen uitzondering.

Een fix krijgen duurt laaaaaaaaaaang en als ie dan eindelijk een fix heeft (wat vaak trouwens niet eens lukt)... tja, navigeren zit er gewoon niet in want zelfs de snelwegen zijn te moeilijk. Zit volgens de tomtom meer in de weilanden te rijden dan op de wegen. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ie 70% van de tijd de weg kwijt is.

Kun je zo'n GPS antenne eigenlijk makkelijk vervangen of sloop je dan een hele telefoon?
Zoals ik al zei... het is geen showstopper, maar zou wel een "nice-to-have" zijn.

Groeters
Sander.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 22:18
Het ligt niet zozeer aan de antenne als aan de software en firmware van de GPS. Er zijn overigen wel oplossingen voor te vinden. Maar die blijken ook niet altijd en bij iedereen te helpen.

• bakaloko
Ik heb idd wat oplossingen gezien als "alu folie hier" en een "koperdraadje daar". Als ik de kap eraf haal zie ik alleen zwart plastic en met mijn technische vaardigheden (ik kan nog net een gloeilamp vervangen zeg maar) begin ik liever niet aan het opendraaien.

Softwarematig heb ik idd ook al wat geprobeerd, maar de link van jouw is nieuw. Ga ik even doornemen.
Thanx alvast!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 13:20
'Faster fix' al geprobeerd? Kan me goed voorstellen dat jouw telefoon ingesteld staat op China om GPS-signaal te vangen aangezien het zo'n importapparaat is.

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 23:13
PeterFdeVries schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:36:
'Faster fix' al geprobeerd? Kan me goed voorstellen dat jouw telefoon ingesteld staat op China om GPS-signaal te vangen aangezien het zo'n importapparaat is.
Voor deze applicatie is Root Acces vereist.

Ik zit hier met het zelfde probleem.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. maar niets werkte.

• bakaloko
De vorige oplossing heeft niet geholpen, zal deze eens proberen.
Root access heb ik. Telefoon is geleverd met superuser optie. Daarmee kan een app superuser rechten krijgen wat gelijk staat aan root access. (of zoiets)

Ik ga het weer proberen !!
Thanx a million !!

• bakaloko
Bedankt voor alle tips maar het mocht helaas niet baten. Toch is het me uiteindelijk gelukt en navigatie werkt p-e-r-f-e-c-t.

Ik schaam me om het te zeggen.... dit had ik ook zelf kunnen verzinnen.
Ik had in de kast nog een oude GPS receiver liggen uit de PDA tijd toen daar tomtom op draaide.
Met behulp van een eenvoudige app werkt de tomtom nu met de extene GPS. Snelle fix en nauwkeurige navigatie. Me happy !!
Pagina: 1