Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Hoi allemaal,

Ik ben een 18-jarige student die bedacht dat hij eigenlijk wel gewoon een huis kon kopen in plaats van kamers huren. Ik weet dat het een idioot idee is in deze tijd, maar toch wil ik tot het uiterste gaan om het te realiseren. Het huis dat ik voor ogen heb kost 200k, ik heb een 'kennis' die borg kan staan voor 100k, en ik weet zeker dat ik er maandelijks wel uitkom.

Hoe weet ik dat?

Mijn moeder woont nu met mij in precies hetzelfde appartement, dus ik weet de exacte maandlasten voor een even hoge hypotheek met internet en stroom. Ik kan voor twee van de slaapkamers studenten plaatsen voor 400/m each en dan zit ik er al. Ik krijg mijn kosten dan vergoed met wat ik van de overheid krijg en mijn loon gaat me voeden. Eventuele spannende extra's (monteurs en loodgieters voor wanneer het instort) kan ik zelf redelijk dekken en in nood mijn ouders.

Mijn vragen:

- Ik weet dat een hypotheek moeilijk is, maar als ik een duidelijk plan presenteer om meneer Smit van de ING te laten zien dat ik er wel uit kom, ben ik toch klaar? (Het gaat toch alleen om het vertrouwen van het kunnen betalen wekken?) (behandel me als een idioot, ik heb natuurlijk nog nooit zoiets gedaan)
- Wat houdt 'borg staan' precies in? die 'kennis' zei dat, maar ik weet het niet precies.
- Ik heb rekening gehouden met hypotheek, servicekosten van de flat, elektriciteit, gas en water. Mis ik iets? (vaste lasten alleen)

Alvast bedankt,

Naïeve student

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:32
ik denk dat een bank je geen hypotheek wil geven zolang je geen gegarandeerd inkomen heb. ik betwijfel of jou belofte dat je 2 studenten erin kan zetten gaat tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30