Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Beste tweakers!

Heb een tweede hands Nikon D40x voor m'n zusje gekocht, maar nu blijkt de ingebouwde flitser niet te werken.
De flitser wordt weliswaar uitgeklapt, het kleine focus lampje brandt even maar als je daarna een foto knipt wordt er niet geflitst.
Dacht dat het een bekend probleem was bij de D40(x)'s en het dus ook zo op te lossen was (check deze DIY video http://vimeo.com/3141400), maar helaas..

Toen heb ik een nieuwe flitsbuis besteld en door vakkundige elektriciens erin laten solderen. Maar dat hielp ook niet.. Zij hebben hem ook doorgemeten en dat was allemaal goed. De elektricien kreeg zelfs een flinke optater van de condensator, dus daar kan het ook niet aan liggen :P

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem en kan me dus een goede oplossing geven?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik betwijfel of iemand je probleem op een forum kan helpen. Ik heb zelf ook last van een niet werkende flitser op mijn D90, maar ook aan de hand van diezelfde video zag ik dat het palletje was afgebroken (camera was van m'n schouder gegleden). Gelukkig doet de rest van de camera 't nog wel en gebruik ik off camera flash (sowieso is een losse flitser 100 keer beter dan dat popup ding).

Ik snap overigens niet hoe je van die video naar een nieuwe flitsbuis was gekomen, maargoed het zal toendertijd logisch geweest zijn. In Beverwijk zit het Nikon service center. Als iemand het kan fixen, zijn zij het wel. Ik vrees alleen dat de camera daardoor twee keer zo duur wordt.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
De flitsbuis was bij de contact punten een beetje 'verbrand' vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag.

Toch maar voor zo'n externe flitser gaan dus?