Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed adres voor Parrot benodigdheden?

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Hoihoi,

is er iemand die een goede tip heeft wat betreft een betrouwbare webshop waar er ISO adapter kabels besteld kunnen worden voor een Parrot? (Mki9100/Mki9200... still undecided). Bij de dealer vragen ze wat mij betreft de hoofdprijs, een kleine 60 euro en dan moet het ding nog worden ingebouwd a 100 euro. Losse verkoop was volgens mij niet eens een optie... en inbouwen kan ik zelf wel, plus de buurman werkt bij een andere Honda garage en die wil voor een flesje alcohol ook best helpen :)

Carkits overal te koop maar gek genoeg verkoopt bijna niemand iso adapter kabels voor een schappelijke prijs of niet geschikt voor mijn wagentje. Honda Civic 2007 (VIII). Mijn zoektocht tot nu leverde mij dus alleen hoge prijzen op of geen resultaat... op internet en fysieke winkels. In winkels zoals Brezan en Halfords kreeg ik heel vaak te horen 'we verkopen ze niet meer omdat het tegenwoordig zo uiteen loopt' en als je een website vind dan oogt het allemaal meestal niet zo betrouwbaar. Ebay heb ik gekeken, maar daar is het sowieso een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien. Meerdere kabels die volgens de omschrijving geschikt zijn, maar toch uiterlijk erg van elkaar verschillen dus die gok wil ik niet nemen. Ik had niet verwacht dat een dergelijke kabel zo lastig te krijgen is... :?

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 07-10-2013 20:22 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Weet je wel wat voor kabel (qua stekkers bedoel ik dan) je nodig hebt? Dat maakt de zoektocht al een stuk makkelijker, al is het alleen maar omdat je dan op het oog kunt beoordelen of een kabel geschikt is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MicGlou
max schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:32:
Weet je wel wat voor kabel (qua stekkers bedoel ik dan) je nodig hebt? Dat maakt de zoektocht al een stuk makkelijker, al is het alleen maar omdat je dan op het oog kunt beoordelen of een kabel geschikt is.
Een exact type kabel is moeilijk op te geven omdat er overal andere benaming e.d. worden gebruikt, behalve dan de ISO adapter suitable for etc. De kabels worden normaal gesproken op type auto verkocht, niet perse op type kabel omdat dezelfde kabels in veel verschillende merken gebruikt kan worden. Ik ben er ook wel wat tegengekomen, maar ik vind 50+ euro in principe teveel geld voor een vrij eenvoudige kabel... Een standaard ISO kabel voor mijn auto kost een tientje, een kabel voor een parrot is in principe niet meer dan een dubbele kabel dus waarom zoveel duurder? Daarnaast zal de shop die de kabels verkoopt de informatie toch wel hebben?

Zoek alleen een goed adres met de juiste informatie en de juiste artikelen voor een gunstige prijs...

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
Bij de meeste auto(tunings) shops kunnen ze deze leveren. Toen ik nog in nijmegen woonde kon ik voor mijn volvo terecht bij "de tunnel" en "car fantasy".
Ongetwijfeld dat dit soort shops ook bij jou in de buurt zitten. En car fantasy kun je ook prima online winkelen

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ok dan zal ik mijn vraag anders formuleren: heb je je dashboard al eens open getrokken om te kijken wat voor stekkers er aan je radio-unit zitten?

Heb je dat gedaan dan weet je wat voor stekkers je nodig hebt en kun je eventueel via ebay zo'n cheape kabel voor 2 tientjes bestellen.

En een exact type kabel is juist niet moeilijk op te geven omdat je een Honda Civic uit 2007 ISO > Parrot mki9100 kabel nodig hebt. Waarom denk je dat er juist ISO stekkers aan de ene kant van die kabel zitten? Omdat dat een standaard is. Als je nu uitvogelt hoe die ISO stekker er voor jouw auto uit moet zien, dan weet je ook welke kabel je precies moet hebben. De kant van de Parrot ken je immers al (toch?).

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Ik zou je vraag aan een willekeurige autoshop mailen. Ik doe graag zaken met Autoshop de Tijger in Tilburg. Hier kun je ook online winkelen.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ga in ieder geval voor de 9200, die heb ik zelf ook en de mp3 functie is super. Daarnaast is het koppelen van 2 telefoons tegelijk ook ideaal.
http://www.carkitstunter....AR_Honda_Civic_2006-.html
Wat is er mis met deze kabel? Kijk wel even of er genoeg ruimte is achter je dashboard om alles weg te werken. Al die kabels en kastjes vreten best wat ruimte heb ik gemerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door theHoff op 08-10-2013 09:40 ]

• MicGlou
max schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:49:
Ok dan zal ik mijn vraag anders formuleren: heb je je dashboard al eens open getrokken om te kijken wat voor stekkers er aan je radio-unit zitten?

Heb je dat gedaan dan weet je wat voor stekkers je nodig hebt en kun je eventueel via ebay zo'n cheape kabel voor 2 tientjes bestellen.

En een exact type kabel is juist niet moeilijk op te geven omdat je een Honda Civic uit 2007 ISO > Parrot mki9100 kabel nodig hebt. Waarom denk je dat er juist ISO stekkers aan de ene kant van die kabel zitten? Omdat dat een standaard is. Als je nu uitvogelt hoe die ISO stekker er voor jouw auto uit moet zien, dan weet je ook welke kabel je precies moet hebben. De kant van de Parrot ken je immers al (toch?).

:)
Als het zo eenvoudig was... neem eens een kijkje op Youtube hoe het dashboard van een dergelijke civic eruit ziet en hoe je de radio kan demonteren. Het is niet een kwestie van even opentrekken, daar ben je wel eventjes mee bezig. Geen klus wat mij afschrikt, maar doe het liever maar 1 keer, plus ik heb een buurman die monteur is bij Honda. Je hoeft mij overigens niet uit te leggen wat een ISO stekker is, nogmaals, dat is niet het probleem en niet mijn vraag. Ik waardeer de goede intentie, maar je leest een beetje over 'mijn probleem' heen. Ik heb nl. een afbeelding van een juist voorbeeld, ik heb ook al diverse geschikte kabels gevonden alleen allemaal €50,- of meer... en de goedkope kabels die ik vind bij diverse webshops en op ebay lopen zo uiteen wat betreft de informatie dat ik niet zeker kan weten wat ik bestel.

@thehoff Ruimte is er genoeg, de audio unit in het dashboard is niet 1 of 2-din, het is eigenlijk het complete middenstuk van het dashboard waar een cd-rom speler en een printplaat met versterker achter zit. Daar zit schuin onder aardig wat ruimte, Civic's zijn nl. vrij populair met diverse audio mods e.d. en dus genoeg Youtube voedsel over te vinden... ze krijgen er zelfs extra versterkers achter.

Ik heb inmiddels al een aantal tips via DM gekregen, waaronder eentje waarvan ik vermoed dat het een medewerker van de shop was waar ik naartoe werd verwezen. Hij/zij maakte zich niet zo bekend maar 'wou geen reclame maken', ik zal de gebruiker daarom ook niet in verlegenheid willen brengen om nu de naam van de gebruiker of de webshop te noemen. Maar ik kan daar voor een kleine €175,- een Mki9200 met ISO-kabel adapter krijgen of voor €155,- een Mki9100 met kabel... leek mij een goede deal. Buurman erbij met zijn speciale panelen-wip-stokjes en die weet precies waar er gewipt moet worden... hij kost mij een litertje Bacardi dus voor maximaal 200 euro en weinig risico op problemen ben ik klaar.

Ik heb de informatie gekregen die ik nodig had, dank u allen voor de hulp... hier en via DM _/-\o_
Pagina: 1