DD-WRT slechte snelheden

Pagina: 1
Acties:

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 20:30

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

ik heb net een DD-WRT op mijn Netgear WNR3500v2 gezet, maar de snelheden ervan zijn niet echt om naar huis te schrijven. De uploadsnelheid is wel normaal, ongeveer 14mbit/s maar de downloadsnelheid doet echt heel raar, speedtest.net heeft lang nofig om verbinding te maken en dan blijft hij eest nog ff op 0, dan springt hij naar 8 en is de test over. Met de standaard firmware van de router haal ik 147mbit/s. Weet iemand hoe het komt dat DD-WRT zo traag is?

Bij voorbaat dank.

(Excusus als dit topic op de verkeerde plek staat, ik kon er geen betere plaats voor vinden.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-12 10:27
Toen bij mij DD-WRT traag werkte, zat mijn NVRAM vol. (Even kijken bij de status tab om te zien of dit bij jou ook zo is)

Anders een nieuwere of oudere build proberen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik kon er geen betere plaats voor vinden
Ik wel :P
Serversoftware en Windows Servers --> Netwerken. Al heb je in strikte zin natuurlijk gelijk dat er 'gewoon' serversoftware draait in de netwerkapparatuur.

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2013 20:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
X_lawl_X schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:05:
Toen bij mij DD-WRT traag werkte, zat mijn NVRAM vol. (Even kijken bij de status tab om te zien of dit bij jou ook zo is)

Anders een nieuwere of oudere build proberen.
Build 14896 speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3019881620.png

Build 21061, memory info:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gZDNryV.png
speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3019900469.png

Met de nieuwste build voor de wnr3500v2 gaat het beter, maar nog steeds niet eens de helft van de goede snelheid. Maar het geheugen ziet niet vol als ik zo kijk, of moet het veel minder vol zitten?

@J_F_F
Jaaa.... thanks :P

[ Voor 5% gewijzigd door keranoz op 08-10-2013 13:30 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
het is vaak zo met dd-wrt dat de network stack buffer size erg laag staat. Die wordt namelijk bepaald adv het beschikbare geheugen in je router. 32mb is niet veel dus hij zal waars wel erg laag staan.

probeer dit eens (kan je bv ook in je startup script plaatsen):
echo 1000 > /proc/sys/net/core/netdev_max_backlog

CISSP! Drop your encryption keys!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Ik heb het commando ingevoerd via de webinterface en toegevoegd aan startup,
Hier is nog een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/02iya2f.png
Ik heb extra een screenshot genomen toen hij nog bezig was zodat je de grafiek kan zien. De snelheid varieert heel erg. Maar het is wel beter dan 50mbit :P

• laurens0619
ik ben bang dat je hem niet sneller gaat krijgen en je beter terug kan gaan naar de stock firmware (of openwrt nog een kans geven).

Dd-wrt/openwrt voegen features toe, de performance gaat daar (Helaas) wel eens van ten koste...

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2013 14:05 ]

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Volgens mij werkt OpenWRT niet op een wnr3500 v2, hij staat niet in de hardware tabel. (Ook niet in de oude)
Is het veilig om een beetje te spelen met de waarde (1000) die je gaf in het commando? Kan ik bijvoorbeeld 1100 of 900 proberen?

TomatoUSB ondersteunt de router trouwens wel, dit zou ik ook nog kunnen proberen.

Bedankt voor de moeite trouwens.

• laurens0619
ja je kan er wel mee spelen denk ik. Op een gegeven moment gaat die voorbij zijn geheugen dus geen idee wat er dan gebeurd :P

deze tweaks kam ik ook nog ergens tegen: (http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=768849)
echo 262144 > /proc/sys/net/core/rmem_max
echo 262144 > /proc/sys/net/core/wmem_max
echo "4096 16384 262144" > /proc/sys/net/ipv4/tcp_wmem
echo "4096 87380 262144" > /proc/sys/net/ipv4/tcp_rmem
echo 1000 > /proc/sys/net/core/netdev_max_backlog

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hmm die commando's maken geen verschil, ze zullen zeker router specifiek zijn. Ik probeer een paar andere builds van dd-wrt nu.

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Ik heb de oude firmware er maar weer opgezet, na dd-wrt (oude build) opnieuw geflashed te hebben en een beetje heb gespeeld met de commands, kwam ik nog steeds niet verder dan 110mbit/s. Ik denk dat DD-WRT gewoon niet verder wil.

Jammer dan :(

Bedankt voor de tips in ieder geval1
Pagina: 1