Toon posts:

Windows 8 > Windows 7 > windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Whisky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Goede avond.

Ik heb een Pre-instaled windows 8 laptop, kon er niet aan wennen, windows 7 geinstalleerd.

Nu wil ik dus weer windows 8 erop zetten, ik heb de prodct key uit de bios kunnen halen alleen zegt hij in de Windows 8 Setup het volgende:

Ik heb geen recovery CD.. iemand enig idee wat ik kan doen?

Ik zag dat je de Windows 8.1 Preview kon downloaden en installeren met een (denk ik) trail key. Maar is het dan mogelijk dat hij de key uit m'n bios pakt?

EDIT:

Het gaat om deze laptop: pricewatch: Asus N56VZ-S4215H

[Voor 11% gewijzigd door Whisky op 07-10-2013 19:21]

Freedom for everyone..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je geen installatiemedia hebt voor Windows 8, dan heb je toch herstel DVDs gemaakt toen je 'm net kreeg, of maak je gebruik van de herstel partitie? Nu gebruik je verkeerde media voor je laptop, dat staat er duidelijk bij. Een goede installatie zou niet vragen om een sleutel, maar die uit je BIOS trekken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Whisky
Hero of Time schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:50:
Als je geen installatiemedia hebt voor Windows 8, dan heb je toch herstel DVDs gemaakt toen je 'm net kreeg, of maak je gebruik van de herstel partitie?
Ik heb de Herstel partitie verwijderd (zit een nieuwe SSD in).
Ik heb ook geen enkele CD/DVD waarvan ik windows 8 kan installeren :/

Windows 8 zat pre-installed.. Heb alleen de OEM Key.. That's it.. Er moet toch wel iets zijn waarmee ik windows 8 kan installeren en mijn OEM key kan invoeren.. hij staat nog in de bios.

Freedom for everyone..

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan download je een win 8 iso en voer je de OEM key in...

39

• Whisky
Fietsbel schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:54:
Dan download je een win 8 iso en voer je de OEM key in...
Die krijg ik niet gevonden via de MS site..

En op internet word veelal de PRO installatie ISO ter beschikking gesteld via fora..

Freedom for everyone..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En je kunt niet bij Asus - tegen een geringe vergoeding - de installatie-media krijgen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41
Upgraden kan niet met een BIOS key. Als je een hele schone installatie doet wil het wel: hij vraagt dan zelfs niet naar de code maar regelt dit zelf met de BIOS.

Booten van de disk dus :). Regel op een legale manier een Pro iso, pas vervolgens de ei.cfg aan:
http://www.windowsvalley....ions-windows-8-iso-image/

[Voor 34% gewijzigd door Mount op 07-10-2013 20:40]

• Whisky
Brahiewahiewa schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:36:
En je kunt niet bij Asus - tegen een geringe vergoeding - de installatie-media krijgen?
Ik ben eigenlijk opzoek naar een directe oplossing.. ik zit niet echt te wachten op openeer mailen of bellen om vervolgens tegen betaling een recovery te moeten aanschaffen..

Het slaat nergens op dat ik nu moet gaan betalen om windows 8 terug te zetten terwijl ik een valid key heb..

En ik heb een iso kunnen vinden en gedownload en mijn key ingevoerd en hij doet het :)
Bedankt voor de tips!

[Voor 10% gewijzigd door Whisky op 07-10-2013 22:00]

Freedom for everyone..

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee