[Win 7] Firefox neemt 16 GB in beslag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
T is lang geleden dat ik het niet af kon met de zoekfunctie, maar nu heb ik plotseling een probleem waar ik nog nooit van heb gehoord.

Ik draai al jaren naar volle tevredenheid Windows 7 Ultimate op mijn pc. Mijn C:\ schijf is een SSD van 60 GB. (nou ja, eigenlijk 80 maar ik heb maar 60 GB gepartitioneerd)
Tot op heden schommelde het schijfgebruik altijd tussen de 78 en 82% met soms wat uitschieters. Mede doordat ik de intensievere taken binnen een VM doe; mijn standaard installatie blijft zo netjes schoon.

Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat er opeens 99% van de schijfruimte in beslag wordt genomen. Het enige dat ik gisteren heb gedaan is Firefox bijgewerkt van versie 19 naar 24. De installer heb ik gewoon van de mozilla site gehaald.

Na met Sequoiaview het schijfgebruik te hebben bekeken, zie ik dat er om 11:10 een aantal bestanden zijn bijgemaakt. Nou ja, een aantal. Er is in feite een kopie van mijn C:\program files (x86)\ in de folder C:\program files (x86)\updated\ geplaatst. Er is dus in één klap 16 GB bijgekomen! 8)7

Ga ik vervolgens kijken bij de geïnstalleerde programma's, wordt Firefox ook aangegeven als 16,6 GB groot.

Kent iemand dit probleem? Is het een bekend probleem van Firefox, of heb ik ondanks jarenlange behendigheid in het vermijden van infecties toch malware binnen weten te halen?

Ik ga zometeen uiteraard eerst even proberen of het helpt om Firefox te deïnstalleren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Welke versie van FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
@ hierboven: zoals in de TS staat ;) , van 19(.0.2 om precies te zijn) naar 24(.0) Gisterochtend vers gedownload.

Ok, dan is het bij deze vastgelegd voor het nageslacht:
Virusscan met Microsoft Security Essentials leverde niets op. Ook Mcafee Stinger vond niets.

Daarna de Firefox uninstaller gedraaid. En warempel; 16,6 GB ruimte vrij. :P
Daarna heb ik de installer van Firefox opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Firefox neemt nu 50 MB in beslag. De folder "Updated" in C:\Program Files (x86)\ is volledig verdwenen.

Het zal wel een glitch zijn geweest... :)

Opgelost dus!

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-10-2013 19:23 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.