Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:41
Beste tweakers,

Bij mijn laptop wil ik graag een losse muis gebruiken, ik twijfel nu tussen de Razer Orochi 2013 en de Microsoft Sculpt Comfort Mouse.

Voor mijn computer heb ik een Razer Mamba 2012 welke heel prettig in de hand ligt, maar ik heb begrepen dat de Orochi iets hoekiger is en kleiner is.

Ik ga de muis enkel met mijn laptop gebruiken via bluetooth en het is belangrijk dat de muis comfortabel in mijn hand ligt, hij wordt voornamelijk voor mijn studie gebruikt (websurfen, emailen en dergelijke).
Ik ben ook van plan om te gamen, maar op de laptop zal dit enkel C&C en andere strategie spellen zijn waarvoor een game muis niet noodzakelijk is.

Mijn vraag is welke kan ik het beste kopen? De Orochi is een stuk duurder maar kan ik wel met een kabel aansluiten als de batterijen leeg zijn, wat een plus punt is.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb zelf een Razer Imperator (2012 model) en heb nu een algemeen bekend probleem met de rechtermuisknop. Ik gebruik die erg veel in m'n browser voor muisgebaren en tabs wisselen (rmb + scroll). Nu heb ik dus het probleem dat 't met een enkele klik een dubbelklik geeft, waardoor ik het contextmenu krijg terwijl ik die helemaal niet wil. De muis heb ik al wel een paar jaar, dus het komt niet direct voor.

Kijk dus eens of je huidige Razer ook vreemd klikgedrag vertoond en of je dat met de Orochi terug kan vinden. Omdat je geen direct budget opgeeft, kan ik je niet meer helpen. Ook omdat ik weinig ervaring heb met verschillende muizen. Logitech heeft 't voor mij eigenlijk prima gedaan. Als je 't optionele kabeltje handig vind, kan je daar met je zoektocht naar een ander merk/type meer op focussen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dat probleem met het dubbelklikken is een probleem wat bij meer razer producten voorkomt. het klikkertje gaat maar 30.000x mee. gelukkig is het koperen veertje makkelijk weer wat krommer te buigen en dan doet ie het weer. Of je bestelt een nieuwe microswitch voor een paar euro en je kunt ook weer verder. Hoe het precies moet kun je erg makkelijk vinden op google.

Stiekem zou razer een microswitch moeten gebruiken die wat langer meegaat (zeker voor de prijs van razer producten). Toch ben ik verder heel tevreden over mijn razer spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gijs,

Ik kwam op deze topic omdat ik ook opzoek ben naar een bluetooth muis voor mijn laptop.
Mijn voorkeur gaat uit naar bluetooth omdat dit simpelweg een usb poort scheelt omdat de laptop al bluetooth 4.0 heeft. Ik gebruik mijn laptop ook vaak om te gamen.

Voor welke muis ben jij uiteindelijk gegaan en hoe bevalt ie?

Ik zit nog te twijfelen tussen de Razor Orochi 2013 en de Mat Cats R.A.T. mobile.

Beiden muizen maken gebruik van bluetooth 4.0 wat weer voordelig is voor de levensduur van de batterijen.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen ( met name tijdens het gamen)

Groeten Martijn